Ben & Jerry's jätskejä on saanut Stockalta, mutta valikoima on ollut surkea ja hinta älytön. Markkinointi on ollut nolla, joten ei ihme jos ei käy kaupaksi. Unilever, joka B&J:n omistaa, pitää herättää ja rohkaista ottamaan aivan toisenlainen ote maailman parhaiden jäätelöiden saamiseksi Euroopan jäätelönälkäisimmälle kansalle. Siispä käykää joukolla pistämässä nimiä adressiin!
Gelato on toki parasta, itse tehtynä varsinkin, jos siis ei satu asumaan Italiassa. Unilever on iso monikansallinen yritys. Nestle on se "paha". Syötkö Valion jäätelöitä? Unileveristä huolimatta B&J jäätelöt ovat kyllä "tiedostavampia" ja ekologisempia - jo ihan pakkaustenkin takia - kuin muut suurtuotantojätskit.
Eikait kukaan syö valion litkuja muutakuin äärimmäisen pakon edessä.... Sia:an olen mieltynyt kovasti, etenkin lakritsa ja vanilja..mmmm....Joskus myös sorbetteja vaihtelun vuoksi.
Enpä juurikaan tykkää jätskistä. Kyllä parasta on tavallinen vaniljapehmis tai sit Carte Dorin Crema de Mascarpone, jos jäätelöö pitää kerran syödä.
Pahaa jätksiä (tai karkkeja, rousk rousk) ei ole olemassakaan, toki pitää nyt hetimiten maistaa tuota B&J:äkin.
Tykkään jätskistä kuin hullu puurosta mutta tuo Ben & Jerry on ihan outo merkki mulle. Mikä siitä tekee niin erinomaista? Ei kai se ole sellaista amerikkalaiseen makuun tehtyä ylimakeata höttöä?
Riippuu mistä tykkää. Stokkan valikoima on surkea, altaasta löytyy 2-4 makua. Ruotsista saa jo 18 makua, jenkeissä perusjäätelömakuja taitaa olla 35, siihen päälle luomujätksit, kevytjätskit, sorbetit ja jäädytetyt jogurtit. Eli vaikea olla löytämättä noista jotain mistä tykkää. B&J jätskeissä on vähemmän ilmaa kuin tavallisissa, sikäli lähempänä italialaista gelatoa. Rakastan gelatoa, olen syönyt sitä paljon, käyn Italiassa aika tiuhaan. Ja siis Rakastan B&J jäätelöitä. Ei sillä että sylkisin jäätelökuppiin, oli siellä mitä tahansa sorttia. Amerikkalainen maku? Testaa Stokkalta Chunky Monkey, banaanijäätelöä, jossa suklaalastuja ja saksanpähkinää - ja pikkuisesti sitruunaa, joka antaa sorbettimaisen esimaun. Ei läheskään paras B&J-maku, mutta hyvää silti. Hinnassa ei kyllä ole mitään järkeä, mutta se onkin stokkan herkku -hinta, jolla ei ole mitään tekemistä järjen ja todellisuuden kanssa. En ole vielä saanut ruotsalaiskavereilta päivitystä sikäläisistä hinnoista.
tykkään jädestä. tämän kesän ykköshitit on olleet ihan perus vaniljakermajäde ja valion uutuus kolme suklaata. ohan noi "erikoisjädetkin" tottakai namia, mutta tällä jäätelönsyöntimäärällä me oltais vararikossa jos niitä osteltais.. vaniljakermajädeä + ittetehtyä mansikkasosetta = namia
Ja mansikkahilloon viherpippuria. On muuten hyvää. Mä söin just Kingiksen. Se original versio on ihan syötävä. Mut iso sekin, tuli paha olo
Meillä (Hampurissa) löytyy kilometrin säteeltä ainakin kolme jäätelökioskia tai -kahvilaa, jossa tekevät itse jätskinsä (hyvin samanlaista mihin törmäsin Roomassa). Ei säilöntä- ja lisäaineita, ei jatkettu vedellä, ei kuukauden säilytystä valion varastolla, vaan oikeilla marjoilla, hedelmillä, espressolla jne. maustettuja tuoreita jäätelöjä. Hinta yleensä 60snt/kuugeli. Sitten tulen käymään Suomessa, jossa jäätelönkulutus on huippulukemissa. Kaikki kioskit myyvät sitä samaa huttua, mitä kaksi tai kolme isointa valmistajaa suosiollisesti tarjoavat, ja ihmiset ostavat riistohintaan ämpäritolkulla. En ymmärrä. Todella harmi etten pidä makeasta. Oikein hyvä jätski kun sattuu kohdalle niin voin pari lusikallista makustella. Valion viritelmiin en kyllä kajoa.
Jäätelön hinta on muuten eurojen myötä noussut ihan naurettavaksi. Ei markka-aikana jäätelöpallo maksanut kahtatoista euroa vaan femman! Tai niin mä ainakin muistelen.. Lidlin mascarpone-marjasysteemi on ihan helvetin hyvää..
Tuli juuri kierrettyä Eurooppaa liki kuukauden verran. Eipä löytynyt kaksisia jäätelöitä oikeastaan kuin Italiasta. Siellä se sitten kyllä olikin mieletöntä herkkua. Italialainen jäätelö sai minut yhdessä avopuolisoni kanssa hankkimaan jäätelökoneen, josko sitä itsekin voisi oppia... Muualla jäätelöt oli joko Nestlé-GB -huttua (vähän haegen daez:ia seassa) tahi sitten puolikelvottomia paikallisia virityksiä (poikkeuksia toki oli). Kamalimmat jäätelöt oli Kroatiassa, jossa muuten ovat lainanneet Italialaista ruokaa ja juomaa vähintäänkin mallikkaasti. Hausikinta Itä-Euroopan jäätelökojuissa oli jäätelöiden koristelu (etenkin Beogradissa). Kun oli ananasjäätelöä kulhossa, niin esillepano oli rakennettu puolikkaan ananaksen ympärille. Tolkuttoman kaunista. Suomessa irtojätelössä lähinnä kismittää korkea hinta ja, muiden kuin Valio-nestlen, kioskien vähyys. Mutta onneksi täällä on kaupassa jäätelöallas. Kohtuuhintaista ja aikalailla kelvollista jäätelöä.
Semmonen perus-phillipsi. (ihan kotomaasta ostettiin, ei rinkassa paljoa viiti ylimääräistä kantaa.) Toimii hyvin. Äitilläni on ollut mokoma jo vuosia, ja hyvää jäätelöä tekee, jos vain osaa.