Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Luuletko, ettei Leica -miehillä ole varaa uuteen mersuun?
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Niissä on sekin hyöty, että vaikka ovat jossain määrin välinekeskustelua, niin eivät ole merkkikeskustelua. Ja sitten asiaan. En ymmärrä Leica-vouhutusta. Jos jotkut haluavat kuvata Leicoilla, ja vielä hehkuttaakin niitä yhteisessä kerhossaan, niin mitäs pahaa siinä on. Leica-kuva taitaa ola aika väljästi Leicaan liittyvä asia. Jos olen asiaa oikein katsonut, niin siinä on kyse myös kuvaustyylistä, ei pelkästään välineestä. Toki Leican vahvuudet ja rajoitteet ovat vaikutaneet siihen, minkälaiseksi Leica-kuvan ajattelemme, mutta kyllä kysymys on myös Leican asemasta valokuvauksen historiassa ja tyyleissä. Aika moni 1900-luvun merkittävä valokuvaaja on kuvannut Leicalla. Tämä on kovin kerettiläistä, saatte lynkata, mutta oleellisimmat asiat Leica-kuvasta on mahdollista toteuttaa vaikka Sonylla jos kuvaajalla vain on näkemystä ja halua.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Sulla on kyky poistaa järki joka ikisestä keskustelusta, mitäs luulisit?
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Vaikka kuinka koitan järkeillä, en ymmärrä pointtiasi? Miten niin poistaa järki joka ketjusta? Ei ole järkevää väittää tuollaista. TJukka
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Osallistumisesti on usein kuin alle kouluikäisen lapsen, kuten noi kirjoituksesi kuviini, tai guggenheim keskustelluun, tai toteamus että luuletko että leika miehillä ei ole varaa uuteen mersuun, eihän noihin edes voi vasta kuin aikuiselle. Hävettää puolestasi, usko tai älä niin porukka nauraa sinulle.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Kyllä minulle saa nauraa. Hyvä jos saan hymyn aikaiseksi. Nauran myös itse itselleni. Mutta en vieläkään ymmärrä tuota kysymystäsi: Vanhoja taksimersuja saa pilkkahintaan...."? Mihin sillä viittaat tai mitä sillä tarkoitat? Onko se mielestäsi aikuismaista kirjoittelua?
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Nyt sulla on hieman ajatuksen juoksu tukossa, mutta jos yhdistät kaksi samanlaista väittämää, niin avautunee: Jos vanhan ja vanhanaikaisen Leica-rungon ostamisella tulee onnelliseksi, niin... Jos vanhan ja vanhanaikaisen Mersun ostamisella tulee onnelliseksi, niin... Helpottiko?
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Toivottavasti on noin. T Jukka
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Suoraan sanoen, eka kerran kuulin koko LSF ryhmästä, eikä se siis ollut vaikutin tutkailla R-Leicojen runkoja. Tuollaisiin sisäpiirijutskiin mulla ei ole mitään himoa, päinvastoin, mutta olis saanut edes postata Leicalla otettuja kuvia tänne Itse tulin siihen tulokseen, että R3 ei ole muuta kuin Minoltan XE-1 Leica nimisenä, ja XE-1 minulla jo on, hieno runko kaiken kaikkiaan. Sitten kun katselin R-leikojen kehitystä, löysin R6 ja R6/2 mallit jotka ovat täysin mekaanisia ja siis ilmeisen "ikuisia", tosin hinnat onkin sitten jo 3-4 x R3:n tasoisia. No, spekulaatiota kaikki tyyni, nyt ei mitään hankita, mutta täytyy pitää silmät auki jos joskus tulee vastaan joku halvalla, niin sitten...ehkä
