Vanha koulukaverini kunnostaa 70-luvun Land-Roverin. Kunnolla, ei mitään fuskutyötä. Autosta tulee kuin uusi. Luultavasti saa museokilvet. Hieno mies, hieno auto. [Rolleiflex 2.8F / Tri-X 400 @ ISO 1000 / Acufine]
Vs: Land-Rover hyvä tunnelma: tuossa katseessa ja hymyssä on sellaista tekemisen ylpeyttä joka täytyy olla mukana kun restauroidaan museoautoa.
Vs: Land-Rover Oma muistikuvani land rovereista on vain se että tuuletin on joko pois päältä, tai täysillä. Joku siinä autossa silti viehätti. Ratti kasvaa vähän ikävästi päästä... Sitten kuvaan kuulumatonta, mitä tuo @ ISO 1000 merkintä tarkoittaa? Nimim. tietämätön
Vs: Land-Rover Kiitos kommenteista! Tuuletin Land-Roverissa on just niin kuin kuvailet. Ja moni muukin asia. Land-Rover on kuitenkin jo pitkään ollut haaveni. Mulla on jo vuosia ollut Mitsubishi Pajero turbodiesel joka monien mielestä varmasti on parempi auto (ja hyvä onkin, ainakin mukavampi), mutta jonain päivänä se vielä vaihtuu Land-Roveriin. Land-Rover on jotenkin yhtä omapäinen kuin Leica. Kulkee omia teitään, muut tekevät sitten mitä tekevät. Pidän ajatuksesta että ostaisin vanhan Land-Roverin ja ajaisin sillä loppuelämäni. Vähän niin kuin olen kameroitteni kanssa ajatellut tehdä. Kuvassa ratti on just oikeassa paikassa. Land-Rover ja varsinkin sellaisen kunnostaminen ei ole totisten tai huumoritajuttomien miesten hommia... ;-) Se ISO-merkintä tarkoittaa että ISO 400 filkka on valotettu ISO 1000 mukaan. Acufine-kehite vaatii tämän prässäyksen. Näin pimeänänä vuodenaikana ihan jees yhdistelmä, mutta kesällä kun valoa on riittävästi ei mielestäni ihan optimaalinen. Kokeilenkin seuraavaksi Kodak HC-110 -kehitettä, kunhan ehdin ensi viikolla noutamaan mulle varattu viimeinen pullo Telefotosta. Jos pidän jäljestä, siirryn siihen ainakin kevät-kesä-syyskausilla.
Vs: Land-Rover Mitäs jää jäljelle?? Ehkä oikeasti valotettuja sisäkuvia kevät-kesä-syys ja talvi ajalta, jolloin tykkäät siitä jäljestä minkä nerolliset kemistit fiksas aikaiseksi Acufinellä silloin kun mä ekan leican ostin (käytettynä) ennen inttiin menoa, 1965... se on ollut SE kehite TRI-X:lle siitä asti
Vs: Land-Rover Joo, Tri-X ja Acufine -yhdistelmä on myöskin toimiva yhdistelmä kun kuvaa sisätiloissa. Enkä ole tätä comboa missään nimessä täysin hylkäämässä (4 purkkia + replenisher hyllyssä), tätyyy vaan oppia käyttämään sitä oikeissa tilanteissa. Mulle tuottaa ongelmia että nopein suljinaika vanhoissa kameroissani on 1/500 sekunti. Joskus kun tekisi mieli kesälläkin kuvata hieman isommalla aukolla. Mutta nöyreästi kun kokeilee eri juttuja vähitellen oppii mitä itselleen parhaiten sopii. Näköjään on pakko ottaa vuodenajatkin huomioon kun valitsee kehitettä. Mutta hauskahan loppujen lopuksi näitä juttuja on funtsata...
Vs: Land-Rover Tuota asiansa osaavien filmigurujen fiilistelyä voisi seurata vaikka maailman tappiin asti rispekt
Vs: Land-Rover Hyvä kuva asialleen omistautuneesta miehestä. Tyytyväsyys, tai ainakin sellaisen mielen kuva tulee esille hyvin. Noi merkkiuskollisudet jne nostaa päätään aika-ajoin ja ei toi lantikka juttu ole ollenkaan niistä pahinpia. Hyvä kuva ja hyvällä asialla. Kehitteistä viis...
Vs: Land-Rover Noinkin voi varmasti käydä kun tarpeeksi kauan autotallissa säätää. Kuva on mainio ja siitä välityy hyvin lantikkamiehen leppoisa olemus.