Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Leicalla syntyy leicakuvia, mittaetsinkameroilla myös tietynlaista kuvaa. Vaan suurin kuviin vaikuttava tekijä on tekijä. Tietyltä tekijältä syntyy tietynlaista kuvaa. Toivon mukaan hän saa valita käyttöönsä tehtäväänsä sopivat välineet.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys "Hyvin erikoista että moderaattori käytää valtaansa itselleen tärkeään asiaan ja asettaa jonkun ketjun muiden yläpuolelle. Eli miksi tämä ketju eroaa muista ketjuista?" Minun mielestäni siinä on ero, että tässä on lässytetty asian vierestä alusta asti ja antaumuksella. Tietenkin jos sinun moniin kuvaketjuihin vertaa, niin ei mitenkään. (sitaatti leicakuvaketjusta)
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Foorumin ohjeisiin ehkä kannattaisi liittää perinteiset 10 käskyä. 1. Minä olen Leica, sinun Kamerasi. Sinulla ei saa olla muita kameroita. 2. Älä käytä väärin Leican, Kamerasi nimeä. 3. Pyhitä Leicasi. 4. Kunnioita Leicaasi ja sillä kuvattuja kuvia, negatiiveja ja niiten kopioita. 5. Älä riko Leicaasi. 6. Älä tee huorin käyttämällä muita kameroita. 7. Älä varasta Leicaa. 8. Älä lausu väärää todistusta Leicasta tai sillä kuvatuista kuvista. 9. Älä tavoittele lähimmäisesi Leicaa tai sillä kuvattuja kuvia. 10. Älä tavoittele lähimmäisesi dioja, negatiiveja, niitten kopioita tai mitään, mikä hänelle on pyhää ja hänen Leicaansa liittyy.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys ^ Aamen! Telemaisemaketju on syntynyt. Siellä on kommentoinnin helmi: Öh tuota, siis.... olen sanaton. ja jopa kaksi komppaajaa. Mihin kommentoinnin taso vielä yltääkään? Eihän valokuvaajan tarvitse osata kirjoittaa ajatuksiaan, eihän? Toki hiljaisuus olisi ikävää, joten kiitos sanattomuuden ilmaisuistakin!
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Et olisi niistä sanoista tykännyt kuitenkaan. Hyvä näin.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Siis tilan antoa ja kunnioituksen osoittamista se onkin. Erittäin hyvä, ellei täydellinen.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Tossa naapurissa asustelee saksalaisperäinen valokuvaaja Martina Motzbäuchel. Koitapa kuukkeloida netistä, hänellä on ollut näyttely Peltotutkielmia - Field studies. Selkeästi sun aihepiiriä, tosin taisi olla Mamiya 7 välineenä.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Kiitos. Äkkiseltään en löytänyt kuin yhden kuvan, mutta tuo selostus loksahdutti hyvin asioita paikoilleen: http://www.pohjoinenvalokuvakeskus.fi/2009/04/martina-motzbauchel-field-studiesmartina-motzbauchel-field-studies/ Tuli mieleen että aihe on ollut minulla vuosikausia ja olen omaakin kasvimaata pitänyt ja välillä kuvannutkin jo 15 vuotta sitten. Spiraalinmuotoinen penkki ja sen semmoista. Maataidetta itse asiassa, mutta hyötykasveja. Ja kulkiessa huomaan aina ajattelevani ihmisen maankäyttöä, niin kaupungeissa, teillä kuin maallakin. Ihmisen jälkiä maankuorella ja niitten vaikutuksia. Kuten mikä ero on kaivaa kallio pois, päällystää maata asfaltilla tai kyntää sitä. Syksyllä ennen pakkasia tein taas uuden neitseellisen kasvimaan alun taloon johion muutin kesällä. Se on varmaan yli aarin kokoinen. Saapas nähdä miten kesä kuluu ja saisiko lantuista taidetta. ed. Tuohonhan taisi tulla vähintään yksi paha typo. Lantusta taidetta!
