Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mäyrä

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana kafa, 31 Toukokuu 2013.

1. kafa

kafa

741
    0
    0
    ...eilinen.

2. jpp2

jpp2 Active Member

2 522
    2
    38
    Vs: Mäyrä

Voi mahoton kun nämä on jänniä.

3. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Nämä ovat kyllä hienoja kuvia.
    T Jukka

4. aaki

aaki Active Member

3 685
    2
    38

No niin on taas komia kuva että!

5. Vs: Mäyrä

+1
    Tuollaisen autiotalon nurkalla tahtoisin itsekin asustella

6. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

7. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Täytyy kyllä käydä ostamassa tuo sun "The House in the Woods" -kirja.

edit: "Viimeiset Vieraat" lienee sama teos suomeksi, vai...?

8. kafa

kafa

741
    0
    0

Sama on...

9. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63

Suosittelen.

Hyvä kuva jälleen.

10. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Minä arvostan suunnattomasti tällaista juttua, että kuvaaja paneutuu aiheeseen näin pitkäjänteisesti ja intensiivisesti.
    Se on mielestäni sivistystä. On hienoa, että Suomessa tehdään näin korkeatasoista valokuvaa hienosta aiheesta. Korkeatasoista taidetta pitkäjänteisesti nykyaikana, se on harvinaista herkkua.
    T Jukka

11. Vs: Mäyrä

Erittäin hyvä!

12. kafa

kafa

741
    0
    0

Viime sunnuntailta.

13. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

Jep.

14. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Kyllä ne vaan on niin hienoja  :eek: !

15. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113

Upeita.

16. markku55

markku55 Active Member

Hienoja kuvia, kiva epäsymmetrinen sommittelu.
    Pari kyssäriä:
    - Onko sama mäyrä kuin 2009-2010?
    - Eikö aihe ole koskaan tuntunut loppuunkalutulta, mehän näemme vain murto-osan kuvistasi, joten niitä täytyy olla paaaljon?

17. kafa

kafa

741
    0
    0

En osaa varmuudella sanoa kuinka paljon ja milloin olen juuri tätä mäyrää kuvannut.
    Ne on kovasti samannäköisiä. Mäyröjä olen kuvannut kahdessa eri paikassa vuosien saatossa. Molemmat ovat autiotaloja joiden alla mäyrä oleskelee. Tässä ko torpassa
    on nyt ainoastaan tämä emo ja sen 2-3 tämän kevään poikasta. Lisäksi pari aikuista "vierailevaa tähteä" vierailee satunnaisesti täällä. Viime vuonna ei pentuja ollut, aikuisia kävi muistaakseni 4-5 eri yksilöa. Mäyröillä on usein parikin eri pesäpaikkaa melko lähellä toisiaan. Nämä vanhat talot ovat yleensä rakennettu hyviin ja kuiviin paikkoihin hiekkakummun päälle, joten torppien aluset ovat kovasti myös mäyrälle mieleen.
    Mäyrää on melko vähän kuvattu ja eipä sen elintavoistakaan ole paljon tietoja.
    Osasyy on varmasti sen "kähmy" luonne ja sen hämäräaktiivisuus vaikeutta myös kuvaamista. Mäyrää ei ole Suomessa koskaan arvostettu, mainitaa ei juurikaan löydy esim saduista tai muinaiskirjoituksista tms. Englannissa asia on toisin, siellä
    arvostetaan häntä kovasti...
    Suomessa mäyrää on aina pidetty pahana pienriistatuholaisena, tosin aivan viime vuosina metsästäjätkin ovat käsittääkseni vähän muuttaneet mielipidettä...Mäyrä on harmiton öinen tuhisija joka syö marjoja ja kastematoja. Hajuaisti, kuten pitkästä
    kuonosta voi päätellä, sillä on hyvä. Kuulo on myös hyvä mutta näkö on onneton. Käytännössä se on melkein sokea.  Elävänä ei niitä juurikaan näe, kuolleena tienposkessa useinkin...

Aihe välillä tuntuu kovinkin loppuunkalutulta, toisinaan taas sitten kovakin innostus iskee. Välillä olen toki yrittänyt kuvata jotain muutakin kuin näitä autiotalo-juttuja.
    Mutta, mutta...näin harrastelijana täytyy kuvata sitä mistä itse nauttii...Sitä saattaa olla vaikea ehkä käsittää, mutta näin se vain on...Kuvia ei todellakaan synny paljon. Jos kymmenen kohtalaista kuvaa vuodessa saan...olen kovasti tyytyväinen.

18. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Miten otat kuvat? Vietkö kameran paikalle ja nappaat kuvia ajastimella ihan umpimähkään vai onko sinulla jokin lähettimeen perustuva kaukolaukaisin, jolla monitoroit mäyrän puuhastelua?

19. kafa

kafa

741
    0
    0

Olen itse torpan ulkopuolella kameroineni. Asetan kameran, sommittelen ja säädän valotukset valmiiksi. Sitten odotan ja odotan ja vielä odotan vähän lisää....Aika paljon käytän kaukolaukaisinta. Nämä kuvat ovat ulko-oven raosta.

20. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Kyllä näitä katsoo mielellään. Noissa eläimissä on jotain universaalia.