Olimme tuossa tammikuun alussa studiolla ja itse ainakin koin onnistuneeni. Teemaa ei ollut, kunhan lähdettiin kuvaamaan. Malli oli kyllä itsessään erinomainen. Mitäs muut sanovat? Klikkaamalla suuremmat versiot.
Vs: Muotokuvia alkuvuodelta Toistan vanhan ajatuksen, että muotokuvista ei voi sanoa mitään ellei tiedä muotokuvattavasta henkilöstä mitään. Ajatuksenahan on kertoa kuvalla jotain henkilöstä. Niinpä muotokuvaa on vaikea ottaa "ilman teemaa", sillä henkilö on se teema. Näyttää siltä, että nämä eivät olekaan muotokuvia, vaan jonkinlaisia media- ja muotikuvauksen lajityyppiharjoitelmia.
Vs: Muotokuvia alkuvuodelta En oikein saa irti näistä kuin tietynlaista tuoreutta rajauksissa, joka kuitenkaan ei elä kuin pienen hetken. Myös kalvakka sävy on aika luotaantyöntävä. Silmät ovat sielun peili, sanotaan, mutta ainoassa kuvassa missä ne näkyvät suoremmin, ei ole taas ilmeessä oikein kiinnostavaa koska se on niin jännittynyt hetki 'naaman elämässä'. Tiukka naamio on mallilla päällä, ja ensimmäisessä se on eniten avoin. (Ehkä myös viimeisessä, mutta ei näy tähän, you see..) Jos kerran oli kivaa, seuraavassa sessiossa voisi tulla jo sitä rohkeutta tai avoimuutta teidän välille.
Vs: Muotokuvia alkuvuodelta Itse kun katsoo amatöörin silmin niin toimii, paria klikkiä lukuunottamatta. -Ekassa kuvassa sielunpeilit liian pimennossa, varsinkin vasen silmä katsojan suunnasta. -Toisessa kuvassa tuntuu että kuvattavalla pitäisi päreet palaa, silmät taas näyttää siltä että tyyppi hymyilee/nauraa. -Muuten hyviä kuvia, kahdessa vikassa ei ole mitään vikaa. Hyvä setti vaikkei teemaa ollutkaan, tosin tulee semmoinen muoti/muotokuva fiilis.
Vs: Muotokuvia alkuvuodelta Kuvista välittyy se tunnelma, että valaisun hakeminen, kuvaaminen ja jälkikäsittely on ollut mukavaa ja innostavaa touhua. Mikäs sen hienompaa! Lopputuloksessa on paljon enemmän hyvää kuin huonoa, vaikka mitään syvällisempää teemaa ei olekaan ollut matkassa. Oikeaa otetta ja asiaan omistautumista, sitä tässä setissä on. Pikku virheistä viis. Uutta sessiota vaan pystyyn, rimaa taas hiukan ylemmäs, niin taitojen kehittymistä ei voi estää mikään.
Vs: Muotokuvia alkuvuodelta Taustoista sen verta että mallin tunnen varsin hyvin, siinä pönöttää veljeni. Viihdyimme studiolla aika monta tuntia ja varsin hauskaa oli. Itse nautin siitä että kuviin saatiin varsin erilaisia ilmeitä ja valotkin sattuivat hyvin kohdalleen siihen nähden että kuvia otettiin tilanteiden mukaan nopealla temmolla. Pitää laittaa muotokuva mietintämyssyyn, jos vaikka pääsisimme vielä samaan aikaan valojen äärelle. Mvuori: olet varsin oikeassa. Mirrored: pienoista värivirhettä on tainnut tulla matkan varrella kun tuuppaasin AdobeRGB-profiililla varustettuja kuvia Flickeriin. Kiitos itse kullekkin kommenteista!
Vs: Muotokuvia alkuvuodelta Hauska tekeminen välittyy kuvista. Silmät tosiaan jäävät liian tummiksi ja en nyt ihan seiso noiden rajausten takana. Tärkeintä on kuitenkin tekeminen ja siitä oppiminen. Kyllä nämä kuvat vahvasti plussalle jäävät!