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Olen seurannut tätä ketjua hämmästellen sivusta, mutta nyt täytyy itsekin osallistua, vaikkei X-merkkistä kameraa koskaan ole ollutkaan omana, joskus vaivoin kokeillut. Joillakin ihmisillä on siis X-merkkinen kamera. Sitten on ihmisiä, joiden mielestä sellaisen ostaminen ja omistaminen on ilmeisesti typerää ja "elitististä" vaikkakin ehkä juuri ja juuri sallittua. Nämä kameran omistavat perustavat ketjun kuvilleen ja niiden esillepanolle. Nämä toiset ovat sitä mieltä, että sellaista ei tulisi olla, jostain syystä se on vahingollista ja haluavat ehdottomasti ilmaista kantansa julkisesti. Tästä sitten tulee keskustelua yli viisi sivua! En nyt osaa sanoa, että väärin keskusteltu, mutta ihmettelenpä vaan... Selittäisikö joku, miten toisen omistama kamera voi herättää tuon määrän agressiota? Edit: viimeinen kysymys lisätty.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Jep, Leicaflexien jälkeen eka arvossa pidetty R-runko on juuri Leica R6 ja eteenkin R6.2. Mutta niillä on jo hintaa kuten totesit. Leicaflexeja saa huomattavsti halvemmalla, vaikka jotenkin tuntuu että näidenkin hinnat ovat nousussa.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Samaa mieltä Kenin kanssa. Älä edes harkitse varsinaisia R-runkoja (no joo, R6 tai R6.2 saavat armon). Jos haluat toimivaa peili-Leicaa kokeilla, SL tai SL2 on oikea valinta. -Topi
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys En tiedä mitä koet akresiivisena, mutta ainakaan minulla ei ople akresiivinen olo;-) Ymmärsit väärin ainakin minun osalta, minusta ei ole väärin omistaa leikaa, olen itsekin harkinnut välillä ihan mielenkiinnosta ostaa ja tutustua, mutta en ole jaksanut nähdä ostamisen ja myymisen vaivaa. Kyse kohdallani ei ole että itse pitäisin käytettyä filmi leikaa elitistisenä, lähinnä joidenkin leika miesten asenne huvittaa, ihan kuin kamera muuttaisi jonkun identiteettiä, tai että kuvat paranisi sillä että filminripustimessa lukee leika. Voi toki olla että joidenkin kohdalla asenne on erilainen kuvaamiseen kun on leika kädessä, mutta minusta se on enempi lääkäreiden ongelma silloin. Ei tämä varmaan montaa kiinnostaisi pätkääkään, ellei eräät leikamiehet olisi niin hellyytävän tosisaan. Ei tämä ole ensimäinen leika keskustelu, eikä varmasti viimeinen. Ainakin kohdaltani on enempi läpänheitosta kyse, minusta on ihan ok parjata välinettä ja jos joku siitä pahoitaa mielensä, niin on varmaan kova elämä.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Läppäkortti esiin ,hymiöt uupuu ;=]
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Ei kun juuri noinhan se pitää olla. Sen verran tajua peräänkuulutin että kun siellä tai ihan missä vaan näkee jotain kuohuttavaa, voi aina miettiä ensin hetken kannattaako asia ottaa juuri siinä puheeksi vai pistää korvan taakse odottamaan sopivaa ajankohtaa ja paikkaa. Ja juuri tämä ketju nyt tässä on sitä varten että senkun vaikka leikkaa pätkän sieltä jostain tänne käsittelyyn. Yleensäkin täällä on vapaata ja suositeltavaa avata ketjuja aiheilleen.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Vai niin, lukeeko mun kuvaketjuissa, että jokainen katkeroitunut idiootti voi tulla kirjoitelee kaikkea paskaa mitä tulee mieleen? Hyväsyn tuon se on pelin henki näillä foorumeilla, aivan samoin voi missä tahansa muussa kuvaketjussa on voinut puhua ihan mitä sattuu, myöskin herra mirrored on harastanut mitä sattuu puhumista muissa kuva ketjuissa, mitä taas tulee herra kebabiin, niin hän ei elo muuta tehnytkään;-)
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Kuka ei ole harrastanut aiheen vierestä puhumista... he ovat vähissä. Miten asiat olisivat paremmin, sen juuri sanoin.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Eihän missään ketjussa ole suositeltavaa mennä henkilökohtaisuuksiin. Mitä tulee kuvat ja galleriat osioon, sinne postaajien tulee kestää kritiikkiä. Ihannehan olisi, jos kritiikin kävisi mielessään läpi miettien, onko siinä perää? Lopullisen uskottavuuden vie kommentti:" Tämähän on vain läppää". . T Jukka