Eilisen HS kirjoitti koko sivun levyisellä otsikolla:"Lapsia valokuvannutta keski-ikäistä miestä etsitään edelleen Vantaan Myyrmäessä". Jutusta ei lopulta käynyt ilmi mihin rikokseen hän on syyllistynyt, mutta tuon valokuvaamisen ja makeisten tarjoamisen johdosta häntä epäillään lapsiin kohdistuneesta häirinnästä. Poliisin mukaan lapsiin kohdistuva häirintä ei ole lisääntynyt, mutta ilmoituskynnys on madaltunut erityisen alhaiseksi. "Ja niin pitää ollakkin" sanoo haastateltu komisario. Jokohan esim. tilannekuvan ottaminen lapsista kadulla rinnastetaan pedofiliaan? Eikö samoin perustein voitaisi kaikkea katukuvaamista pitää seksuaalisena häirintänä? Onko tämä aihe josta kannattaa puhua?
Henk koht kysyn aina luvan ennenkuin kuvaan, se on kai hyvien tapojen noudattamista. On aivan sama mitä laki sanoo niin minusta ei ole sopivaa räpsiä kuvia ihmisistä ilman lupaa. Tänäpäivänä toi lapsihommelikijn on suurennuslasin alla, ja on aivan varmaa että puutun itse henk koht asiaan jos huomaan tuntemattoman kuvaavan omia tyttäriäni ilman että on kysynyt minulta lupaa. Minua on ainakin minkään räkänokka-ajattelijan lakiin vedoten turha tulla ilman lupaa kuvaamaan.
Epäkohteliasta, varmaan kyllä, ottaa kuvia ilman lupaa. Mutta että ihan viranomaisten toimesta etsitään jotain kuvanottajaa? Miksi? Minkähän rangaistuksen siitä voisi määrätä? Ei todellakaan taida mennä läpi minään seksuaalisena häirintänä? Ja jos todisteena on vain, että on nähty kuvaavan lapsia? Onkohan edes varmaa, että kuvasi lapsia? Jos kuvaajan kameran etupuolella on lapsia, he eivät välttämättä edes ole kuvassa. Ja jos ovatkin, saattavat olla vain osa maisemaa. Jos vaikka kuvasi takana olevia rakennuksia, tms. aivan ihan muuta. Vääriä tulkintoja syntyy hyvin hyvin helposti hysteeristen ihmisten toimesta. Pedofiilien toiminnan estäminen on tärkeää. Niin tärkeää, että sitä ei pidä puolivillaisilla syytöksillä mennä pilaamaan. Jos kaikkia kameran kanssa liikkuvia aletaan syyttää pedofiliasta, menee hommasta täysin uskottavuus. Ylilyönteihin ei minusta ole varaa lainkaan näin tärkeässä asiassa. Tänäänkin olin kaverin kanssa liikkeellä molempien nuorimpien lasten kanssa. Kaksi äijänkörilästä, molemmilla kamerat, ja pieni tyttö ja poika. Kohta me varmaan saadaan ensin sateenvarjosta ja sitten raudat ranteisiin ilman selityksiä jonkun hysteerikon soittamilta poliiseilta. Nimim. kolmen lapsen isä. Edit: jaa, kun oikein lukee taisihan tuossa olla maininta oikein klassisesta namusedän karkin antamisesta, eikä pelkästä kameran kanssa heilumisestä lapsia käsittävän alueen läheisyydessä
Minusta jo pelkästään kamerran kantamisesta voisi kyllä lynkata kaupungilla lyhtypylvääseen, varsikin jos ei ole kysynyt lupaa minulta.
Niin te olitte omien muksujen kanssa liikkeellä turha se kai on kärjistää..eiks toi mee pikkasen pitkäksi
Tuota Teemun jo sanomaa asiaintilaa yritin siinä tuoda esille. Kun hieman jatketaan kiihkoilua, niin ei olla kaukana ettei uskalla omia lapsiaan julkisesti kuvata...... Naapurissa ollaan aika pitkällä. Katsoiko sen jokin aika esitetyn ruotsalaisdokkarin tuhansien jäsenten fundamentalistifeministien järjestön väitteistä? laajaa miesten harjoittamaa pedofiilista satanismia; lasten, vastasyntyneiden ja nuorten tyttöjen uhraamista, asian "paljastaneisiin" feministeihin kohdistuvaa väkivältaa. Nämä sitten puolestaan syyllistyivät dokumentin tehneen toimittajan ja vastoin tahtoaan mukaan joutuneen ja todistamaan suostuneen tytön uhkailuun ihan kuvanauhalla............. Näiden samojen annettiin ymmärtää olevan osittain sen tulevan feministipuolueen takana.
