Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Laastari

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Kimo, 7 Toukokuu 2011.

1. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113
    Rolleiflex 3,5 F planar ja efke iso 25 filminä.Jukkikselle esimerkkiä hitaasta filmistä,valoa kyllä on oltava riittävästi henkilökuviin.Tietenkin polttoväli,matka ym seikat vaikuttavat.

2. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38
    Vs: Laastari

Nyt ei kyllä minusta onnistunut, auto taustana rajauksineen pilaa minusta ihan söpön ilmeen.
    En tosin ole varma, riitäisikö mielenkiinto ilman autoakaan.

3. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Mietinkin,laitanko tuonne Jukkiksen ketjuun hitaasta filmistä.Laitoin kuitenkin tänne.

4. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Ja taas kerran olen Jarin kanssa eri mieltä. Minusta tuo auto on se, joka tekee tästä sen ns. kuvan. Toki poseerausilme hieman häiritsee. Pitäisi olla kunnon pönötys, joka voidaan laskea myös poseerauskastiin.
    Kompositioltaan meikäläiselle nautittava.

kapa

5. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

Ehdottomasti auto, se luo ton diagonaali linja joka leikkaa tytön muodostaman linjan.. jos puhutaan vaan sommitelmasta. Sommitelmaa jos ajattelee, niin ite päässäni rikon nää yleensä elementeiksi.. "moderniksi" taiteeksi :) Tyttö on suora linja neliön sisällä jonka leikkaa toi auton muodostava diagonaali. Sitten sen leikkauskohta ja diagonaalin kulma pitää olla sopivat ton neliön sisällä.

Poseeraus on vähän väli-ilme, joka sitten vie tältä tehoa.. ei ollut se täysin oikea hetki vaikka sommitelma olikin kohdallaan.

6. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

Riippuu paljon siitä mikä on kuvan tarkoitus?
    Jos haetaan sellaista perhekuvaa, missä valokuvaaja on vain napin painaja, niin sitten tämä on hyvä.
    Olen siis eri mieltä, mutta se onkin tämän netin suola, sillä olisi ikävää jos kaikki olisi samaa mieltä.

7. Vs: Laastari

Hyvä linja tässä, asento toimii. Mulle vähän turhan harmaa. Laastaria vois nostaa valkosemmaks.