Mistäpä tuollaisen löytäisi ja mitä malleja kannattaa sillä silmällä katsella? Matkalle olen lähdössä ja tarvitsisin kätevän päivärepun, johon mahtuu kamera, kaksi putkea, salama. Lisäksi toivoisin repulta kaksiosaisuutta, eli siinä olisi erillinen tila vesipullolle, aurinkorasvalle + -laseille, käsidesille, wc-paperille yms joka ei ole sisältäpäin yhteydessä kameraosioon. Olen katsellut Lowepron slingshot-reppuja, mutta muitakin varteenotettavia vaihtoehtoja haluaisin tietää. Tosiaan, repun tulee olla mukava selässä ja riittävän tilava, että siihen mahtuu kaikki mainitsemani ja kaikki muu mitä tarvitsen, mutta en maininnut. Tarkoituksena on pitää reppua aamusta iltaan ja kävellä se selässä pitkiäkin matkoja ilman että alkaa heikottaa. Joten kertokaa ihmeessä kokemuksianne!
Vs: Kunnollinen tilava kamerareppu lomamatkapatikointia varten omat kokemukseni Tamracin yhden hihnan repuista eivät olleet kovin hyvä. Hankalia kantaa, se ainoa hihna painaa kaulaa. Loweprolta löytyy hyviä reppuja Orion-Trekker II ja Rover AW II. Itselläni molemmat. Suurempi Rower silloin kun kamaa pitää olla enemmän mukana ja pieni Orioni turistireppuna. Molemmat ovat hyviä kantaa ja minusta sopivat hyvin juuri kuvaamaasi käyttöön. Siihen ne olen itsekin hankkinut.
Vs: Kunnollinen tilava kamerareppu lomamatkapatikointia varten Minulla on tällä hetkellä LowePron Micro Trekker, oiskohan tuo mallia 100 vai 200, en muista nyt ulkoa. Tuntuu tosi ikävältä selässä jos joutuu kantamaan kameraa pidempiä matkoja. Lyhyillä pätkillä ihan ok ja kamera tarvikkeineen mahtuu mukaan hyvin. Ovatko mainitsemasi mallit selkeästi enemmän reppumaisempia (ainakin kuvien perusteella olivat paremman näköisiä) kuin tuo minun reppuni ja asettuvatko hyvin selkää vasten? Täytyyhän sitä tietysti käydä sovittamassa ennen ostopäätöstä.. Kuinka paljon Roveriin mahtuu tavaraa, onkohan se liioitellun iso käyttötarkoitukseeni? Mitään yöpymistarpeita ei ole tarkoitus mukana kuljettaa, vain yhden päivän aikana tarvittavat perusjutut. Lieneekö jollain muulla merkillä hyviä vastaavia reppuja? En oikein osaa edes lähteä etsimään tietoa niistä kun tuohon LoweProhon olen aiemmin kokonaisen kahden laukun kokemuksella ajautunut.
Vs: Kunnollinen tilava kamerareppu lomamatkapatikointia varten Tämä saattaisi olla passeli, aion itse hankkia jossain vaiheessa. http://www.maitolaituri.tv/product_info.php?products_id=924
Vs: Kunnollinen tilava kamerareppu lomamatkapatikointia varten Micro Trekker 100 on tarkoitettu pelkille kamerakamoille, ja hyvin pienelle ihmiselle. 7-vuotiaalla tyttärelläni on juuri tuo reppu. Tuossa edellä on hyvin jo käyty vaihtoehtoja läpi. Itse aloitin samantyyppisen keskustelusäikeen viikko sitten Lowepro Rover AW II- ja Rover Plus AW-mallien tiimoilta. Itse kallistuin jälkimmäiseen, koska olen pitkä äijä ja iso reppu sopi kuin valettu minulle. Tosin Rower AW II-reppukin tuntui selässä hyvin mukavalta. Rover AW II-malli lienee hyvin lähellä sitä, mitä etsit. Yläosastoon mahtuu juuri nuo tavarat, mitä mainitsit ja vielä varapuserokin. Jalustankin siihen saa kiinni, mutta aika masokisti saa olla jos koko päivän kantaa jalustaa. Tuo Tamrac 5549 on Maitolaiturissa edullinen. Siihen mahtuu läppärikin. Vastaavaan tarkoitukseen Loweprolla oli muistaakseni CompuRover. Siinä yläosa on jo niin pieni, että ahdasta taitaa tulla pienelläkin tavaramäärällä. Tamrac 5547 on yksi vaihtoehto. Tamracin malleja en ole itse hypistellyt, mutta kylläkin kaikkia noita edellä mainittuja Lowepro-malleja.
