Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Lähtölaskenta uuteen kauteen

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana emerik, 8 Syyskuu 2005.

1. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36
    En pidä näistä mv-versioista.

2. turgi

turgi

106
    0
    0
    Mun mielestä taas tuo 3 kuva mv:nä on loistava! Tykkään kovasti.

3. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    teknisesti karmeita vai yleensäkin ne ei vaan toimi?

4. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48
    Jep, noissa värikuvissa on kuvauksellisesti aika lattea valo ja värimaailmakaan ei oikein anna niille mitään bonusta - päinvastoin. Nyt kun ne värit on poistettu, huomio kiinnittyy suoraan itse asiaan. Minun mielestä mv-kääntö oli tässä tapauksessa sama kuin että ottaisi lauantaikarkkipussista aluksi muutaman huonomman karkin pois niin koko jäljellä oleva pussi tuntuu/maistuu paremmalta... Eli peukalot yläsuuntaan Emen mv-muunnokselle!

5. Mustavalkoiset toimii ihan helketin hyvin. Värillisistä en niin paljoa pitänyt, mutta nyt kun on löysäy pois ni rokkaa.

6. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Joo-o, okkei. Tyhjät pois. Mä myönnän et helposti tulee väreiltään latteita kuvista kun koetan välttää sitä värien nostamista tai kun koirakuvissa sitä ei tarte. Ilmeisesti ihmiset kaipaa. Tietysti harmaa kelikin oli, mut se oli ihan hyvä kun oli.

Mv käännökset on multa yhtä arpomista eli ei hajuakaan koskaan mitä teen. Yhen koirakuvan oon ainoastaan onnistunut saamaan mukavan mv käännöksen, muuten ne on hiukan keskinkertaisia ollut teknisesti.

7. Ei nuo Mv:t mitään huonoja ole, ihan kohtuu hyvin sä ne olet veivannut.

8. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36
    Plääh, tollasta mv-alkemiaa, ihan sekamelskaksi menee kuvat.. ..ns. vääriä mielipiteitä edellisillä ;)

9. Sä oot nokku väärässä.

Joo joo anteeksi. Piti vielä sanoa että viimeinen on minusta paras.

10. Olkoonkin että kuvissa on viinaksista tykkääviä ja hiukan jo kulahtaneita persoonia, olisin itse käyttänyt eri skaalaa mustavalkokuvissa,eli keventänyt kuvia,minusta tummapää on turhan tumma, jopa tukossa, se häivyttää paljon sävyjä mm. kasvoilta.

11. Minusta tämä oli paras:
    http://kotisivu.dnainternet.net/dnamakah/slides/The-Unholy.jpg
    Pikkasen häiritsee tuo olkapäästä kasvava lipputanko, mut muuten mielestäni mukava kuva.
    Jotenkin kun noita kuvia katsoi niin mieleen tulee että onko valokuvaus menossa siihen että otetaan laajiksella yksi kuva joka sitten photarissa pilkotaan ja esitellään useana erikuvana. No puuttumatta sen enempää työtapoihin ottaako ne kuvat suoraan kameralla vai pilkkooko photarilla niin hienoa et on emerik uskaltanu ihmisten sekaan kuvaamaan.
    Äläkä nyt kerrasta lopeta vaan jatka samaa rataa ja koita enskerralla miettiä niitä rajauksia jo kuvaus vaiheessa, sillä minusta sillen kehittyy paremmaksi kameran käyttäjäksi ja kuvaajaksi eikä sit mene niin kauan aikaa tuohon photarointiin

12. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Joo tosiaan syyllistyn monesti tuohon pilkkomiseen ja rajaukseen. Äkkiseltään tuo ryhmäkuva tunnusti ettei se toimi yhtään ja iskin sen kahtia. Kun sitten eilen illalla uudestaan mietin ja katselin niin se menettelikin paremmin kuin erillään. Ja tosiaan itsellä ei tuo näkemys noissa ihmiskuvissa ollut kovinkaan hyvä kuten jo aiemmin ilmaisin. Mutta helppohan se on nyt itse todeta jälkeen päin kun ei hermoilla tarvitse.

Mutta odotetaanhan innolla mitä Keija on saanut tuloksia kun siellä on kuulemma tulossa. :)