Tässä media vain haastatteli. Ne ihmiset ihan itse kertoivat ja tekivät väitteitä, joita eivät yleensä tee vapaalla jalalla kulkevat täysjärkiset ihmiset. Dokumentti oli tehty siitä hyytävällä tavalla, ettei toimittaja ottanut oikeastaan mitään kantaa, vaan antoi asianosaisten itse puhua. Äänessä olivat tämän mm. naisten hätätukipalveluja ylläpitävän järjestön puheenjohtaja, feminismitutkimuksen professori, ministeriön virkanainen jne. Kaikilla sama aivan järjetön tarina koko ruotsalaisen yhteiskunnan kattavasta miesten pedofiilis-satanistisesta salaliitosta ja sen menoista erittäin yksityiskohtaisine kuvauksineen. Harvoin olen ollut dokkarin jälkeen niin hiukset pystyssä. Ja siis en siksi, että uskoisin tämän pedofiilis satanistisen murhajärjestelmän olemassaoloon, vaan siihen että nämä naiset aivan hurjine puheineen eivät olleet mitään maija meikäläisiä, vaan sikäläisiä ainakin jonkin asteisia vaikuttajia. Viimeinen haastattelu tehtiin kyseisen ministeriön tiloissa ja uhkaukset kameran käydessä ao. tiloista pois mentäessä käytävällä ja hississä. Kyseessä oli siis ministeriön kohtuu korkearvoinen virkanainen joka on mukana ao. järjestön toiminnassa.
Minusta katoliset papit ovat ratkaisseet asian näppärästi; kun käytetään poikia eikä tyttöjä niin pysyy julkisivu parempana. Eikä isätkään hokaa mitään..
Tässä yhtenä iltana kun samoissa uutisissa oli puhetta, sekä Englannissa pidettävästä lakko-oikeus-oikeudenkäynnistä, että Turkin alkavista EU- hakuneuvotteluista niin tulipa mieleen että tulevaisuudessa kannattaa lasten huoltajuuskistat ilman muuta käydä oikeudessa Turkissa: isä saa varmasti lapset ja äiti lultavasti kivitetään kaupan päälle. Ja sitten vielä väitetään ettei maailma kehity!
Ja naisten kannattaa ehdottomasti käydä samasta syystä oikeudenkäynti Suomessa Lopputuloskin on likimain sama. Kivitettäväksi vain joutuu isä
Onhan tuossa sikäli pointtia, että ehkä aletaan ymmärtämään ettei epäily ole sama asia kuin että olisi syyllinen johonkin. Tulee vain aiheelliset epäilyt julkisuuteen ja sitä kautta tekijät ehkä paremmin vastuuseen teoistaan. Ei mulla ole tullut mieleenikään aina alkaa jokaista kuvassa näkyvää ihmistä jututtamaan. Tai lupia kyselemään. Mitä nyt tässä sormi nenässä ajattelen, niin tapauksesta riippuen alan ihmisiä enemmän häiritsemään. Toisaalta eipä ole tullut juuri koskaan mieleen kysyä kenenkään motiiveja kuvaamiseen, kun minua tai/ja poikaani on kuvattu. Enpä kyllä varsinaisesti nauti kuvattavaksi joutumisestakaan.
Minä ilmoitan poiliisille kaikki minua kaupungilla katsovat ..ja lapsia katsovat kastroin suolahapolla. Vähintä mitä voin tehdä ihmisyyden edestä.
Ja omia lapsiaan kuvaavat ilmoitetaan lastensuojeluun? Jos kerran ulkona kehtaavat omia lapsia kuvata, niin mitä kaikkea hirvittävyyksiä tapaahtuukaan seinien sisäpuolella?
30-luvulla juutalais-marxilainen salaliitto oli mainio syy ihmisten muiluttamiseen. Mihinkähän pedofiilis-satanistinen salaliitto oikeuttaakaan? Kyllähän se olisi mukava vaikka leikkikentän ohi kulkiessaan pysähtyä kuvaamaan muksuja touhuissaan, ne kun ovat niin pirun hyviä malleja, kun eivät ole vielä oppineet teeskentelemään. Mutta eihän sitä perhana uskalla, turpaan tulee vielä, kun kumminkin isät luulevat että orjakauppaa vartenhan se tietenkin kuvaa. Ja jos alat lupia kysellä ja saat, niin äidit rupeaa sukimaan tenaviaan, että seisos nyt nätisti niin setä ottaa kuvan.