Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Pääkonttori

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana jpp2, 13 Toukokuu 2012.

1. jpp2

jpp2 Active Member

2 522
    2
    38
    .

2. jpp2

jpp2 Active Member

2 522
    2
    38
    Vs: Pääkonttori (kuva lisätty)

Täytyy päivittää teillekin viimeiset tiedot pääkonttorilta, loppu.

Liitetyt tiedostot:

3. Vs: Pääkonttori

Miksi purettu kuva on niin tumma? En saa sillä mitään ylimääräistä dramatiikkaa tai muuta vaikutelmaa kuvaan. Enemmän valoa vaikka täysin kirkkaalla auringonpaisteella ja normivalotus, näin olisi selkeä dokumentti talon kohtalosta syntynyt. Joskus dramatiikkaa on niin paljon näkyvillä että kikkailu vain vie huomiota pois siltä mitä merkityksellistä kuvassa on.

4. markku55

markku55 Active Member

Vs: Pääkonttori

Minusta puretun "pääkonttorin" kuva on selkeästi parempi, antaa jopa vihjettä ahdistuneesta tilanteesta, kaik on mänt.
    Eka kuva on vain saatto tuohon toiseen, eikä sillä oikein ole mitään valokuvauksellista merkitystä - siis minusta.
    moilamilla on joskus aika räyhäkät mielipiteet ;)

5. jpp2

jpp2 Active Member

2 522
    2
    38

Kuva on tummahko sillä sellainen oli sää (auringon viime säteet ja ukkospilvet)
    ja mielestäni sopi kuvan teemaankin kuin nenä päähän kuten markkukin tuossa totesi,
    ahdisti huomata että kaunis talo oli purettu.

Oletko klikannut kuvan auki, sillä pieni kuva on paljon tummempi kuin avattu, jostain syystä?

6. Vs: Pääkonttori

No nyt se ei ole niin tumma kun täällä on ihan pimeetä...

Kuvassa on katsos se juttu, että minä en ukkospilviä enkä muitakaan pilviä yhdistä ahdistavuuteen. Tiedän kyllä mitä ihmiset hakee tuontapaisilla tempuilla kuvissa, mutta itse en koe niitä sillä tavalla vaan paljon vaikuttavampi olisi tässä tapauksessa ollut pelkkä normidokumentti tapahtuneesta.

Mutta tämä oli minun kokemus, sinulla on omasi ja jollain muulla omansa. Mikään ei ole väärä, kaikki on ihan oikeita subjektiivisia kokemuksia, kuten pitää ollakin. Näissä on aina se juttu, että katsojien pitää kestää muiden erilaiset kokemukset, parhaassa tapauksessa ymmärtää ne ja samoin pitää itse kuvaajan, joka varmaan kovimman paikan edessä on, koska kyseessä on kuitenkin oma kuva ja oma näkemys.

Eli ei mitään hämminkiä. Kenenkään ei tarvitse hermostua mistään :)

7. jpp2

jpp2 Active Member

2 522
    2
    38

Joo ei tässä mitään hätää ja jokainen näkee kuvan omalla tavallaan.

(Olosuhteet vain olivat nuo ja sangen erikoiset, ei tuolle mitään ihme tummennustemppuja ym. ole tehty.
    Ilta-auringon viime säteet osuivat puukasaan ja ukkospilviin - olivat mielestäni sopivat kuvaukseen..
    ja muistin että olin ottanut aiemmin tuon toisen kuva ja näistä tulisi hyvä kuvapari.)

8. Jukka75

Jukka75 Active Member

3 168
    5
    38

Hyvä kuvapari jotka auttavat toisiaan, varsinkin tuo purettu kuva on hieno juuri noin kaikkine tummine alueineen.

9. jpp2

jpp2 Active Member

2 522
    2
    38

Kauh
    Minullekin eka mieluisampi, mutta nyt ovat erottamaton pari, kuvattu Kauhavalla.