Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Spotmatic F + zenitar

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Frank, 4 Marraskuu 2006.

1. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38
    Laitoin tossa ekaa kertaa zenitarin kii spotmaticciini, siis F malli. Sit olin ottamas sitä poies niin kas, toi aukkoneula jää kiinni tohon spotmaticin "vipuun" jonka on tarkotus kommunikoida SMC lasien kanssa :(

Onneks ton nyt varmaan vielä saa tosta irti, kunhan jollain "lukitsen" ton neulan alas.. B-suljinajalla saa sen neulan kyllä hyvin esille. vielä en vaan keksiny millä sen lukitten.

Meinas tossa vähän itku tulla kun ei kamerakaan vielä kovin kauaa mulla oo ollu (eikä nyt linssikään ihan älyttömällä käytöllä vielä)

2. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38
    Vs: Spotmatic F + zenitar

lähti muuten.. teipillä sain tapin pysyyn alhaalla kunhan vaan tajusin laittaa pienimmälle aukolle että oli vähemmän vastusta jousessa(?) sitten vaan kakkosrunko hankintaan :p liian pitkä zenitarissa tuo tappi

eli en suosittele tätä runko + objektiivi yhdistelmää.. tai kannattaa ainakin olla varovainen. kyllä siinä pieni ylimääränen naksahdus kuulu laittaessa mutta silloin olikin vahinko jo tapahtunut

http://anusf.anu.edu.au/~aab900/photography/cameras/pentax.htm kyllähän sitä tuolla näköjään lukikin. olin vieläpä tolla sivulla vieraillut mutten tietenkään lukenut tarkasti kun selasin vaan äkkiä

3. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63

Jos kiinnostaa, niin mulla on kaapissa musta Spotmatic SP käyttämättömänä. Kaikki ajat rullaavat saumattomasti, mutta korvakuulolta vois sanoa niiden olevan hieman pitkiä :)
    Jos satut tulemaan Turun suuntaan, niin tuu tarkastamaan ja hakemaan pois muutamalla kympillä.

4. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

hmm kuulostaa kyllä hyvältä. en vaan tiä millon sinne ois asiaa. mutta pidetään mielessä

5. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63

Voin mä sen tietysti postitsekin laittaa, enpä oo kans ollenkaan varma milloin oon sinne treen (?) suuntaan tulossa.

6. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

juu treellä asustelen. no kattelen miten käy ton yhen mahdollisuuden kanssa, ens viikonlopusta eteenpäin :p