Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

LEICA M MONOCHROME JULKAISTU

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Tapiola2006, 10 Toukokuu 2012.

  1. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: LEICA M MONOCHROME JULKAISTU

    En ymmärtänyt kysymystä.  Vaan mitäpä siitä.  :D

    edit.  Mahdollisuus johonkin ei vielä tee ketään tai mitään minkäänlaiseksi... kai?  Tilaisuus kuulemma tekee kuitenkin varkaan sananlaskun mukaan, joten yhtäläisyyksiä voi pohtia.  Miten maailma makaa. Miten se toimii.
     
  2. Vs: LEICA M MONOCHROME JULKAISTU

    -
     
  3. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: LEICA M MONOCHROME JULKAISTU

    Ai niin, tosiaan tilasin toisenkin kun kuulin että kauppa käy ja ilman ei halua jäädä!  Jospa pistävät kaksi tilanneelle sitten varmemmin yhden siitä ekasta Suomen 3kpl erästä 2013 helmikuussa.

    ;D 8) ;D

    (Tämä oli sitten huumoria.  <-  Tuokin oli. <- Tuokin <- Tuokin <- Tuo ei ollut enää hauskaa.)
     
  4. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: LEICA M MONOCHROME JULKAISTU

    Minä nyt en tuosta tiedä mitään, kun en ole edes kädessä pitänyt. Se verran voin kyllä arvon herroille sanoa, että kunnioittakaa tuota vehjettä edes sen verran, että kirjoittatte nimen oikein. Onko liikaa vaadittu?

    kapa
     
  5. Keni

    Keni Well-Known Member

    6 383
    1 758
    113
    Vs: LEICA M MONOCHROME JULKAISTU

    Mun Leica M Monochrom on tässä. Mustavalkoisempaa kameraa en voi kuvitella, ainuttakaan värifilmiä en ole kameralla valottanut. Rae tulee automaattisesti kuviin ja jatkokäsittely tapahtuu Leitz Focomat IIC -suurennuskoneella (ei seurannut kameran mukana).

    Leica M:n filosofia minulle on että se on kamera "For Life". Se on niin laadukas ja kestävä että en ikinä tarvitse toista hankkia. Jos kamera saa jonkun vian, korjautan sen, ja jatkan kuvaamista. Näin pystyin itselleni Leican hankintahinnan aikoinaan perustelemaan. Digi-M-käyttäjät eivät näköjään ajattele samoin. Aina pitää saada se uudempi malli; M8-->M9-->Monochrom-->M10 jne. Siihen junaan en itse hyppää koskaan!
     
  6. vhild

    vhild Member

    106
    0
    16
    Vs: LEICA M MONOCHROME JULKAISTU

    Kaunista.

    Tuohon saa päivitettyä kennonkin todella helposti.
     
  7. Vs: LEICA M MONOCHROME JULKAISTU

    -
     
  8. Vs: LEICA M MONOCHROME JULKAISTU

    -
     
  9. MRe

    MRe Member

    118
    1
    18
    Vs: LEICA M MONOCHROME JULKAISTU

    Mä odotan vielä versiota, jossa on vaihdettavat kennot ja rae sisäänrakennettuna. Kennoja voisi olla vaikka 21, 24 ja 27 DIN-herkkyyksille. Herkkyyttä säädettäisiin vaihtamalla kenno toiseen. Kennossa olisi lisäksi sisäänrakennettu muisti 24 tai 36 kuvalle. Kamerassa ei tietenkään kuvan esikatselua eikä poistomahdollisuutta, kuvattu kenno laitetaan postin mukana Saksaan ja kuvat saa printattuna tyhjän kennon kanssa viikossa. Tai kahdessa.
     
  10. Vs: LEICA M MONOCHROME JULKAISTU

    Silver Efexin ominaisuuksista jää käyttämättä yksi, mustavalkoisen asteikon viilaaminen väreihin perustuen. Kaikki muut ominaisuudet ovat käytettävissä.

    Ajattelet valokuvausta puhtaasti spekseinä ja teknisenä suorituksena. Siitä näkökulmasta mikä tahansa rajoitettu laite on onneton. Esimerkiksi palkkikamera on aivan outo kummallisuus vailla yhtään valokuvaukseen liittyvää JÄRKIPERUSTETTA verrattuna Nikon D700:aan. Nikonillahan kuva on otettu ja menty jo kauas naapuripitäjäänkin kuvaamaan paljon lisää tirpusia sillä välin, kun palkkihemmo vasta katselee valoa ja odottelee milloin kannattaisi aloitella jalustan pystytystä. Palkkikameralla kuvaamista ei harrastajan kannalta voi perustella yhdelläkään järkiperusteella, niin helevetin hankalaa se on, ja silti se voi olla hyvin palkitseva tapa verrytellä valokuvauksen ympärillä.
    -p-
     
  11. Vs: LEICA M MONOCHROME JULKAISTU

    -
     
  12. vhild

    vhild Member

    106
    0
    16
  13. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

  14. Vs: LEICA M MONOCHROME JULKAISTU

    -
     
  15. randomm

    randomm Active Member

    1 073
    0
    36
  16. MRe

    MRe Member

    118
    1
    18
    Vs: LEICA M MONOCHROME JULKAISTU

    Toisessa on tavoitteena perille tulo, toisessa matka. Vähän niinkuin moottoriveneily vs. purjehtiminen. Tai tupakka vs. piippu.

    Molemmat ovat sinänsä arvokkaita eikä niitä pitäisikään arvioida toistensa asteikoilla. Toki D700llakin voi keskittyä matkaan päämäärän kustannuksella, mutta harva sen tekee.

    Käsi ylös monellako filmikamerassa valintakriteerinä on ollut se montako laukausta suljin- ja peilikoneisto kestää?
     
  17. randomm

    randomm Active Member

    1 073
    0
    36
    Vs: LEICA M MONOCHROME JULKAISTU

    Kuullostat vähän sarkastiselta, mutta ehkä se on vain minun väärä tulkintani.

    Täällähän voi kaikki käyttäytyä ihan kuten haluaa, mutta edistääkö provoilu, jankkaaminen ja se ettei yritä ymmärtää toisten argumentteja yhteisön etua vai omia, ehkä yhteisön edun vastaisia, päämääriä on sitten toinen juttu. Provoilu ei ole kenenkään etu, jollei sitten provoilija itse saa siitä jotain kiksejä.

    Voidaan toki arvioida, mutta millä kriteereillä? Ja keksittyjä tarpeita on varmasti. Varmasti on myös tämänkin Leican ostajia sellaisia joiden kriteerit eivät sinun, eivätkä minunkaan arvioni mukaan ole "niitä oikeita". Mikään tämä nyt ei poista sitä, että jos tällainen työkalu toimii jonkun ilmaisussa sitä edistäen siihen suuntaan mihin kuvaaja sitä haluaa edistää, niin silloin sille on paikkansa ja tilaus.

    Ainakin omaan valokuvaamiseeni tällaiset värkit passaavat. Valitettavasti mulla ei ole varaa tuohon kameraan, sillä sen varmastikin muuten laittaisin. Onneksi on filmiä pakkasessa!
     
  18. Vs: LEICA M MONOCHROM JULKAISTU

    -.
     
  19. vhild

    vhild Member

    106
    0
    16
    Vs: LEICA M MONOCHROME JULKAISTU

    Tiedän, ettei Canon ole Leica, mutta uusi 5D lupaa:

    100 - 25600 in 1/3 stops, plus 50, 51200, 102400 as option.
     
  20. Vs: LEICA M MONOCHROME JULKAISTU

    -