Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Leica on aina Leica, vai onko ??

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana J.W.The NowHere Man, 24 Elokuu 2010.

  1. 3js

    3js Member

    686
    0
    16
    Vs: Leica on aina Leica, vai onko ??

    Mielestäni asia ei kuitenkaan ole näin.
     
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
  3. Jsaasta

    Jsaasta Ylläpidon jäsen

    1 710
    59
    48
    Vs: Leica on aina Leica, vai onko ??

    Kyllä Leican laseilla Glow on jotain aivan mahtavaa, mitään samaa en ole saanut muilla aikaan.. ainoa Leican M lasi jonka olen omistanut on Summilux 35/1.4.

    Runkoja vain olen ikävän säänöllisesti joutunut huolattamaan..
     
  4. Vs: Leica on aina Leica, vai onko ??

    Ostin mun Leica M4-P:n 1970-luvun puolessavälissä ja ainoa kerta kun sitä on avattu, oli kun Ingo laittoi keltaisen lee filsun kappaleen tuohon etäisyysmittarin eteen pikkuruutuun rungon sisään. Tonni on jotakin 800, about, mutta se ei haittaa, en sitä muutenkaan käytä. Ingo katsoi puoli vuotta sitten ja sanoi. anna louskuttaa, se vaan paranee koko ajan. Näin on tapahtunut, ihme kyllä.
     
  5. c

    c Well-Known Member

    5 360
    103
    63
    .

    .
     
  6. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Leica on aina Leica, vai onko ??

    Muistelin että se olisi M4-2.  Se joittenkin lähteitten mukaan ilmestyi 1977, toiset väittävät 1978. Leica M Guide

    Mutta jos kerran on M4-P, niin kai sentään 80-luvulla sen hankit..
     
  7. Vs: Leica on aina Leica, vai onko ??

    Me kattoon Flicker/ Jukka Watanen, siellä on Leicathread mulla ja aika paljon mun kamuilla myös...
     
  8. Vs: Leica on aina Leica, vai onko ??

    Juupa juu, oli mulla kummatkin M4-P ja M4-2 taitaa olla tuo M4-2 jäljellä kun en tykännyt tuon 4-P:n etsimestä, liikaa rojua. En sitä paljoa nää, kun olen mustannut kaiken"arvotekstin" näkymättömiin, että näyttäis pelle pokkarilta, näin on parempi !
     
  9. Vs: Leica on aina Leica, vai onko ??

    Oli tänään Timpan kanssa leicasessio, kun pähkäiltiin M8 digiä ja sen ja mun leicaobiskoja. Penteleen perhana, tilttas mun compuutteit ja kaikki shotit jäi sinne. mutta ihan mutu arviona sanoisin että Timpan Voigt 50mm 1,1 ja mun voigt 35mm 1,2 on älyttömän kontrastikkaita ja skarppeja laseja, ihan täydelläkin aukolla. Timpan asfäärinen Summicron 35mm:2 on tietysti myös hyvä, ja yllättävän hyvää jälkeä tekee tuo neukku 50mm :2 joka mekaanisesti on aika rimpula. En oikeen nää pointtia maksaa kaksin/kolmenkertaista hintaa leitz kakkulasta ! Sitten kuvattiin vähän mun Nikon D2Xs rungolla ja Sigma 30mm 1,4 ja 50mm 1,4 veratuksen vuoksi samoja kohteita. Kyl se vaan on niin että Nikon/Sigma ihan täysin vetää vertoja leica digi laadulle ja obiskoille. Nikonin kenno/värimaailma mun mielestä jopa peittoaa leican.
     
  10. ripaki

    ripaki Member

    206
    0
    16
    Vs: Leica on aina Leica, vai onko ??

    Hei c, onkos sulla bessassa kiinni jupiter 12, miten toimii?
     
  11. Vs: Leica on aina Leica, vai onko ??

    En epäile lainkaan, etteikö pätisi esim. M8 kanssa. Tosin 2/35 asph. on niin skarppi ja kontrastikas lasi, ettei siinä riitä M8 tai M9 vielä kaivamaan kaikkea mitä optiikasta lähtee. Olisi kiva saada se kiinni johonkin runkoon, jonka perässä on keskikoon digiperä...

    Ihan toinen juttu on sitten se, että ovatko edellä mainitut ominaisuudet ensimmäisiä toivelistalla, vain haluaako optiikalta joitain muita ominaisuuksia.
     
  12. Vs: Leica on aina Leica, vai onko ??

    Siellä on ColorKolmiossa vielä muutama Phaze one keskarin digiperä jotka lähtee viidelläsatkulla per kappale, siihen vaan adapteri Leica bajonetille. peittoaa kyllä aika monta kinokoon digiä suorituskyvyssä. ei se vaadi kuin vähän näppäryyttä, mun oma Nikkor PC 35mm 2,8 perspektiivisäädöillä on vihdoinkin työn alla,  Piirtää kyllä täyden 6X6 ruudun filkalle mutta varsinaisesti on tarkoitettu CFV perälle arkkitehtuurikuvaus käyttöön.
     
  13. c

    c Well-Known Member

    5 360
    103
    63
    Vs: Leica on aina Leica, vai onko ??

    Tietyt versiot noista toimii bessoissa, alkupään tuotantoa ja pitää olla tietystä tehtaasta.. näin mä olen sen käsittänyt. Ainakin toi oma pelannut hyvin..
     
  14. Vs: Leica on aina Leica, vai onko ??

    Hyvin olet käsittänyt... montakohan tehdasta neukuissa suoltaa Jupitereita...
    Aika hyvä saavutus idän ihmemiehiltä, suoltaa edelleen linssiä jonka kyyppasivat "sotasaaliina" 1946, jo silloin vanhentunut konstruktio...Nyt ihmettelevät miksi ovat niin takaperoisia kun eivät yli kuuteenkymmeneen vuoteen saaneet muuta aikaan kuin saman paskan mustana versiona...
    Voisivat vaikka vaihteeksi kopioida jonkun toisen 35 millisen, vaikka asfäärisen Voigtin 1,2 valovoimaisen. Olis kiva tsekata miten saavat speksit kohdalleen ja skarppautuvan oikein... Taitais jäädä tekemättä...