Yritän väsätä kotisivujani uuteen uskoon. Nyt tuli tarve laittaa vieraskirja sinne. Onko kellään tietoa kuinka sen yksinkertaisemmin sinne saa. Käytän NVU ohjelmaa kotisivujen tekoon. En oikeastaan osaa html kieltä joten mitään kovin vaikeaa ei kannata yrittää opastaa. Kiitti.
Vs: Vieraskirja Noin yleisesti ottaen ei niitä ihan helpoimpia tehtäviä, ainakaan mun mielestä. Mulla on itsella ilmainen scripti, joka ei tarvitse tietokantaa taakseen. Toimii ihan luotettavasti ja hallintatyökalut on riittävän hyvät. Ongelma noissa tuntuu olevan se, että keräävät roskapostia vähintääkin riittävästi. Kun katselee sivuston logeja, suurin osa epämääräisistä hauista kohdistuu juuri tuonne vieraskirjaan ja 90% viesteistä menee roskakoriin, koska viesteissä on tuhmia sanoja... Myös noiden muokaaminen muun sivuston ulkoasuun sopivaksi on hankalaa. Mutta ei kai tuohon muitakaan vaihtoehtoja ole kuin yrittää löytää jostakin sopiva valmis työkalu...8-(
Vs: Vieraskirja Jep, Vieraskirja eli guestbook ei onnistu html:llä vaan vaatii skriptaamista esim. perlillä tai php:lla. Se mitä tulee käyttää riippuu pitkälti siitä mitä skriptikieltä kotisivujesi ylläpitäjä tukee. Jos ylipäätään tukee mitään (vrt. Sonera). Skriptejä saa valmiina mutta asennus ja säätö vaatii vähän Unix-taitoja. Ja sitten on tosiaan vielä tuo spämmiongelma. Yksi mahdollisuus voisi olla se että käytät ulkoista vieraskirjapalvelua johon sitten vaan teet linkin omilta kotisivuiltasi. Sellaista esimerkiksi kuin Free Guestbook - Easy and quick setup for your website . Nuo ainakin mainostavat että heillä on spämmifiltterit. En ole koskaan tuota käyttänyt joten tuo nyt vaan esimerkinomaisesti kun sattui tulemaan Googlella ekana. Tuo on ainakin helppoa. Rekisteröidyt tuonne ja saat sieltä html-rimpsun jonka sitten laitat omalle kotissivullesi linkkinä "vieraskirja". --# Mablo
Vs: Vieraskirja Jos ei lontoon kielestä tykkää, niin freebok.net on kotimainen vastine edellä mainitulle. Tuntuisi olevan vielä aika suosittukin. Mainoksethan noissa ilmaispalveluissa usein seuraa mukana, kun ei semmoista juttua olekaan kuin ilmainen ateria...
Vs: Vieraskirja Kiitti vinkeistä. Mä nyt toistaiseksi jätin laittamatta sinne vieraskirjan. Hiukan päivitin sivujani kuitenkin. http://www.elisanet.fi/perhe.kontkanen/