Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

lähikuvaus

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana finbait, 7 Kesäkuu 2008.

Hei olen koittanut laskea kuinka lähelle pääsee tätä suhdeta 1:1 jos on 300mm putki jossa on Ns macro jolla voi kuvata 1:3 kuvasuhteeseen jos vielä lisää putken pähän 3 tai 4 dioptrian Lähilinssin?! + 1.4x telen jatkeen vielä putkeen niin oiskohan lähellä tuota 1:1 kuvasuhdeta? ainiin putken lähin tarkenus  etäisyys on 1,20 metriä

1. Timo

Timo Member

244
    0
    16
    Vs: lähikuvaus

Ömh, eikös loitot ois mukavempi vaihtoehto kuin lähilinssit?

2. Vs: lähikuvaus

Jokos olet tämän sivuston lukenut?

3. Vs: lähikuvaus

juu luin ja ostin tänään ihan suosiolla tokinan 100mm macron :) ja siihen kun laitan vielä 25mm loitton ja hyvän 1.4x tai 1.5x telen jatke pro mallia niin johan mulle suurennus suhde riittää ja laatu on vielä noiden lisä hila-vitkutimien jälkeen ihan kohtuu hyvää :) siis löytyy ihan oikeasti hyviä lähilinssejä Lähikuvaus Akromaattinen lähilinssi but hinta on minusta aika suollainen 67,30 55 mm:n suodatinkierteeseen enkä saisi tuota linssiä järkevästi kiinni edes tohon 300mm putkeen siinä on 77mm suodatinkierre!  tässä olisi kyllä hintaan 229.00 € lähilinssi joka sopisi tohon minun 300mm putkeen mutta taidan jättää väliin nyt ---> http://www.kuvamestari.fi/verkkokauppa/tuote/D%F6rr+Akromaattinen%20l%E4hilinssi+77mm

4. Vs: lähikuvaus

300mm:n lasiiin saakin jokusen renkaan laittaa, että alkaa tuntua ;-)

5. Vs: lähikuvaus

Tuo on kyllä hyvä sivusto, mutta sisäisellä tarkennuksella varustetun 300-millisen omistaja on äkkiä poissa kuvioista noiden nodaalipisteiden kanssa. Ne kun rakenteesta riippuen saattavat sijaita vallan metkoissa paikoissa.

Niinpä kirjoittaja tekikin ihan viisaan päätöksen ostaessa tuon 100-millisen makron. Onnittelut.