Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Large Format Gathering Finland 14.-17.6.2012

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana L and Scape, 28 Maaliskuu 2012.

1. L and Scape

L and Scape Active Member

748
    147
    43
    Vs: Large Format Gathering Finland 14.-17.6.2012

Päivitetty ilmoittautumisohje ketjussa 5.4. päivän kohdalla.

Jos haluat yöpyä Gasthaus Wernerissä, sinulla on aikaa toimia 17.4. saakka.

Otettu pois ei-yöpyjille ehdotettu deposiitti.

Kaikki osallistujat ilmoittautukaa tähän ketjuun, että tiedetään kuinka monta olisi tulossa.

Voi laittaa myös millä kuvakoolla aikoo kuvata, mustavalkoista/väriä vai molempia ja suunnitteleeko filmien kehittämistä paikan päällä jne.

2. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Ilmoittautuu.

- En tarvi majoitusta.
    - Kuvataan sillä, mitä lainaksi saisi.

Eli näillä näkymin lähinnä tutustumassa laakaan ja mukana enemmän "hangaroundina".

3. Vs: Large Format Gathering Finland 14.-17.6.2012

Minä olen mukana ja ajattelin myös majoittua ( toivotaan että porukkaa löytyy tarpeeksi !!! )
    Kuvaan näillänäkymin 4x5 mv-laakaa johon löytyy myös kehityspurkit ja kehitteet.

-Late

4. OlliJ

OlliJ Active Member

414
    26
    28

No voi pahus, olen lähdössä reissuun 15.6., joten ajankohta ei mitenkään sovi, muuten olisin mukana.  Toivottavasti kokoontuminen onnistuu ja saa jatkoa, silloin olen ilman muuta mukana (kunhan ajnkohta sopii paremmin).

5. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63
  6. Vs: Large Format Gathering Finland 14.-17.6.2012

Niin, jos huomasitte tuosta linkistä, matt kulkee 8X10 selkärepussa ja kuvaa IHMISIÄ ! 4 ruutua 8X 10 värinegaa ja siten kehityksen jälkeen tekee pinnakkaisia RA-4 paperlle valkoisilla reunoilla. Mitä tämä teknsesti merkitsee ?
    Jos on taitava, voi sopivassa purkissa kehittää sekä negan että kopion ihan keittiöolosuhteissa. Pinnakkaisen valotus voi tapahtua vaikka sähkölampulla johon on viritellyt aikakatkaisimen ja filtteriboksin sen päälle. Ei se mitään 8x10 suurennuskonetta tarvitse, kun viitsii vähän askarrella.

7. L and Scape

748
    147
    43

Minä ostin viime viikolla 5 boksia á 50 paperia Kodak Supra Endura Paper pilkkahintaan. RA-4 kemikaalit vielä hankkimatta. Ajatus on, että koska minulla on vanhaa Fujin 8x10 duplikaattifilmiä, niin kehitän negaksi ja valotan pinnakkaiseksi. Saa nähdä, miten värit ja kontrasti onnistuvat...

8. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Mahdollisuus osallistua torstain ja perjantain ohjelmaan vaikuttaa kohdallani heikolta työhaitasta johtuen. Sen sijaan lauantaina ja sunnuntaina liittyisin porukkaan mielelläni, jos se vain sopii. Majoitusta en tarvitse, hurautan illalla Helsinkiin. Tuolloinhan on valoisaa läpi yön :)

9. jja

jja Well-Known Member

611
    612
    93

Tulossa mukaan, majoitun (ennakko maksettu): kameroina 4x5 palkki & pressi, purkkeja ja purnukoita löytyy etc.

-jja

10. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Tapahtumasta: Kiinnostus on kova, nyt tässä väännetään vähän sitä salliiko budjetti tuota.

Suurin haaste tuossa on mielestäni saada kuvattavat henkilöt mm. pitämään silmänsä auki... Josta hieman enemmän toisaalla.

11. Vs: Large Format Gathering Finland 14.-17.6.2012

laittakaas yksärillä paikka ja aika, jos vaikka pääsis joskus hihhuloimaan kameralaukku miittiin.

12. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

aika kaukana todellisuudesta sit teksti, jos kattelee ton jäbän flickoria..

13. Vs: Large Format Gathering Finland 14.-17.6.2012

En kyllä ihan käsitä mitä tarkoitat. Sillä on kymmenen galleriaa joista yhdessä ( Kodak ektar) on noita kivoja 8X 10 shotteja. jos ajattelee että laittaa japsi foorumille bägin jossa on joku nikoni tai vaikka Rollei, jää kyllä julkaisematta...

14. Manual

Manual Active Member

912
    39
    28

Aika sopii. Tulen joukkoon. En osallistu Wernerin majoitukseen.
    Jos syntyy kimppakyytejä sahaamaan Hki-Porvoo-Hki väliä, niin joinakin iltoina kiinnostaa. t. Manual

15. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

en mä löytänyt ku pari 8x10 väriruutua tuolta..

16. Vs: Large Format Gathering Finland 14.-17.6.2012

Ai, ihanko totta ??? sen flickr tilissä on osasto eastman commercial 8X10, siellä on 184 kuvaa jossa on potretteja, luontokuvia, teknisiä detaljeja ja paljon muuta, sekä MV että värishotteina, melkein kaikki on printattu nin että laakan reunat näkyy. Kyllä se on kieltämättä vaikeata tuo linkin auki klikkaus, mutta joskus se onnistuu kun hiirellä kohdistaa tarkasti oikealle kohdalle...

17. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

juu juu, niitä mä katoinkin.. mut tuli vaan sellanen yleisfiilis et pääosin mv:tä ja just sitä maisemaa ja sensellaista... sitä vaan kelasin

18. L and Scape

748
    147
    43

Märkälabbis laitettu kuntoon ja testattu kesän kokoontumista varten.
    Pimiöstä löytyy Jobon filminkehityskone 8x10 ja 4x5 filmeille, E-6 ja C-41 kemikaalit,
    8x10 väripaperia ja RA-4 -kehitettä pinnakkaisia varten (ei vielä testattu).
    Mustavalkofilmien kehittäjät varautukaa omilla kemikaaleilla.
    Rumpuskanneri ja tulostinkin löytyvät, mutta ajattelin, että keskityttäisiin etupäässä kuvaukseen.

19. Vs: Large Format Gathering Finland 14.-17.6.2012

Kirkonmäeltähän löytyy aika hyviä, itse kirkko ja nupukivi katua ja vanhoja shoppeja. sitten jokivarsi taloineen, "kysykää vaikka Sireenintä"...