Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Laiturinpätkä

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana enmi, 20 Toukokuu 2005.

  1. enmi

    enmi

    76
    0
    0
    Aika vähän on tullut kuvailtua mitään järkevää viimeaikoina, joten laitetaan nyt sitten tätä vähän vähemmän järkevää materiaalia.
    Rajasin kuvaa vähän jälkeenpäin, yritin tuijottaa onko horisontti suorassa ja mikä olisi paras rajaus ja päädyin sitten tähän versioon.
     
  2. Ihan miellyttävä, rauhallinen kuva. Kärsii minun silmissäni siitä, että olen itse koko alkukevään paremman puutteessa maannut rähmälläni pitkospuilla yrittäen tavoittaa tunnelman. Kehnolla menestyksellä :)
     
  3. Tietkö enmi... mulla olisi muutama ehdotus:
    a) Laiturin kansi kaipaisi hieman eloa. Sitä voisi yrittää luoda lisäämällä kontrastia. Nyt puu on eloton. Toki puu siis on elotonta (tai siis eläähän puu, mutta...) ja saattaahan tuo kansi näyttää tuolta luonnossakin...
    b) Laiturin oikea reuna pakenee kuvasta ylempänä kuin vasen reuna. Olisin mieluusti nähnyt tämän kuvan täysin symmetrisenä reunojen suhteen. Ongelmaksi olisi kylläkin tämän laiturin kohdalla muodostunut keskikohta, koska et olisi löytänyt keskelle välttämättä tässä kuvassa esiin tuotua oksaa.

    Olen itsekin maannut rähmälläni laiturilla useasti ja yrittänyt saada kiinnostavaa kuvaa vastaavasta aiheesta. Eipä tosiaan ole helppo homma. Kohteen huomioiden, kuva on ihan ok, vaikkei kuitenkaan mikään "mestariteoskaan".
     
  4. enmi

    enmi

    76
    0
    0
    a) Tuolta se oikeasti näyttää, harmaa ja kulunut. Voisihan siinä tietenkin olla joku mielenkiintoisampikin kohde, ötökkä tai joku, mutta eipä tuossa normaalisti ole kuin linnunpaskoja, jotka sinällään eivät ole kovin mielekkäitä kuvailla. ;)

    b) Tämä on itseasiassa matonpesutaso, joten pitänee kokeilla tuota keskeltä kuvaamista. Silloin keskelle kuvaa tulisi varmaan tuo laudanrako. Ts, otan vinkistä vaarin ja kunhan eksyn mökinrantaan seuraavan kerran kameran kanssa, niin kokeilen. :>
     
  5. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Laiturilla makaaminen on varsin hauskaa. Tosin eipäs tääl oo noin siistejä pitkittäin puista tehtyjä laitureita. :/

    Ois vaatinut jonkun asian kuva. Toinen vaihto ehto olisi ettei olisi tuota metsää pilaamassa vaan etäinen horisontti. Phuuh, en nyt jaksa haukkua kun tästä voisi tehdä ihan kivan kuvan kun jatko kehittelisi..
     
  6. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Ihan mukava idea. Kuva olisi rauhallinen sisustuselementtinä vaikka, mutta minun silmääni koskevat vähän nuo tummat kolot jotka ovat tuossa lähellä. Jotain naulanjälkiä tai mitälie.
     
  7. Tummat kolot ei mua häiritse mutta toi alkupään epätarkkuus enemmänkin.