Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Leicadiggareille !

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana J.W.The NowHere Man, 28 Joulukuu 2010.

1. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113
    Vs: Leicadiggareille !

Voiko leicasta luopua kokonaan kerran se ostaessa.Ikinä en ole miettinyt leicaa,ehkä joskus.

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Tulee kokeilemaan.
    Oon 17.30 asti tehtaan koululla. Leica on koko ajan mukana
    Käydään sitten vaikka pimiössä ja kahvilla.
    T Jukka

3. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Pitäisi käydä muutenkin  morjestaa joskus ,käyn kyllä Varkaudessa silloin tällöin.Pimiöstä puheen ollen,äsken vedostin muutaman negan.On se mukavaa touhua.Varmaan leicasta huokuu se laatu ,voin osin ymmärtää teitä leicalaiset:)
    Onko se kamerakerhon pimiö jossa vedostelet varkaudessa?

4. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Lähdehän nyt siis ajelemaan tänne päin. Ota pari printtiä mukaan. Mullakin on tehtaan koululla pimiössä tehtyjä printtejä.
    T Jukka

5. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Onhan niitä koko ajan myynnissä. Itse en voisi. Tai ehkä voisin mutta en haluaisi. Ja tämä koskee siis filmileicaa, digileicaa en tarvitse enkä edes haluaisi.

6. Vs: Leicadiggareille !

Kttosin eilen sen Leica dokumentin,se sytytti mussa jotakin tunnetta et olispa hieno harraste mielessä omistaa Leica. Ostasinkin Leican jos en olis köyhä valokuvaaja.

7. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Te olette sellaisia persoonallisuuksia, että jos teidät päästää pölynimurikauppaan, niin te tulette rikkakihvelin kanssa takaisin ;)

8. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Rikkalapio onkin monesti parempi valinta!

9. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kaikista hirvein on sellainen ladattava imuri.
    Ihan hirveä melu ja ei sillä mitään roskia saa mistää irti, enintään höyheniä.
    Normaali imurikin on aika äänekäs.
    Kihveli ja harja, ne on mun suosikkeja.
    äänettömiä eivätkä kuluta sähköä.
    T Jukka

10. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Kohta täällä on Kimokin höpöttelemässä jostain lakaisulakaisukoneesta ;) Itse valitsisin pölyhuiskun'

11. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
  12. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

En muute ole... up
    Miten sä mut tähän vedit?:)

13. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

No kun sut tunnetaan vähän eri kaliiberin leluista ja kävimme tuossa ylhäällä syvästi vertauskuvallisen keskustelun siivousvälineillä Leican sijoittumisesta valokuvaussceneen  ;)

14. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Ei muuten ole leluja:) tosin ei mun peukalot keskellä kämmentä ole vaikka itse sanon.Kyllä mä joskus Jukkiksen leicaa saan pidellä(ehkä)

15. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Monia Leican malleja olen päässyt vuosien varrella hiplaamaan. Aina on jäänyt sellainen fiilis että "paras on minulle liian hyvä... tai liian kallis".

16. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Keskuspölyimuri on paras ja senkin käyttö ulkoistettuna jollekin siivousfirmalle. Ei ole kovin äänekäs, varsinkin jos on poissa kotoa käytön aikana.

80% Leicojen omistajista kuvaa/omistaa ko. kameroita brändin takia.

17. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Mikä se tällainen tutkimus on?  :)  Ainoastaan brändin takia? Nikonin omistajissa lie vain 70% sellaisia?

Täytyy välittää JW:n  terveiset että "useimmilla leicakuvaajilla on nykyään kaksi tai useampi leica, analoginen ja digitalinen. ei kai sitä brändin takia useampaa tarvitse vaan siksi että ovat toimivia ja luotettavia ja säilyttävät arvonsa siis käyttölaitteena sekä investointina".

Itselläni on tullut digileicoista mielikuva vähemmän luotettavina tehtaan huoltoa vaativina laitteina. Sen verran usein suljinrempoistakin myynti-ilmoituksissa mainitaan ja vieläpä ällistyttävän  vähän lauottuina.

Perinteisistä M-leicoista olen muodostanut kuvan ihan itse omassa käytössä.  Uskon sen puoleensavetävyyden perusjuttuja olevan lelumaisen pieni koko yhdistettynä mekaniikan jämptiin mutta vanhahtavan pehmeään tuntuun. 

Naurettaviakin asioita on, joista pahin on surkea kiinnitys jalustalle:  koko pohjalevy heiluu vääntyillen jos kameraa vääntää.  Lisäksi se on sivussa.

18. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Miksi "täytyy"?

AnselA/ylläpito

19. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Se on vain tapa sanoa että haluan.  Eikö saisi?

20. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Haluatko toimia bannatun bulvaanina?