Hei olen koittanut laskea kuinka lähelle pääsee tätä suhdeta 1:1 jos on 300mm putki jossa on Ns macro jolla voi kuvata 1:3 kuvasuhteeseen jos vielä lisää putken pähän 3 tai 4 dioptrian Lähilinssin?! + 1.4x telen jatkeen vielä putkeen niin oiskohan lähellä tuota 1:1 kuvasuhdeta? ainiin putken lähin tarkenus etäisyys on 1,20 metriä
Vs: lähikuvaus juu luin ja ostin tänään ihan suosiolla tokinan 100mm macron ja siihen kun laitan vielä 25mm loitton ja hyvän 1.4x tai 1.5x telen jatke pro mallia niin johan mulle suurennus suhde riittää ja laatu on vielä noiden lisä hila-vitkutimien jälkeen ihan kohtuu hyvää siis löytyy ihan oikeasti hyviä lähilinssejä Lähikuvaus Akromaattinen lähilinssi but hinta on minusta aika suollainen 67,30 55 mm:n suodatinkierteeseen enkä saisi tuota linssiä järkevästi kiinni edes tohon 300mm putkeen siinä on 77mm suodatinkierre! tässä olisi kyllä hintaan 229.00 € lähilinssi joka sopisi tohon minun 300mm putkeen mutta taidan jättää väliin nyt ---> http://www.kuvamestari.fi/verkkokauppa/tuote/D%F6rr+Akromaattinen%20l%E4hilinssi+77mm
Vs: lähikuvaus Tuo on kyllä hyvä sivusto, mutta sisäisellä tarkennuksella varustetun 300-millisen omistaja on äkkiä poissa kuvioista noiden nodaalipisteiden kanssa. Ne kun rakenteesta riippuen saattavat sijaita vallan metkoissa paikoissa. Niinpä kirjoittaja tekikin ihan viisaan päätöksen ostaessa tuon 100-millisen makron. Onnittelut.