Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Euro vastaan Dollari

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana canonmk4, 28 Syyskuu 2022.

  1. canonmk4

    canonmk4 Well-Known Member

    1 588
    554
    113
    ostin tai voitin huudon objektiivista! Ebaysta Ukranalaiselta kauppiaalta maksu Dollareissa jonka maksutavan vaihdoin Euroiksi, tilaus oli yhteensä 49,59$ dollareissa ja 53,65euroissa, niin on euron kurssi mennyt kovaa alamäkeä, on tässä kaupassa Ebay ottanut omansa 2,23e, Suomen Pankin kurssi tällä hetkellä ostoksestani 53,65e on 51,42$ dollaria, voi voi.
     
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Sellaista se on. Ajankohtaiset valuuttakurssit

    Sitten saat odottaa pysähtyykö tulliin. Tai teet etukäteen tullauksen, jolloin periaatteressa säästät vähän, muistaakseni. Olettaen että lähetysmaa on EU:n ulkopuolella.
     
    Viimeksi muokattu: 28 Syyskuu 2022
  3. Johannes

    Johannes Well-Known Member

    2 346
    302
    83
    Tulli noudattaa tätä taulukkoa.
    Valuutan muuntokurssit - Tulli
     
  4. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113

    Kun tekee itse ilmoituksen, kannattaa siis laskelman pohjaksi ottaa se valuutta mikä on edullisin? Aloituksen esimerkissä 49,59$. Printscreenejä itse olen laittanut todisteeksi ja niissä voi samalla valita "parhaalta näyttävän".

    Voi kuvitella kuinka ilmoituksia tarkistellaan. Asiallisilta näyttävät mennee aina läpi ainakin pienissä kaupoissa.

    Voihan sitä myös odottaa vaan ja katsoa jääkö tulliin. Säästökeino sekin jos ei maksa tunnollisesti jo tavaran saatua. Veropetos kuitenkin periaatteessa.
     
  5. Johannes

    Johannes Well-Known Member

    2 346
    302
    83
    Laskelma perustuu siihen valuuttaan, jolla ostos on laskutettu.
     
  6. canonmk4

    canonmk4 Well-Known Member

    1 588
    554
    113
    se on nykyään kun ostaa Ebaysta niin EU:sta tai ulkopuolelta ostot maksetaan siinä valuutassa missä Suomi pankissa tilisisi on yleensä euroissa, tuskin olisin pystynyt maksamaan Dollareissa, ja Ebay ostoissa maksat myös alvin päälle, ei muuta mahdollisuutta? jos on oma posti niin kuin useilla on, niin ulkomaalainen lähettää ostosta/lähetyksestä seurantakoodin ja se syötetään oma Postiin niin Posti hoitaa tullaukset ilmaiseksi puolestasi, tietenkin Ukrainasta kun ostaa niin lähetys voi kestää kauan, mutta seuranta koodin voi rekiseröidä omapostiin, sen kun odotat postilta paketin saapumis-ilmoitusta.
     
  7. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Tuokin on epämääräistä. Myyjä ottaa vastaan dollareita ja on siten periaatteessa "laskuttanut" dollareissa. Paypal häärää siinä ostajan ja myyjän välissä omat muunnoksensa.
     
  8. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Kyllä on ollut mun ostoksissa nimenomaan muita mahdollisuuksia. Eli tullauksessa tuo ALV itse hoitaen.


    En ole ikinä törmännyt että Posti hoitaisi tullauksen ilmaiseksi. Päinvastoin hemmetin kalliilla palvelulla. Mutta onko asia muuttunut. Kyllä mulla on Omaposti käytössä. Siellä oli muistaakseni vain toiminto joka ohjasi hoitamaan tullauksen itse.
     
  9. canonmk4

    canonmk4 Well-Known Member

    1 588
    554
    113
    Kyllä on ollut mun ostoksissa nimenomaan muita mahdollisuuksia. Eli tullauksessa tuo ALV itse hoitaen.[/QUOTE]
    onko Ebay ostos kyseessä
     
  10. canonmk4

    canonmk4 Well-Known Member

    1 588
    554
    113
    no lähinnä meinasin Euron muutosta Dollariin, vielä nelisen vuotta sitten 3 eurolla sai melkein 4 dollaria, saa nähdä milloin livahtaa toisin päin.
     
  11. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Kyllä. Jos myyjällä on sivustolla toiminto käytössä joka laskee tullaukset valmiiksi ja maksat sen samalla myyjälle, niin sitten on. Mutta en ole niin ostanut Ebaysta.
     
  12. canonmk4

    canonmk4 Well-Known Member

    1 588
    554
    113
    eipä ole tällaista mahdollisuuta tullut vastaan, olen joskus ottanut yhteyttä myyjään tarjouksen tekemisessä myyjä on antanut tilinumeron maksa sinne niin saat tuotteen tarjomaasi hintaan, no siitähän ebay hermostui ohi myymisestä, ja lupasi seuraamuksia eli ulos Ebaysta, no onneksi myyjä möi tavaran Ebayn kautta niin ei tullut seuraamuksia kummallekkaan.
     
  13. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113

    Minusta vaikuttaa, että puhumme ihan eri asioista. Aivan tavallisin Ebay-ostaminen on sellainen, jossa itse pitää huolehtia tullauksesta (EU:n ulkopuolelta).
     
  14. canonmk4

    canonmk4 Well-Known Member

    1 588
    554
    113
    niin minustakin mutta onko sillä väliä jos viihtyy.
     
  15. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
  16. canonmk4

    canonmk4 Well-Known Member

    1 588
    554
    113
  17. Johannes

    Johannes Well-Known Member

    2 346
    302
    83
    Justiinsa. Se, mitä maksun välittäjä tekee, ei merkitse mitään.
     
  18. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113