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Toivottavasti nuo väline(omininaisuus)otsikoidut kuvaketjut jää ohimeneväksi ilmiöksi Kuvat ja galleriat -osiossa. Minusta mielikuvitukseton tapa laittaa kuvia esille ja vielä vähemmän kiinnostavaa alkaa niitä sieltä selaamaan.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Tarkoittanet myös laajakulma- ja teleketjuja? Entä jos ne olisivat optiikkaosastolla? Vaan mihin osastoon muuten kuuluisi tuo puhuttu Leicarunkoaihe sitten... Ei sovi filmiin, ei digiin, vaan... pitääkö perustaa uusi alue jonka nimi on usk.. uskomatonta mutta totta? (Ei vaan kyllä minä mielelläni näen kaikenlaisia aiheita. On täällä tilaa. Galleriassakin. Ei tämä ole niin vakavaa.)
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Saa. Minä ajattelin lähinnä sitä, että kuvia katseltaisiin. Se kai on ajatuksena myös kuvien esittäjillä. Voi olla, että minä olen poikkeus ja valtaosa foorumin käyttäjistä katselee kuvia nimenomaan mieluummin tuollaisista välineorientoituneista ketjuista.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Miten sitten ketjut muuten, kuten aihe- tai tyylirajatut? Tuleeko niitä katsottua? Entä kuukauden kuvaustehtävät? Lähettävätkö jäsenet parempia kuvia sellaisiin?
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Minä siis kerron vain puolestani. Pääosinhan kuvaketjut ovat perustuneet yksittäisiin kuviin tai kuvaajan aihepiiriin liittyviin kuvasarjoihin. Joten niitä on tietysti tullut eniten selattua. Muita ketjujahan viime päiviin mennessä on harvemmin esiintynyt. Kuuluisien kuvaajien valokuviin perustuva tyyliketju oli hieno idea ja sitä on tullut seurattua. Mutta jos näin nyt, niin kaikin mokomin. Kerroin sellaisten ketjujen selauksesta jo tuossa aiemmassa viestissä.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Eihän tuo nyt vielä mitään. Jotkut uskovat tekniikan ja jopa tieteiden ylivertaisuuteen ihmisten yli vaikka "totuus" muuttuu joka päivä. Siinä sitä vasta vakaata uskoa ja kymmentä käskyä tarvitaan.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Laajemmalla otoksella ei näyttänyt olevan niin mielenkiinnotonta. Päätellen vain tekstin määrästä Samalla logiikalla ei saa laittaa esim. "Neulasilmäkameroilla kuvattuja kuvia" -ketjua. Vai? Sekin voisi olla mielenkiintoinen, sillä olen ollut havaitsevani, että niistä löytyy usein hienoja otoksia.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys GoPro ketjukin voisi olla vänkä kun talven ilot ovat ylimmillään.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Saako sinne osallistua Sony AS15-HDR-materiaalilla
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys En ole kieltämässä mitään. Kerroin vain omasta selaustottumuksestani. Yleisketjuissa on varmasti hienoja otoksia ja niitä jää seuraamattomuuttani harmikseni katselematta.
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Ja nyt niitä ei ole mitään keinoa saada esille! (Ilmaisun "samalla logiikalla" käyttäminen liittyy _aina_ siihen, että koko logiikkaa ei ole ymmärretty.)
Vs: Leicakuva-lörpöttelyketju: erilaiset kuvaketjut ja niiden mielekkyys Moden Leica ketjun "suojeleminen" oli kyllä aika erikoinen teko, en ymmärrä sitä sen paremmin kuin Jarikaan. Minusta Leica ketjussa on jotain narsistista, on helvetin paljon rajaavampaa vaatia Leicoja kuvauskalustoksi, kuin rajata kuvakulmia millä kuva tulisi ottaa. Mitäs jos aloitettaisiin aihe, johon saa postata vain yli 60-vuotiaat, voiskin olla aika mielenkiintoista, mutta ei tasapuolisuuden periaatteita noudattavaa. Vielä rasistisempaa olisi rajata vaikka vain alle 30-vuotiaat saa...jne.