Aloin pyöritellä aihetta, kun heitin provoa tuonne yhdelle treffipalstalle. Mutta nyt siis vakavissaan. Onko sinulla muusa ja jos on niin minkälainen, missä tavattu ja kuinka juttu toimii? Tai onko sinulla on joku muu ulkoinen tekijä joka selkeästi on inspiraatiosi lähde?
Vs: Muusa / innoittaja Taiteilijoillahan niitä on.... Postasin tämän kuvan jo johonkin ketjuun, mutta kuuluupa se tännekin. Muusa (taiteilijan vaimo) on taustalla. Luulenpa, että enemmistä tulisi hankaluuksia, tuskin niitä yhdelle taiteilijalle useampaa mahtuu. .
Vs: Muusa / innoittaja No, itse asiassa tämä Kim Weston kertoi, että kuvasi vain vaimoaan hyvin pitkään. Sitten kun vaimo kyllästyi mallina oloon, hän oli kaksi vuotta kokonaan kuvaamatta. Vasta vähitellen sitten taas pääsi alkuun. Ainakin siis hänelle muusa oli hyvin tärkeä luomisvoiman lähde.
Vs: Muusa / innoittaja Kleio – historiankirjoituksen muusa Melpomene – tragedian muusa Urania – tähtitieteen muusa EDIT Tälla palstalla on kyllä suuresti arvostamianikin kuvaajia joilla on vahva yhteys toistuvaan teemaan, joten uskon tämän teeman läsnäoloon tälläkin foorumilla. Innoituksen anatomia, kiehtoo ja kiitos tähänastisesta panostuksesta.
Vs: Muusa / innoittaja Minä olen niin lyhytjänteinen tyyppi, että muusankin pitäisi olla *paljon* lähempänä kuin 2000 vuoden takana. Edit: Toi Gina Westonin etäisyys vaikuttaa just sopivalta.
Vs: Muusa / innoittaja Keskustelu on saanut piirteitä jotka muistuttaa käymästäni keskustelusta erään läänintaiteilijan kanssa taidekuraattorista. Ei paha sekään.
Vs: Muusa / innoittaja Mun muusa on nimeltään Amnesia. Vaimo enempi häiritsee, kun sillä ei ole hermoja olla mallina.
Vs: Muusa / innoittaja Ajatuksena mielenkiintoinen miten nykyajassa muusa toimisi? Tarvitaanko ulkopuolista innotuksen kohdetta ja edeleen miten sen pitäsim innostaa? En pääse mitenkään ajatuksesta muusan toiminallisuudesta yli.. vaikka kuinka yritän;-)
Vs: Muusa / innoittaja joo minustakin tämä aihe on mielenkiintoinen. Ei varmaan juuri kukaan tarvi mutta mulle voisi olla apua.
Vs: Muusa / innoittaja Ei ole muusaa, mutta täällä reissulla voisin jopa käyttää sellasta muusaa, sais jotain eloa kuviinkin lisää
Vs: Muusa / innoittaja Tuolta löytyi ohjeita myös taiteilijan elämäääääään;-) http://www.sarolehti.net/artikkelit/saro19_paakirjoitus.htm [QUOTE> [/QUOTE] Veiläkin ihmetten miten muusa eroaa tyttöystävästä tai vaimosta, onko kyse sittenkin muusa taiteilijan puolison arvonimi, vähän niin kuin kuninkaan puolison arvonimi on kuningatar. Herääkin kysymys onko Sauli enempi pressa, kuin Jennin muusa? Vai onko sittenkin niin että nykyisin muusa käy töissä että "taiteilija" saa elää illuusiotaan? Muusa myös siivoaa oksenukset ja hakee krapula kaljat?
Vs: Muusa / innoittaja Muusa on innoittaja, mesenaatti ruokkii, marttyyri siivoaa oksennukset. Pyhä kolminaisuus.
Vs: Muusa / innoittaja Mesenaatit on mennyttä aikaa, nykyisin wannabee taiteilijat elättää työmarkkinarahat, sossu ja muusa.
Vs: Muusa / innoittaja Minulla oli kerran Hesassa kämppä, jota yritin tarjota vuokralle. Tuli nuori mies katsomaan, ja kyseli sitten, että kelpaako sossun sitoumus vuokraksi. No onhan se varmaa rahaa... mikäs sun tilanne on? No kertoi kaveri olevansa runoilija ammatiltaan, harmi vaan, ettei vielä yhtään runoa ole myyty/kustannettu. Mutta ei pidä antaa periksi, kyllä se vielä joskus natsaa. (Ilmeisesti kaverilla ei ollut muusaa...) Niinpä, runoilu hoitui kuitenkin jossain muualla.
Vs: Muusa / innoittaja Näin ex-wannabe runoilijana huomaan, että täällä sekoitetaan muusa johonkin fyysiseen naarasolioon. Toki näin voi olla ja mukavampaa toki, mutta ei totuus.
Vs: Muusa / innoittaja Öö tuota tuota, muusaksi yleisemmin käsitetään juuri fyysinen naarasolio. Ei jaksa/kerkeä enempää kirjoittaa jotta googlaus taitelijan muusa kertonee yleisimmän tulkinnan. https://www.google.fi/search?q=taiteilijan+muusa&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fifficial&client=firefox-a&gws_rd=cr&ei=ngg4UtHII4W24wT27YDoCQ Sitten on erikseen sanan muusa tulkinta vaikkapa Muusa – Wikipedia [QUOTE> [/QUOTE]
Vs: Muusa / innoittaja Nykyään kun heterous on niin ysäriä niin kyllä mä näkisin tällaisen kategorisoinninn melko rajoittavana. Jos atomit ja planeetat oikein sattuu kohdilleen niin etkös Jari säkin voisi olla mun innoittajani?