Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Lensbaby ?

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana pikkuhukka, 5 Tammikuu 2006.

  1. MJK

    MJK

    1 436
    0
    0
    Tää on näitä Nieppi-pojun juttuja.
     
  2. Tattis Nieppi.

    Hyvältä näyttää. Itse ajattelin kuvailla mustavalkeaa pääasiassa.
    Odotukset ovat siis edelleen korkealla. Jep jep!

    Se Tie-kuvasi oli oikein hieno.
     
  3. jalakanen

    jalakanen Well-Known Member

    1 453
    210
    63
  4. Lensbaby

    Ajattelin hankkia Lensbaby 2.0:n parin kuukauden kuluttua, kun on varaa.
    Onko joku kokeillut? Mitä piditte?

    Lensbabies.com



    Näköjään on mahdollista myös itse rakentaa jos jonkunmoista objektiivia. Onko joku kokeillut sellaista?
     
  5. Oho, loistavaa. Kiitos!
     
  6. No siirsin sitten koko ketjun saman otsikon alle.. JPu
    Pelkkä lukko, vaikutti ratkaisulta joka oli jäänyt kiireessä kesken :)
     
  7. Just kohta olen lähdössä kuvailemaan pääasiassa Lensbabylla värifilmille oikein.
    Saas nähdä mitä saan aikaiseksi. Pitäisi kolme rullaa kuvata että saan Jobon täyteen...

    PS. Kun tilasin oman Lensbabyni, niin olivat laittaneet paketin arvoksi jotain mitätöntä.
    Tullia ja ALVia ei siis tarvinut maksaa. Noin kuitenkin tekivät yllättäen ja pyytämättä, which was nice.
     
  8. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Minusta ei ole nice, vaan very bad, että kauppias harrastaa salakuljetusta ja veronkiertoa asiakkaan pyytämättä - kuten myöskin se, että asiakas pitää kauppiaan toimintaa ja veronkiertoa yleensä (siis varastamista meiltä kaikilta) mukavana.
     
  9. Tottahan ulkomailta jotain tilatessa täytyy olettaa joutuvansa verot ja tullin maksamaan. Ei minulla ole mitään sitä vastaan. Paljon on tullut hankittua ulkomailta tämän alan tavaraa.

    Ilmeisesti myyjä ajatteli saavansa lisää ulkomaisia asiakkaita kun tekee tuon tempun ihan oma-aloitteisesti.
    Ei siitä ainakaan missään mainintaa etukäteen näkynyt.

    Eipä silti. Mukava yllätys, olkoon miten väärin tahansa. Ajoin minä tänään ylinopeutta mopollanikin eikä paljon paina.
     
  10. jj

    jj Member

    310
    1
    16
    Ei tulli kuulemma noihin pakettiin merkittyihin summiin oletusarvoisesti usko, vaikka saattaa niillä tietysti jokin vaikutus olla, pääseekö lähetys läpi ilman tarkastusta vai ei. Ihan oikeaa ostokuittia etsitään joko paketin sisältä sitten, tai vastaanottajalta muuten. Lieneekö siis kellään mitään oikeaa lakisääteistä velvoitetta merkata niitä summia siihen paketin päälle totuudenmukaisesti.
     
  11. En minäkään usko että ne aina menisivät läpi muutenkaan.
    Tuo Lensbaby on niin halvalla tehdyn oloinen pieni putkenpätkä, että ehkä se tässä tapauksessa on ollut uskottavaa.

    Juttelin kerran tullissa yhden virkailijan kanssa ja kerroin hänelle, että kuka tahansa voi tulostaa tulostimellaan millaisen Paypal- tai Ebay- kuvaruutukaappauksen hyvänsä (yleensähän ne tahtovat mustaa valkoisella Ebay-ostoksista).

    Virkailijalle oli suuri yllätys, että kuvankäsittelyllä siihen voipi kirjoittaa minkä summan tahansa siihen itsetulostettuun paperiin. Mistäpä ne tietävät, onko se oikeasti se maksettu summa. Jos eivät tunne tavaran todellista arvoakaan.

    Eli jos oikeasti tahtoisi huijata, niin se olisi aika helppoa ainakin toistaiseksi.
    Tässä minun tapauksessani säästin 30 euroa ja edestakaisen automatkan tullikonttoriin. Ilman omaa aloitettani siis.
     
  12. OK. Nyt on tänään kuvatut filmit kuivamassa.

    Laitan jonnekin näytille muutamia Lensbaby 2.0 -kuvia, kunhan saan skannailtua (olettaen, ettei ne ole AIVAN täyttä skeidaa). Ilmoittelen sitten.
     
  13. Yksinkö mä tätä säiettä täällä ylläpidän helvetti! No anyway, tässä olisi muutama uunituore kuvatus kun kerran lupasin:

    http://www.jukkakorhonen.com/LB/LB.htm

    Käytin aukkoa f4.0, jonka sweet spot tuntuu olevan turhan kapea omaan makuuni. Ensi kerralla kokeilen pienempää himmenninaukkoa.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ollos huoleti, kyllä ainakin täällä odotettiin mielenkiinnolla noita testikuvia. Jos viitsit laittaa testikuvia aukolla 8 ja hiukan käyttökokemuksia ja muita tuntemuksia, olisin todella kiitollinen.
     
  15. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Hyvältähän toi näyttää, mut oletan että lensbabyboomi alkaa kohta ja sen jälkeen tuo efekti lähinnä vituttaa ja kyllästyttää...
     
  16. jj

    jj Member

    310
    1
    16
    Kiitosta testikuvista tulee täältäkin! Ihan mielenkiintoinen "tuote" näyttäisi olevan. Ei tuota varmaan kuitenkaan ihan joka kuvaan kannata laittaa. Muutenkin vaikuttaa vähän sellaiselta, että tuota tekniikkaa kannattaa varmaan hioa ja testailla, jotta sitten tosi paikan tullen tunnistaa soveltuvan käyttökohteen ja osaa käyttää maksimaalisella tavalla.
     
  17. Näin varmaan on. Alan jo itsekin kyllästyä enkä ole vasta kuvannut kuin nuo kolme rullaa.

    Johonkin tiettyyn projektiin tai kuvasarjaan härveli voisi sopia, mutta kylläpä oli äskettäin mukava kiertää runkoon kiinni ihan vanha kunnon Nikkor 35/2. Tai ainakin tuo efekti voisi olla hillitympi, mikä kyllä korjaantuukin himmentämällä enemmän.