Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Large Format kuvaajien kokoontumiset

Keskustelu osiossa 'Kuvaustapahtumat & valokuvanäyttelyt' , aloittajana Haapalahti, 1 Lokakuu 2013.

1. Haapalahti

Haapalahti Active Member

2 347
    8
    38
    Juurikin olleen Killinkosken LF tapaamisen yhteydessä tuli keskustelua että kokoontumisia voisi olla useamminkin ja eri puolilla suomea.
    Varsinkin ihan eteläinen suomi ja eteenkin pääkaupunkiseudun alue haluaisi tapaamista lähemmäksi.
    Toisaalta Hämeen seutu on ollut paikkana ainakin 2. edellistä miittiä (Tampere ja Killinkoski), joten olisiko merellinen aihe seuraavaksi??

Saataisiko ehkä jopa kuluvan vuoden aikana jo jotain aikaiseksi, vai odotellaanko seuraavaa kesää?

--Tapsa--

2. Haapalahti

Haapalahti Active Member

2 347
    8
    38
    Vs: Large Format kuvaajien kokoontumiset

Myös Lofoottien (Norja) kuvausreissusta oli puhetta ;)

3. Haapalahti

Haapalahti Active Member

2 347
    8
    38
  4. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Kaikki tapaamiset ehdottomasti Stadin lähelle :)

5. Vs: Large Format kuvaajien kokoontumiset

Tuo Hämeen paikka voisi olla hyvä.

6. Haapalahti

Haapalahti Active Member

2 347
    8
    38

Sitten on sellanen ongelma että kuka alkaa sopimaan ja järjestämään?
    Olisi hyvä että jokainen osallistuja olisi vuorollaan hoitamassa käytännön jutut tapaamisiin.
    Lisäksi jos on paikkakuntatuntemusta niin yleensä on vinkkiä edullisista paikoista jne.
    Tärkeintä olisi kuitenkin että kulut (majoitus yms. tilat) tulisivat kustantamaan max. 40Eur/hlö/vkl (pe-su).
    Tällä edullisuudella taataan riittävä osallistujamäärä. Ruokailut yms. voi jokainen hoitaa itse osaltaan.

Itseäni eniten kiinnostaisi kuvata syksyn / alkutalven merta ja kallioita.

7. Vs: Large Format kuvaajien kokoontumiset

Pitäisi itsekin suunnata tuonne porkkalanniemen alueelle joku kerta kuvaamaan, se on hyvä paikka, kuten myös Emäsalon luotsiaseman vierellä on hienoa.

8. Haapalahti

Haapalahti Active Member

2 347
    8
    38

Kuka alkais järjestelemään paikkaa merenrantaan??
    Minä ainakin olen osallistumassa 99% varmuudella

9. Vs: Large Format kuvaajien kokoontumiset

Autolla paikalle, retkikeitin ja makuupussi, sillä pärjää yön yli.

10. Haapalahti

Haapalahti Active Member

2 347
    8
    38

Jep jep.... mun "telttayökiintiö" on ollut jo muutaman vuoden täys.. Ei kiitos.

11. OlliJ

OlliJ Active Member

414
    26
    28

Minua kiinnostaisi oikeastaan kaikkina vuodenaikoina merenrantakohteet. Siinä mielessä Porkkalanniemi tai muut vastaavat paikat tuntuvat oikein houkuttelevalta. Tällaisissa kohteissa voi olla vaikeata järjestää pimiöfasiliteetteja, mutta ehkä se ei ole tarpeenkaan. Tällaisessa kuvaamisessa ei ole aina mahdollista nähdä tuloksia heti, vaikka digiaika on vähän vienyt oletusta siihen suuntaan. Kuka tuntee paikkoja ja alkaa järjestää, minä kyllä tulen mukaan.

Yksi mahdollisuus on mennä saaristoon, yhteysaluksella Jurmoon ja/tai Utöhön. Ne paikat ovat minulle mieleisiä kuvauskohteita ja sinne olen menossa joka tapauksessa, miksi ei siis vaikka LF-porukan kanssa. Siellä vaan on rajoitetusti majoituskapasiteettia, joten ehkä tänä syksynä ei enää ole mahdollista. Pitää varmaan suunnitella riittävän pitkällä aikaperspektiivillä.

Olli

12. Vs: Large Format kuvaajien kokoontumiset

Mulla ois tuttava, joka asuu Rymättylän saaristossa ja on siis ammattikalastaja joka tuntee mestat jne...  Vosin kysellä mihin hintaan majoittaa porukan ja ajeluttaa "veneellään" pitkän viikonlopun. Löytyykö kiinnostusta ?

13. Haapalahti

Haapalahti Active Member

2 347
    8
    38

Mukana!!

14. OlliJ

OlliJ Active Member

414
    26
    28

Rymättylä on mulle tavallaan tuttua seutua, puolet suvusta on peräisin sieltä ja olen viettänyt siellä aikaa, mutta siitä taitaa olla vuosikymmeniä :). Seutu ei maisemaltaan ole kovin "ulkomerellistä", mutta venekyyti ulommas varmaan parantaa asiaa.  Olen mukana.

15. Vs: Large Format kuvaajien kokoontumiset

Okei ottelin jo hieman selvää aiheesta ja kyseinen veijari on lähdössä Espanian lämpöön ensi kuun alussa palaa huhtikuun alussa joten ensi vuodelle meni toi projekti... Tämän kesän ajelutti erinäisiä hyönteistutkijoita pitkin saaristoa ja melko varmaan mestat ei ole moneen kertaan kuvattuja mihin meitä veisi.

16. Haapalahti

Haapalahti Active Member

2 347
    8
    38

Kiinnostaa vaikka menisikin ensi kesälle :)
    Olisiko kellään rannikolla/läheisyydessä asuvalla mahdollisuutta ja halua järjestää kuvausviikonloppu vielä tämän vuoden puolella?
    Itse olisin ainakin halukas ottamaan kuvia hyisistä rantamaisemista ja esim. majakoista tms. rannikon rakennelmista.

17. Haapalahti

Haapalahti Active Member

2 347
    8
    38

Jurmossa näytäis olevan ainakin pieniä mökkejä vapaana loppuvuodesta :)
    JURMO
    Ja samaan vauhtiinhan tuota menisi Utå:hön saakka ;) sielläkin näyttää olevan runsaasti majoitusta
    Utö

nyt kyllä matkavarvasta kutkuttaa kun iso kasa filmiäkin tulossa tuohon 24x30cm ja 8x10" kokoon :)

18. Haapalahti

Haapalahti Active Member

2 347
    8
    38

Oliskohan muita lähdössä vielä ennen joulukuuta??

19. Vs: Large Format kuvaajien kokoontumiset

Tonne jurmoon tekisi mieleni lähteä jos aikataulut natsaa !

20. Haapalahti

Haapalahti Active Member

2 347
    8
    38

Mulle käy melkeen mikä vaan pitkä viikonloppu joulukuun alkuun saakka.
    Ja helpommin maanantai vapaaksi kuin perjantai.
    Mites muut?

Jurmossa näyttäs olevan vapaata viikonloppuisin enää aika heikosti.
    Viikoilla 44 ja 45 saattais olla pikkumökkiä vapaana.

vko 44 Bastukammaren | JURMO
    ja
    vko 45 Fjaderkammare | JURMO