Myynnissä hyväkuntoinen Leica IIIc, sarjanumeron perusteella sota-aikainen (arvio: 1942). Mukana seuraa 3,5-valovoimainen Elmar 50mm. Siistissä kunnossa. Alunperin vitriinikamaa, vuodesta 2002 kuvauskäytössä. Suljinajat ok, täyshuolto 5v sitten. Myydään järkevien tarjousten perusteella.
Vs: Leica IIIc + Elmar 3,5/50mm Asiasta johtuneiden kysymysten johdosta tässä vielä kuva kamerasta ja objektiivista. Valitan digipokkarilaatua, ei nyt ollut parempaa tähän hätään.
Vs: Leica IIIc + Elmar 3,5/50mm Ajatuksenani on se, että jommalla kummalla puolella noin 1000 euroa liikutaan. Suurempi summa saa kaupat aikaiseksi nopeaan tahtiin, pienemmällä harkinta-aika on pidempi ja jos riittävän suurta tarjousta ei tule, kuvailen tuolla vielä itse. Perusteet hinnan muodostumiselle ovat seuraavat: - Sarjanumero alkaa 38... eli kyseessä sota-aikainen malli (eli "aito" IIIc, eikä "postwar" eli "Model 2"). Nämä ovat harvinaisempia myös kansainvälisillä markkinoilla, hieman paremmin tehtyjä ja sen vuoksi arvokkaampia. - Kamera on huollatettu muutama vuosi sitten ja sitä on sen jälkeen käytetty säännöllisesti, eli se toimii hyvin. - Kamera on Suomi-peli.
Vs: Leica IIIc + Elmar 3,5/50mm Vaikka mä oon itse hintapoliisihommia vastaan, niin pakko sanoa että tonni IIIc:stä on aika utopistinen tavoite. Joku 300e - 500e vois olla ihan realistinen hinta jolla toi vois lähteä jonkun onnellisen ostajan mukaan. Mutta: komee peli ja kunto näyttää hyvältä, eli ei toi ihan pommi voi olla. Melkein tekis mieli ostaa tollanen vanhempi Leica, mutta ei noin hyväkuntoista uskaltais käyttää
Vs: Leica IIIc + Elmar 3,5/50mm Kyllä, 300-500e on ihan sopiva hinta "postwar" -IIIc:stä 50-millisellä objektiivilla. Tämä on siis sota-aikainen, ja siinä on aika suuri ero. Mitä tulee kameran käyttämiseen, niin nämä vanhat kamerat pysyvät kunnossa nimenomaan silloin, kun niitä käytetään. Mm. kuvaajan sormista erittyvä rasva pitää nahkapinnan hyvässä kunnossa.
Vs: Leica IIIc + Elmar 3,5/50mm Kiitos tarjouksesta, mutta tällä hetkellä voittava "huuto" on 700e. Silläkään kamera ei lähtenyt maailmalle ainakaan ihan vielä, mutta aletaan olla kipurajoilla, eli Leicashopin hintatasossa: https://www.leicashop.com/vintage/leica-screw-cameras-iii-chrome-1model-c-1000_1001_100122.html
Vs: Leica IIIc + Elmar 3,5/50mm Moro Mä tarjosin sulle 600 € leikastamutta et myynyt. Mitä sä pyydät siitä ? t.Timo
Vs: Leica IIIc + Elmar 3,5/50mm Hesan vanhat kamerat myyntinäyttelyssä kolmosta hypistelin ja kun hintaa kysyin ilmoitettiin tasan tonni. Mielestäni liikaa... Eli olen yllä olevan kanssa samoilla linjoilla.
Vs: Leica IIIc + Elmar 3,5/50mm Kuten jo kirjoitin, minulle on jo tarjottu 700 euroa tuosta paketista, ja se alkaa olla kipurajoilla. Eli jos parempia tarjouksia ei tule, niin tuolla hinnalla se sitten lähtee, sanotaan nyt vaikka 3-4 viikon päästä. Sen ajan odottelen kuitenkin vielä, koska mielestäni tässä hinnassa ei nyt vielä näy se, että myyjä on suomalainen, Suomen lainsäädännön alainen ja tuote peräti nähtävissä ennen kaupantekoa (toisin kuin vaikkapa tuolla Leicashopissa). Mitä ylipäänsä/yleisemmin tämän kameran hintatasoon tulee, niin se on ihan kohdallaan. Jos hinta tuntuu jostakusta suurelta, voi aina ostaa postwar-version (sarjanumero 400000 tai suurempi), niitä on paljon liikenteessä mainitulla hintatasolla 300-500 euroa.
Vs: Leica IIIc + Elmar 3,5/50mm Mitähän lakeja tarkoitat? Miten voi varmistaa myyjän kansalaisuuden? Jos olisin ostamassa, ei myyjän kansalaisuus minulle merkitsisi, mutta ihmetyttää että suomalaisuutta ("Kamera on Suomi-peli") käytetään näin...
Vs: Leica IIIc + Elmar 3,5/50mm Minulle itselleni on jo tämän suuruusluokan ostoksissa merkitystä sillä, että näen tavaran etukäteen. Jos tavara on jotain muuta kuin olen luullut, kauppaa ei tarvitse tehdä. Asiointi hoituu suomeksi, maksu on euroissa eikä tulleja tarvitse maksaa (tai noutaa kameraa milloin mistäkin). Sen vuoksi olen itse ostanut suurimman osan kameroistani juuri Suomesta. Tiedän kyllä, ettei Suomessakaan ole kuluttajasuojaa yksityishenkilöiden välisessä kaupassa, mutta selvissä huijaustapauksissa (esim. postipakettina lähetetty kivi kameran sijaan) myyjän saaminen rikosvastuuseen onnistuu ihan toisella tavalla kuin kaukomaisen kauppakumppanin kanssa. Paypal on madaltanut tätä riskiä muttei poistanut. Koska arvostan näitä asioita toimiessani ostajana, pidän niitä etuna myös myyntitilanteessa. Kaikkien ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta sellaiselle, jolle tällä on merkitystä, suomalainen kauppakumppani tuo lisäarvoa.