Eilen innostuin kuvaamaan lapsiani ja niinpä siitä tuli pieni kotistudio-projekti. Loput kuvat sessiosta
Vs: Lasten muotokuvausta Suoraanko salamalla valaisit? Valo on vähän tylsä ja esillä olevassa kuvassa tausta - vaikka ihan mukava onkin - pomppaa minusta liikaa esiin. Värit oli kivat, että ei vaan sivubisneksenä mielessä kuvien lähettely jouluksi sukulaisille.
Vs: Lasten muotokuvausta En kuvannut suoralla salamalla vaan bouncasin suoraan ylös Omnibounce kupu päällä. Ei näitä nyt sukulaisille lähetetä jouluksi vaan ajattelin että tytöistä olisi kiva saada muitakin kuvia kuin ns. kotipuuhakuvia.
Vs: Lasten muotokuvausta Siks just valo on tasaista, eikä muotoile yhtään. Valopillu simmus on ihan keskellä ja silmät jääpi tummaks. Pare olis ku ruuvaat salaman irti ja paat sen sinne sivummalle. Näin tehden se muotoilee edes hiukan, vaikka ampusitkin sen katon kautta, lisäksi tuohon kannattaa teipata pieni paperinpala antamaan silmille valoa, sitten saa sen pilunkin parempaan paikkaan.
Vs: Lasten muotokuvausta Niinkuin fangio sanoi, valo on turhan tasainen ja tausta vähän räikeä. Minusta se salama kannattaa yrittää bouncata yläviistosta, tai vaikkapa suoraan sivusta mieluummin kuin ylhäältä suoraan kohti pläsiä, siten tulee sellainen muotoilevampi. Esimerkiksi tässä on oikeastaan suoraan vasemmalta, vaaleasta verhosta, heijastunut valo, ja itse tykkään, vaikka eihän se nyt mitään studiotasoa olekaan.
Vs: Lasten muotokuvausta Seuraavan kerran kokeilen bouncata takaviistoon vasemmalle ja katson millaista jälkeä tulee. Kiitos vinkeistä. Tuo tausta nyt oli paras mahdollinen joka yhtäkkiä oli saatavilla. Räikeehän se on. Itse asiassa mä yritin näissä kuvissa kuvata salamalla niin, että valo ei tulisi vain yhdestä suunnasta vaan että olisi tasainen valo. Kai se muotokuvauksessa on pointtina että varjot muotoilevat kasvoja. Itse kumminkin tykkään lopputuloksesta vaikka olenkin puolueellinen
Vs: Lasten muotokuvausta Taustahan sinänsä on kivan jouluinen, vetämällä mallia ulommaksi taustasta se pehmenee ja ei niin hyvin erotu ja malli pääsee enemmän esiin. Varjot juuri kuvan tekee Kokeile laittaa ylös sivulle jokin vaalea levy/heijastin, jonka kautta heijastat salaman lapseen, niin saat kauniin pehmeän valon suunnasta joka muotoilee kivasti. Onnistuu salama kameran päälläkin, eli johtojakaan et tarvitse, mutta assarin kyllä levyllä ohjaamaan valoa lapseen.. Ilme hauska
Vs: Lasten muotokuvausta Toimisikohan esimerkiksi valkoinen sateenvarjo jos avustaja suuntaisi sisäpään kohti mallia ja salama suoraan kohti varjoa? [QUOTE> [/QUOTE] Samaa mieltä!
Vs: Lasten muotokuvausta Saattaisi toimia hyvinkin ja on varmaan helppo suunnata, kun siinä on keppi jolla osoitetaan mallia