Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Leica SL2

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana digikuva81, 25 Lokakuu 2019.

Tags:
  1. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 218
    50
    48
    Millä tavoin nuo kuvat sitten erottuvat ja miksei millään muulla voi saada vastaavaa?

2. paraneva

paraneva Well-Known Member

10 180
    1 534
    113
    Kai se on kokeiltava, jos sitä näkyy siellä, Leicahan ei omalla osastolla ole mukana.

3. Ihme legendaa tämä Leicojen matkailu Keski-Euroopassa. Mulla on filmi-Leicoja ja digi-Leicoja, eikä yksikään ole ollut matkoilla muuten kun mun mukana. Viimeksi SL Baltian kierroksella ilman ongelmia.

Tekisi kyllä kovasti mieli tuota SL2:ta ja jos saan joskus hyvät vaihtokaupat tehtyä, niin varmasti hankin. Se olisi sitten se viimeinen kamera minulle.

4. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

17 512
    418
    83
    Omaa kokemusta ei ole (eikä tule :) )
    Havainto perustuu vain myynti-ilmoituksiin: melkein aina, kun Leica on myytävänä, on se "juuri käynyt tehtaalla huollossa ja säädettävänä".

5. Yksi syy, miksi vanhat Leicat ei koskaan kuole.

6. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

17 512
    418
    83
    Juu, volkkareissakin oli aikoinaan varsin hyvin toimiva vaihtomoottorijärjestelmä. Millään muulla merkillä ei ollut vastaavaa. Tosin, muihin autoihin ei moottoria vaihdetukaan määräaikaishuoltona.

7. RB

RB Well-Known Member

7 365
    103
    63
    Cortinaan kaupattiin vaihtomoottoria, kun 100 000 km oli ajettu niin olis ollut aika vaihtaa.
    Meidän 1500 Superilla tosin päästiin 2x 70 000 km kun piti vaihtaa.

8. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

20 725
    290
    83
  9. mlphotic

mlphotic Well-Known Member

5 139
    1 114
    113
    Toi tähtiperä 1500 super oli hieno peli. Mun eka peli. 73000 ajettu HRB-1

10. RB

RB Well-Known Member

7 365
    103
    63
    Meillä oli -67 laattikkomallin Super. Toista samanlaista en oo nähnyt ikinä.
    Oli mulla -64 tähtiperäinenkin, peltoauto jonka myin tutulle liikennekäyttöön, kunnes ajoi sen romuksi.

11. saurama

saurama Member

74
    1
    8
    Kyllä, M9:ssä oli kenno-ongelma, jota valmistaja paikkasi vuosia vaihtamalla kennon uuteen eri tavalla tehtyyn ilmaiseksi.

Ja Leican tarkennusjärjestelmä, mittaetsin, on hienomekaaninen rakenne. Mekaaniset ratkaisut kaipaavat huoltoa, mieluummin säännöllisesti. Kyllä minä ostaisin ennemmin säännöllisesti huolletun auton kuin sellaisen, joka "on niin hyvä, ettei ole ikinä tarvinnut edes huoltaa".

He, jotka eivät Leican jujua ymmärrä tai eivät merkistä pidä, eivät sitä ymmärrä eivätkä siitä pidä. Jaksavat kyllä vouhottaa, että on ylihintaista sontaa. Jostain syystä äärettömän harvoin Leicalla kuvaava sen sijaan pitää kamalaa mölyä siitä, miten tyhmä se caninonfujimpusony on.

Minulla ei valitettavasti ole enää Leicaa eikä ihan lähitulevaisuudessa ole siihen varaakaan. Silti, haaveilen yhä sopivasta digi-M:stä ja siihen parista pienikokoisesta objektiivista (28mm Elmarit ja 50mm Summicron vaikka).

Lord Keystroke tykkää tästä.
  12. Nää Cortinat on varmaan vielä liikenteessä, kun ovat niin hyviä?

Leicat ainakin on. No, on siitä pari vuotta, kun viimeksi kuvasin mun M3:lla.

13. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

20 725
    290
    83
    No juu kyllä jotkut autot kulkee kuin ikiliikkujat ja niin tekee yleensä (minullekin) tutut filmi-m-leicat. Nyt pitäisi olla kyse digileicoista, ellei jopa SL:stä.

14. RB

RB Well-Known Member

7 365
    103
    63
    13 vuotta oli meidän Cortina liikenteessä. Tapahtui kaikenlaista. Lopullinen niitti oli kun poliisit pirätti ja käski kokeilla jarruja. Takajarrut jäi 2 yrityskerralla jumiin, nilkutin kotia ja lährin autokaupoille.
    Eli uutena ostettiin ja 13 vuotiaana pois rekisteristä.

15. Johannes

Johannes Active Member

1 446
    17
    38
    "Autot olivat ennen parempia" on yhtä tosi kuin "nuoret osasivat ennen käyttäytyä paremmin". Molempia on saanut kuulla jo kymmeniä vuosia.

16. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

17 512
    418
    83
    Viimeisimmässä Trafin listassa, mikä silmiin sattui, oli 898 kpl.

Ed. Viime vuoden, siis 2018, tilastossa on liikenteessä enää 291 kpl. 290 bensakoneella ja yksi diesel :). Vanhimmat otettu käyttöön -62 ja myöhäisimmät -74.

Viimeksi muokattu: 29 Marraskuu 2019