Nyt käytössä on Nikkor 50/1.8 AI-S, joka on erinomainen. Onko tuo Nikkor 50/1.2 AI-S kuvanlaadultaan yhtä hyvä kun himmennetään esim. aukkoon 2.8? Kannattaisiko hankkia; hinta/laatusuhde? eBay.de:ssa on tuollainen myynnissä ja myös SK-Photo Japan / eBay
Vs: Nikon 50mm f/1.2 Nikkor AI-S On tuo ollut käytössä, ei ole kummoinen. Joteski hieno softi linssi henkilökuvaukseen täydel aukol, varsinkin kun heittelee aikas surrealistisesti piirroltaan, puolelta toiselle. Näitä näkyy 250-300 haarukassa aikas usein... Osta 1.4 mieluummin, AF:kin mukan... ja skarpimpi.
Vs: Nikon 50mm f/1.2 Nikkor AI-S En osaa vielä sanoa miten vertautuu muihin, testit kesken. Ehkä jo ensi vuonna. Tai no, sen voin jo sanoa, että voimakkaan vastavalon sieto on loistava verraten Summilux (1,4) 50 milliseen. Tuolla löytyy muutama pieni kuva, ja puutteellisin tiedoin: http://www.rangefinderforum.com/forums/showthread.php?t=73143 Mun muistin mukaan yleinen hinta (hatusta 95% kaupoista) parin vuoden jaksolla on liikkunut 300-550 käytetyillä. http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/nikon/nikkoresources/50mmnikkor/index6.htm http://www.nikonlinks.com/~nicke/photo/lenstest/photodo/menu.html http://groups.google.fi/group/rec.photo.equipment.35mm/browse_thread/thread/b14f69f3140fc02a/a71188dbcc258f3f?hl=fi&ie=UTF-8&q=nikkor+50/1,2#a71188dbcc258f3f "I had said earlier that the 50/1.2 and 50/1.4 were very similar beyond f/2. I meant to say f/2.8 instead, since the 50/1.4 is better near the axis at f/1.4 and f/2 (at least on paper). At f/4 both designs are phenominally sharp and contrasty except near the extreme corners, where the f/1.2 has a slight advantage over the f/1.4. Brian" Kirjoitus kirjoitusten joukossa. :
Vs: Nikon 50mm f/1.2 Nikkor AI-S Kyllähän tuollainen pyöri huutonetissä muistaakseni vielä joulun aikaan, osta heti -hinta siinä 450 € (taisi olla "uusi", pakkauksen kanssa).
Vs: Nikon 50mm f/1.2 Nikkor AI-S Ainakin Esko Putus etsi aikalailla kun ikkunasta sellaisen varastivat, missä lienee tällähetkellä? Että älä ainakaan sellaisen speksejä laita kuvan tietoihin, vois jollakin heittää vainoharha vaihde päälle.
Vs: Nikon 50mm f/1.2 Nikkor AI-S Jos on kiinnostunut vähän eksoottisemmista linsseistä/kameroista kannattaa katsoa täältä: www.graysofwestminster.co.uk Liike on Lontoossa, Pimlico metroaseman lähellä ja olen itse ostanut sieltä tavaraa monta kertaa, joskus noutanut ja joskus postitse. Liike on maailmanlaajuisesti tunnettu ja sinne tulee uutta tavaraa koko ajan. Hinnat on mielestäni kohdallaan siihen nähden, että he antavat muistaakseni vuoden takuun kaikille tuotteille. Tuttava osti sieltä vähän aikaa sitten mm. Nikkor Noct 58mm f/1.2 ja 28mm f/1.4! Itse olen ostanut tuon 50mm f/1.2 sieltä alle 300€ ja mielestäni on mainio linssi hintaan nähden, mutta käytän ainoastaan filmikamerassa sillä Nikonin 50mm f/1.4 AF on kuvalaadultaan parempi kaikilla aukoilla.
28/1.4 ilmeisesti harvinaista herkkua Fotokauppias iski kouraan "Nikon Pro"-lehdykän. Siinä on juttuja eri kuvaajista, mm. tanskalaisesta kriisikuvaajasta Jan Grarupista. Mies kertoi käyttävänsä Afganistanissa D700/D3-runkoja ynnä Nikonin manuaalilaajiksia. Hakusessa on kuulemma 58/1.2 ja 28/1.4. Millä hinnalla tuollainen valovoimalaajis liikkuu? 28/2, kohtuukuntoinen. maksaa öpaut 300euroa.
Vs: Nikon 50mm f/1.2 Nikkor AI-S Ne painii noi vähän eri sarjassa... noct nikkor on asfäärinen joka on optimoitu täydelle aukolle, voit kuvata suoraan valolähteeseen eikä tule edes valopiha palloja kuvaan, linssi on kalkyloitu siten että ne heijastuu kuva-alan ulkopuolelle. On nikonilla muitakin aika spesiaali laseja kuten105mm UV nikkor.
Vs: Nikon 50mm f/1.2 Nikkor AI-S Miksi käytät itse manuaaliputkia autofocus digitalkamerassa? T Jukka
Vs: Nikon 50mm f/1.2 Nikkor AI-S Miksi vastaat tyhmällä kysymyksellä? Miksi et vastaa kysymykseen? Koitetaan uudestaan, miksi hän ei käytä 1,4/50mm myös filmikamerassa, sillä se Nikonin 50mm f/1.4 AF on kuvalaadultaan parempi kaikilla aukoilla?
Vs: Nikon 50mm f/1.2 Nikkor AI-S Miksi vastaat kysymykseen kysymyksellä vastaamatta itse pääkysymykseen? Ja vielä tyhmällä kysymyksellä? T Jukka
Vs: Nikon 50mm f/1.2 Nikkor AI-S Ei se ollut ollenkaan tyhmä kysymys, toki ei sinulle, tiedetyistä syistä, esitetty. Mutta tiedoksesi; se oli retorinen kysymys. Alkup. kysyjä omaa kamera-laatukaman keräilijän ominaislaatua, ja oli varmasti kiinnostunut exentrisemmästä vaihtoehdosta. Sinä et omaa samaa ominaislaatua.
Vs: Nikon 50mm f/1.2 Nikkor AI-S Kyllä se oli tyhmä kysymys tässä yhteydessä. Mutta koska et sitä koskaan tule tajuamaan, en voi auttaa. Kukaan ei voi. Kuikero, kaikki lähtee itsestä tai sitten ei. T Jukka
Vs: Nikon 50mm f/1.2 Nikkor AI-S Pikkuope saanut taas kahvia, eikä nukuta. Oletko katkera kun sinulle kukaan ehdota mitään hienoa objektiivia koskaan?