Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Leksa huoltoon, mutta mihin?

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana jk76476, 16 Tammikuu 2007.

Vs: Leksa huoltoon, mutta mihin?

-

1. Ipu

Ipu

33
    0
    0

Ei mulla varsinaisesti mitään huollettavaa ole, ihan mielenkiinnosta ajattelin. Liitytty on LSF:n flickrin kautta. Aattelinpahan vaan.

2. Vs: Leksa huoltoon, mutta mihin?

-

3. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Ruotsalaisen Leica/Rolleilfex -kamerakorjaajan nettisivut löytyi sattumalta:
    Analoga kameror Stockholm

Hintataso vaikuttaa kohtuulliselta.

4. Schind

Schind Member

493
    1
    18

Niin vaikuttaa. Ajattelin laitella mailia ja kysyä vähän kustannuksista.

Mutta mikäs se paikka nyt tällä hetkellä on Suomessa mihin M2 kannattaisi lähettää huoltoon?

Mulla on tuossa rungossa aika erikoinen ongelma. Valotettu filmiruutu on yläreunasta vähän vino (eli mites päin se kuva nyt sinne muodostuu, onko se sittenkin alareuna?) eli pikadiagnoosini on että jokin "metalliportti" optiikan ja filmipinnan välissä kaipaa suoristusta tai vaihtoa. Onko tullut vastaan tällaista kellekään? Ei ainakaan silmällä huomaa että mikään olisi siellä vääntynyt tai kolhiintunut.

5. Vs: Leksa huoltoon, mutta mihin?

-

6. Schind

Schind Member

493
    1
    18

Tulisin mut mehän Leican kanssa sijaitaan Tampereella eikä hommilta nyt kerkee reissua tekeen. Kiitos kutsusta, joku toinen kerta pitää käväistä miitissä.

Filkka mun mielestäni kulkee suorassa kun negan alareuna ja molemmat sivut on täysin suorat. Ainoastaan yläreunassa on tasaisesti kulkeva millin-puolentoista lasku reunasta toiseen. Laitan myöhemmin kuvan negasta.

7. Vs: Leksa huoltoon, mutta mihin?

-