Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Lady Ostapeckin fantasiamuotokuvat.

Keskustelu osiossa 'Kuvaustapahtumat & valokuvanäyttelyt' , aloittajana henrikv, 7 Toukokuu 2006.

. . . tämänpäiväisellä polkupyöräretkellä tuon peräkylän maisemissa törmäsin
    tällaiseen yllätykseen. Voin suositella muillekin lakeudellamatkaajille:

Fantasiamuotokuvat ja klassiset alastonkuvat Pohjanmaan Valokuvakeskuksessa,
    Paukun kulttuurikeskus, Lapua.
    3.5. ‑ 28.5.2006.
    Lady Ostapeck vierailee Pohjanmaan Valokuvakeskuksessa sunnuntaina 21.5.2006.
    Tilaisuudesta tiedotetaan myöhemmin.

LADY OSTAPECKIN FANTASIAMUOTOKUVAT

Lady Ostapeck syntyi 1918 Brooklynissä, New Yorkissa. Vanhemmat olivat suomalaisia, mutta äiti
    kuoli tyttären ollessa 5‑viikkoinen. Isä antoi vauvan kirkon huostaan, joka löysi kasvattiäidiksi
    Kuortaneelta kotoisin olleen Betty Janssonin. Betty Jansson opetti tytölle suomen kielen, laulut ja
    kertoi niin paljon hyviä asioita Suomesta, että Ladystä tuli omien sanojensa mukaan suomalaisempi
    kuin suomalaisista itsestään.

Lady O standing.

Lady Ostapeck on toiminut useita vuosia valokuvaretusoijana ja sitä ennen pukusuunnittelijana.
    Hieman eläkkeelle siirtymisen jälkeen hän löysi aivan sattumalta kirpputorilta vanhan Korona View ‑
    paljekameran. Kamera tuli muuttamaan hänen koko elämänsä. Hän sisusti Fly Creeken kylässä
    New Yorkin osavaltiossa sijainneeseen Whimsy Hill ‑taloonsa ateljeen ja ryhtyi valokuvaamaan
    muotokuvia vanhassa hengessä.
    Ateljeessa on vanhojen vaatteiden varasto sekä muuta rekvisiittaa eri ajoilta, mistä asiakas voi valita
    mielensä mukaan muuttuakseen kreivittäreksi, ruhtinaaksi tai miksi ikinä muuksi mistä on haaveillut.
    Muotokuvat on otettu ikkunasta lankeavassa luonnonvalossa, filmi valottuu Ladyn nostaessa
    linssisuojuksena toimivan hajuvesipullon korkin laskien samalla 20:teen (nopeasti aurinkoisena
    päivänä, pilvisenä hitaammin) ja sitten päästäessä korkin takaisin paikalleen. Lady Ostapeck on ns.
    New Pictorialismin edustaja, vuosisadan vaihteen valokuvataiteen hengenheimolainen.

She liked the romantimes.

"Jokainen on kreivitär, ruhtinas, rikas, mahtava tai suuresti rakastettu
    minun Rapid Rectilinear‑linssini edessä."

Lady Ostapeck

1. ompas esa kaukinen tipen näkönen :eek:.

2. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Tämä oli mukava ja erilainen valokuva saitti

3. Siistä tä ?
    Joku yhtä ruma rötkäle on muka olemassa... pistä suora linkki please...

4. peet

peet Member

764
    0
    16
    Ilmeisesti tuota meinasi, vähän kun rullailet sivua alaspäin, on kyllä näköinen.
    Meet Lady Ostapeck

5. Joo... nyt hokasin !

Miten se on saanut pesää ?

;D

6. Säälistä...Mut muista että vain lopputulos ratkaisee.

7. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Oi, nää on mun makuun! Siis tosiaan, vanhempanaki voi vielä saada jotain aikaiseks! Elämä ei siis ehkä olekaan vielä lopussa..

8. 4x5

4x5

1 986
    0
    0
    Ja eikös tuo alemman kuvan "she liked the romantimes" olekkin Helin näköinen?
    Höh, onko tää joku KL:laisten jekku?

9. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Juu, ja toi on mun mummo ;D

10. . . . niin, ja avataren asustakin näkee, että poika on perinyt isoäitinsä.

11. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Ai mä olen sun mummos näköinen?? Kiitos vaan...

Mut Pekka N, kiitos, mut ei toi kaunis nainen mitenkään muistuta mua :)

12. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Ei ei ei ja vielä kerran, ei. Lady Ostapeck on siis mun mummo (leikisti) ja koko saitti on KL:n tekoa (leikisti). Sä mikään mummo ole, kaukana mummosta.
    Olis pitänyt ottaa tämä "Ja eikös tuo alemman kuvan "she liked the romantimes" olekkin Helin näköinen? " kommentti pois, niin et olis mennyt luulemaan, että minä kutsun sinua mummoksi.

13. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    :-D

14. Turhaa selittelyä! Tietty kuva on jo jäänyt ...

15. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Jassoo, no se on sitten ranteet auki vaan, mitäs tässä sitten muutakaan....... ***kele kun on tylsä veitsi.....

16. Eli ranteet auki paistinlastalla ja Jopolla Thelmat ja Louiset kaivarin kallioilta.....Vähintä mitä voit tehdä ;)

17. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Lainaatko Jopoa, kun en omista. Kiitti. :D