Vs: Lato Taivas on hieno ja valon värikin on hyvän tuntuinen, mutta minua häiritsee liika kirkkaus, joka lähes polttaa silmiin? Kirkkaat pisteet pois ja hivenen himmeämäksi saisi minusta vaikutuksen paremmaksi? Mutta tuon sanoo vain turistiräpsykuvaaja
Vs: Lato Nyt tutkailtu asiaa. Näyttää siltä että siinä on haloheijastumasta kyse. Mulla oli kamera samassa kohtaa kaiken aikaa josta otin useamman kuvan ainostaan zoomia väänsin eli latoa lempää ja kauempaa. Niissä noi halotkin pienenee. Luulis että ne ei pieneneis jos olis linssi vääristymästä kyse. Ja samoin olis varmaan erinlaiset niissä kohtaa joissa salama on suoraan kameraa päin osunnu. On kuvia jossa ei edes salamaa käytetty ja samat halot on niissäkin kuvissa. Mitäköhän digisöhryä sä tarkoitit? Pakko antaa rehellinen vastaus mitä digi on pilannu: Ei digi ole pilannut yhtään kuvausideaa. Digi vapauttaa ihmisiä kuvaamaan ja kokeilemaan ties mitä. Filmi rajoittaa juuri sitä kokeilua. Jos mun nuoruudessa olis ollu digi olisin varmasti kokeillu paljon enemmän kun mitä filmikinojärkkärillä kokeilin. Ja varsinkin kun ihan MV kuvaa oli pakko lompakon puolesta kuvata. No dia oli sitten se missä sai sitä väriäkin kokeilla. Ite purkitettiin filmit, kehitettiin ja vedostettiin kuvat. No saipahan hyvät perusteet tähän päivään joita voi sitten rikkoa ja kokeilla digillä. Ei filmillä tänäkään päivänä jaksa tehdä mitään testejä ja uusintoja niin paljon kun digillä jaksaa vaikka lompakko olis siihen lyönnissäkin.
Vs: Lato Vissiin vähän väärinkäsitystä nyt ? Kirjoitan niin huonosti kun on tauti ja semmosta. Riläx ... Vastaan myöhemmin (ei oikein pysty nyt skrivaan -kun on kuumemittari vasemmassa kainalossa ja oikeessa handussa kuppi kuumaa mehua). Olen pahoillani, jos saatoin pois tolalta tai jotain muuta mitä lieneekään nyt tapahtunut ... (kauheeta) Hyvää yötä. Love YA !
Vs: Lato Täällä syvässä etelässäkin on monena päivänä nyt näkyny noita pylväshaloja, viimeksi tänä aamuna. Tosin taida nyt tähän jutskaan liittyä mitenkään, kunhan tuumailen ja sekotan lisää. Meitsin veikkaus on kuiteski noi halot (jotka ei pilaa itse kuvaa laisinkaan).
Vs: Lato Taivaalla on semmoista digin aiheuttamaa sörsseliä mitä ei filmikuviin yleensä tule kuin digittämällä sekin ihan vituroilleen - sitä tarkoitin. Kyllähän ne kuvasta näkee kun katsoo - enkä tarkoita noita "haloja". Joskus tuntuu, ettei digisörsseleitä enää edes huomata, kun on niin totuttu digiin (ja sen valokohtia puhkovaan ja pilaavaan luonteeseen myös). Ja sitten on sekin, että monet ovat alkaneet katsella kuvia joiltain miniläppäreiltä. Kuvien alennustila ja suunnaton kuvatulva -kun kaikki luovuudet ovat kertaheitolla päässeet digivapaiksi. Minähän kehun ideaasi - ei mitään syytä loukkaantua ? Kyllähän se digi varmasti monet on "vapauttanut kokeilemaan" kaikenlaista - mitäpä tuota kieltämään. Kovin halvalla ne ensimmäiset vapautuneet kokeilut kyllä ainakin itselläni syntyivät kun ensimmäisiä kerran pimiössä väsäsin jo ennen kouluikää. Ja muutaman tuhatta kertaa sen jälkeenkin. Vieläkin aina välillä. Joten pimiö ja filmit ovat kyllä melko tuttuja - vaikken niistä täällä kiihkeänä mölise kuten monilla eilen niihin tutustuneilla on tapana tehdä. Ei mikään rajoita luovuutta - paitsi sen puute. Terveisiä Pohjanmaalle vaan. - Potki-Lisää-Päähän-Mies, Helsingistä