Vs: Kunnollinen tilava kamerareppu lomamatkapatikointia varten Kait minä sitten olen jonkin sortin masokisti, kun se jalustan kantaminen onnistuu ihan hyvin Rowerilla. Eikä ole edes niitä pienimpiä jalustoja, Uni-Loc Major 1600 isolla kuulalla... ;-)
Vs: Kunnollinen tilava kamerareppu lomamatkapatikointia varten Mulla Uni-Loc on tossa komerossa. Ei hierrä hartioita ;-)
Vs: Kunnollinen tilava kamerareppu lomamatkapatikointia varten Repun istuvuus on (kamerareppujen säädöt huomioiden) niin yksilöllinen, että sen mukavuudesta on vaikea antaa suositusta. Paras kun menet lähimpään hyvin varustettuun fotoliikkeeseen kokeilemaan ja otat ne varustuksesi sovitusta varten mukaan sinne. Itselläni on Lowepro Minitrekker, joka ei istu selkään hyvin, mutta jota tulee retuutettua paremman puutteessa. Hyvä puoli on sen kuluneisuus, jonka vuoksi se ei ole erityisen kiinnostavan näköinen pitkäkyntisten silmissä. Minitrekkerissäkin on jalustan kantomahdollisuus, mutta itse olen sen purkanut pois, mielestäni jalusta kulkee helpommin omassa hihnassaan tai pussissaan.
Vs: Kunnollinen tilava kamerareppu lomamatkapatikointia varten Mistäs muuten kannattaa noi Lowepron reput hommata? Pitäis varmaan ostaa Minitrekker tai Naturetrekker AW...
Vs: Kunnollinen tilava kamerareppu lomamatkapatikointia varten Telefotossa on Lowepro:ta ja ainakin MiniTrekkeriä, sielä oli aikanaan hyvät hinnat, kun Computrekkerin joskus ostin.
Vs: Kunnollinen tilava kamerareppu lomamatkapatikointia varten Kannattaa harkita myös Crumplerin malleja. Niitä tosin taitaa olla heikosti Suomessa kokeiltavana, Maitolaiturilla näkyy olevan muutama malli myynnissä, mutta ei kovin kattavasti. Lähin myymälä on Tukholmassa, Lontoostakin löytyy, Saksassa on useita, ja postimyynti ilmeisesti toimii (sekä Crumplerin oma että monien tarvikemyyjien). Omani ostin Pariisista. Mallisto näkyy uusiutuneen. Kaksiosaisia näkyy nyt olevan Warm Shower (M), Royal Court (L) ja Opulent Rooster (XL). Nähtävästi myös Pretty Boy Back Pack (XL). Minulla on mallistosta nyttemmin poistunut Formal Lounge (M), joka siis vetoisuudeltaan vastannee tuota pienintä, Warm Showeria. Sen alaosa vetää kameran, 2-4 objektiivia (joista jonkun voi tietysti korvata salamalla) ja pikkusälät. Yläosassa sisällä läppäritasku + tasku papereille tms. (A4) ja tavaraosio, johon mahtuu esim. vesipullo, suklaalevy, uimapuku, varasukat ja käsineet. Läppäritaskuun voi tietysti yhtä hyvin työntää iltasanomat, T-paidan, opaskirjan ja kartan tai jälkiuunileivän ja termospullon. Toisin sanoen osiot ovat mukautuvia, välipohjan saa tarvittaessa pois, ja vetoisuus riippuu siitä, mitä ja miten paljon muihin osioihin on työntänyt. Erittäin muunneltava ja monikäyttöinen. Muotoilu on ainakin minun makuuni ollut uskomattoman mukava. Olen kantanut reppua täyteen pakattuna sekä kaupunkikierroksilla että poluilla tajuamatta painoa. Ei hierrä, tuskin edes hiostaa. Eikä näytä silmiinpistävästi kamerarepulta. Kun ostin repun, minulla oli jo reppu selässä, joten arvoisa seuralaiseni otti uuden repun kantaakseen, pakkasi sinne mukanaan olleen kangasrepun, kameran ja muun sälän ja totesi painon vähentyneen. Kannattaa varmaan tutustua, jos tilaisuus tarjoutuu. Minulle M-koko on riittänyt (halusin repun, jonka varmasti saa myös lentokoneeseen), mutta totiseen patikointiin voisi harkita noita isompia kokoja. Reppua etsiessäni katselin ja kokeilinkin noita Lowepron malleja, mutta en mieltynyt niihin. Kameroille varattu tila oli kyllä riittävä ja turhankin suuri, mutta useimpiin ei saanut edes kasviota mahtumaan, tai sitten reput paisuivat niin isoiksi, ettei niitä olisi kehdannut kuljettaa.
Vs: Kunnollinen tilava kamerareppu lomamatkapatikointia varten Sellainen vaihtoehto on myös, että hankkii Lowepron Off trail II -vyölaukun jota voi käyttää yhtä aikaa jonkun normirepun kanssa. Olen käyttänyt kokoonpanoa oikein tyytyväisenä. Painavimmat, eli kamerakamat pysyy vyöllä eikä paina hartioita. Toimii vähän intin tetsarin tavoin. Laukkuun mahtuu esim. 100-400 IS ja sivulaukkuihin salama ja peruslinssi. Ainoastaan sadesuoja puuttuu. http://www.telefoto.fi/index.php?open=6728&selected=66249