Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

T-Max 400@800 & Rodinal, pienen rakeen saaminen

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana r-e, 28 Toukokuu 2012.

1. r-e

r-e Member

618
    0
    16
    Pitkästä, näköjään liian pitkästä, aikaa filmi spiraalille ja kehittämään. Mutta mutta ID-11 stock -putelit oli aika vahvasti homeessa. Yksi oli säilynyt silmin nähden hyvin, mutta kun pulloa nuuhkaisi, aika kaamealta haisi. Sen verran tärkeitä kuvia on rullalla, ettei viitsisi lähteä pilaamaan.

Tadaa, kaivetaanpa Rodinal esiin. T-Max 400 (kino) on valotettu 800:n mukaan. Kysymys kuuluu, millä reseptillä saan rakeen edes siedettäväksi? Lyhytjänteisyys ei anna myöden siirtää kehittämistä huomiselle.

2. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113
    Vs: T-Max 400@800 & Rodinal, pienen rakeen saaminen

Mielestäni et millään.

kapa

3. r-e

r-e Member

618
    0
    16

On tässä sen verran verepaine laskenut, että jospa laittaisi rojut kasaan ja ostaisi huomenna PIENEMMÄN ERÄN ID-11:sta. Viiden litran satsista yli puolet meni homeeseen. No, ehtihän ne olla puteleissa reilu puoli vuotta... Viettäkööt filmi spiraalissa tulevan yön.

4. Vs: T-Max 400@800 & Rodinal, pienen rakeen saaminen

Mun kokemus on se, että tmax 400 toimi Rodinalissa loistavasti @800 ja @1600. Tämä keskikoossa. Kinossa se ei toimi, ei ollenkaan.

5. r-e

r-e Member

618
    0
    16

Jep, huomenna kehitekauppaan. Nyt hyvää yötä kaikille.

6. jaguar

jaguar Active Member

1 649
    6
    38

Minun mielestä T-Max ja Rotsku toimii hyvin myös kinossa. On tietysti makuasia, mikä on pieni rae.
    Maisemassa saattais ko rae herkkähipiäisiä häiritä. Muulloin sisältö antaa rakeen anteeksi, ainakin mulla 6-0.

7. Vs: T-Max 400@800 & Rodinal, pienen rakeen saaminen

Kannatais myös miettiä miksi on homeessa... ( keitetty vesi -tappaa bakteerit ja home itiöt) Kyllä kehitteen pitää säilyä suljetussa pullossa pois valosta ainakin vuoden.