Leica M-A – Purely Mechanical Onhan tuo "mittariton" tietty kiva lisä M7 ja MP runkojen rinnalle. Hieman vaan tyyriiltä tuntuisi maksaa "M4":stä karvan alta 4keur...
Vs: Leica M-A Eiköhän noista valokuvaus ole kaukana. Tietokoneella tehty, kuten Ikean luettelokin suurimmaksi osaksi. Jos taasen tarkoitit itse vehjettä, niin eiköhän se ole enemmänkin hienomekaniikkaa, jolla ei ole valokuvauksen kanssa mitään tekemistä. Kapa
Vs: Leica M-A On tuo todella hieno laite. Itse joutuisin kyllä katsemaaan jonkun käytetyn M4:sen perään jos haluaisin täysin mekaanisen kameran, koska tuo uusi MA on niin huomattavan kallis laite. Muotoilu on kyllä nyt niin kohdallaan tuossa MA:ssa ettei voi kun ihastella.
Vs: Leica M-A Kummallista, ettei ole 0.85 etsimellä? Samalla hinnalla saa m3+ siihen solmsissa huollon ja vielä 50 summiluxin... Mutta hieno tuo M-A siitä huolimatta on. Me köyhät vain itketään, kun ei oo tuohon rahhoo.
Vs: Leica M-A Joo, toki näkyviltä osin enemmän m3 kuin 4. Mä ajattelin asian niin että jos mittarittoman, niin siihen vertaa m4:sta koska on kuitenkin uudempi ja monipuolisempi etsin etc
Vs: Leica M-A Juu kinareissa, jos sen runko on yhtä "ohut" kuin M3/M4 ym-mallin. TTL:t ovat 4,5 mm pulleampia ja hieman korkeampia.
Vs: Leica M-A Just niin. M3, M2 ja M4 olivat ohuimpia, eli 33,5 mm (Leica M4 138.0 x 77.0 x 33.5 mm). Sen eron muuten huomaa kyllä käytössä. Mulla oli 2 kpl M6TTL-mallia 0,72x ja 0,85x etsimillä. Tuo omanlaisensa pienuus ja hoikkuus on juuri se piirre, joka tekee nuo vanhemmat niin mukaviksi käsitellä, joskin M3 tuntuu, tosin en muista painoeroja, painavammalta kuin M4.
Vs: Leica M-A No tuo nyt voi olla miten päin tahansa että mikä tuntuu mukavammalta. Paksuutta ei ole liikaa M6:ssakaan. Wikipedian mukaan M2 ja M3 580g M4 545g M6 585g Camera-Wikin mukaan: M3 550g M4 550g M6 560g M6TTL 600g