Lukuunottamatta alta näkyviä olkaimia. Kommentit jälleen tervetulleita ja muokkaukset sallittuja, jos joku esim. osaa poistaa alta näkyvät olkaimet. T Töhnä
Ja käsikin Niin ja käden asento on väärä. Se näyttää liian suurelta ja kuin mottaisi itseään leukaan. T Töhnä
Vähän yläviistoon otettu. Tulee vähän sellanen alistaja fiilis. Onhan näissä oma ote näissä sun kuvissa. Yleisön painostus on näköjään saanut taustavärin vaihtumaan mustaan ...
Miten hemmetissä? Miten sait ne noin hyvin pois? Olen itsekin yrittänyt vaikka miten, mutta ei tule luonnollista ei. Taustasta sen verran, että tätä taustaa normaalisti käytän. Tämä on vanhempia kuvia kuin ne sinitaustaiset. Kritiikki on hyvästä. On täälläkin tullut monta sellaista asiaa, mitä ei tule ajatelleeksi, kun ottaa kuvia. Juuri tuo kuvauskulma on mielenkiintoinen juttu. Yleensä otan hieman tällain yläviistosta, mutta siinäkin näemmä menee helposti yli.Olen ottanut myös alaviistosta, siitä tuli opettava kommentti sierainkuvista. Joskus olen koittanut myös oppikirjojen mukaan esim. lantion korkeudelta, jos otan kokovartalokuvia. Ne näyttävät mielestäni liian pliisuilta. Niin sitä vähitellen oppii ja yrittää paremmin ensi kerralla. Syksyllä jatkamme näiden siskosten kanssa, ovat nyt Amerikassa. Tavoitteena olisi tietenkin joskus ottaa sellainen kuva, joka olisi kohteille edullinen kuvakulma ja valaistus ja kuvausteknisesti hyvä ja luonnollisen näköinen. Sitä vain, että miten tällainen musta tausta sopii tällaisiin kuviin? Valokin on jännä. Kun vedostan mv-kuvia pimiössä, itseäni miellyttää eniten jopa ylikontrastinen kuva. Siinä on valkoinen puhki ja musta pää tukossa joissain paikoin. Tavallaan siis sääntöjä vastaan. Olen toki tehnyt lisävarjostuksia ja valotuksia joihinkin kohtiin, mutta vain poikkeustapauksissa, jos kuva on mielestäni ollut sen arvoinen, että sitä viitsii hioa vaikka koko päivän. Harvoin vain sellaisia kuvia on tullut otettua. Olen myös pimiössä tehnyt mittarin avulla ns. oikeita vedoksia, mutta ne eivät mielestäni näyttäneet yhtään miltään. Ilfochrome kolahti, mutta oli niin älyttömän kallista, möin vehkeet pois. Samoin baryyttipaperi oli miellyttävää, mutta jouduin myymään pimiölaitteeni pois prässejä ja huuhtelulaitteita myöten. Myös 67 lähti ja 66 diaheitin. Piti saada taloon lisää tilaa. On tänään laskettu aika vaimolla, mutta ei se malta tulla näköjään ulos. Nyt hiljalleen yritän perehtyä digimaailmaan, yrityksen ja erehdyksen kautta. T Töhnä
Juu, otin noi olkaimet omalle layerille color-selectillä, sitten vaan alkuperäiselle kuvalle stamp- toolia color-blending mode päällä. Tämän jälkeen vielä pikkufiilalla loppusilaus. 5 minsaa meni. Semmoisen vinkin olen tuosta kuvauksesta itselleni antanut, että usein mielenkiintoisemman perspektiivin saa juurikin näin oppikirjoja väistelemällä. Kun esimerkiksi katselee maalaustaidetta, ei sielläkään (juuri) koskaan kuvata ihmisiä kasvotusten (ja älkää vain sanoko entäs mona lisa), vaan kuvakulma on useinkin esim. niskan takaa ja hieman ylhäältä. Miksipä näitä vinkeitä ei voisi ottaa myös valokuva(taiteessa) opikseen? Tekniikan hallittuaan, sillä voi alkaa leikitellä. Itse en ole vielä 'siellä'. Useimmiten ainakin oma mielenkiintoni kiinnittyy näihin 'ei niin perinteisiin' poseerauksiin.
Nätti malli kyllä, kuvauksellinen. Hiukan räväkkyyttä kuitenkin kuvan editoinnissa kaipaisi. Myös kuvan pienuus hiukan harmittaa. Olkainten poistaminen on hyvä juttu ja parantaa kuvaa. Miellyttävä kuva.