Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Lähikuvia Nokia 97:llä

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana J.W.The NowHere Man, 26 Maaliskuu 2012.

    Huomasin ( tuon vesitippa testin jälkeen) että nokialla on kiva ottaa lähiksiä. skarppausalue loppuu kuitenkin kesken. silmälasit lähilinssiksi. ihan hyvää jälkeä tulee.
     
  1. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Lähikuvia Nokia 97:llä

    No on kyllä hyvää jälkeä,
    oliko kallis lähilinssi?
    T Jukka
     
  2. Vs: Lähikuvia Nokia 97:llä

    ihan mun normaali -0,75 rillin linssi, ne mulla on päälläni, paitsi nyt kuvatessa, pölyt pyyhin tosin pois.
     
  3. Pii

    Pii

    4 011
    0
    0
    Vs: Lähikuvia Nokia 97:llä

    Hih! Pitipä heti kokeilla.
     
  4. Vs: Lähikuvia Nokia 97:llä

    Metkaa. Mun N8lla ei vaikuttanut (makro puhelimesssa päällä). Lähilinssit ovat + linssejä, mutta minulölla on aika vahva miinus.
     
  5. brororn

    brororn Active Member

    434
    103
    43
    Vs: Lähikuvia Nokia 97:llä

    Lähikuva tämäkin - Nokia E72 tyrkätty kiinni 10x40 kiikarin okulaariin. Tarkennus halutuun kohtaan oli näin käsivaralta mahdoton tehtävä mutta ehkä se kokeile-ja-erehdy-menetelmällä...
     
  6. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: Lähikuvia Nokia 97:llä

    Epätarkkaa vakoilua.
     
  7. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 13 Maaliskuu 2019
  8. brororn

    brororn Active Member

    434
    103
    43
    Vs: Lähikuvia Nokia 97:llä

    Noh, eihän tässä tarkkuus olekaan se piste vaan kikka kolmonen. Ihan yleinen paikka kaiken lisäksi, jos tämä on vakoilua niin tuo varsianainen kalleriapuoli se vasta vakoilun tyyssija on...
     
  9. Vs: Lähikuvia Nokia 97:llä

    Tuo sun kuvas on yllättävän hyvä. skarpattu puuhun, kannattais tsekata tuon kiikarin asetukset. Mun mielestä hyvä tuote olis "kiikariadapteri" kännykkäpuhelimiin.
     
  10. jyrik

    jyrik Member

    805
    0
    16
    Vs: Lähikuvia Nokia 97:llä

    Hakusanalla "digiscoping" löytyy kaikenlaista ympäri nettiä.
     
  11. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Lähikuvia Nokia 97:llä

    Digiscoping on digiscoping, mutta tämän asian termi on tietysti phonescoping.
     
  12. brororn

    brororn Active Member

    434
    103
    43
    Vs: Lähikuvia Nokia 97:llä

    Joo, vahinkoja sattuu ensikertalaisellekin eli osui puuhun, tuo oli toinen laaki, ensimmäinen meni taeteen puolele kun kiikari lipsahti kädestä (alla). Vähän taiteilua osua okulaarin keskelle tuollaisella littanalla kännykällä jonka objektiivikin on jossain ylälaidassa - ensin yritin tunkea salamaa okulaariin. Vähän teippiä peliin ja käynnykkäskouppaamaan.
     
  13. Vs: Lähikuvia Nokia 97:llä

    kaikkeen sitä yllytetäänkin... N 808 vois olla passeli sellaiselle Nikon ja leica obiska adapterille jossa kuva muodostuisi muuntolinssin kautta Kännykkälinssille sopivaksi. toi Viso on ehkä vähän raskas liikuteltava...