. . . tämänpäiväisellä polkupyöräretkellä tuon peräkylän maisemissa törmäsin tällaiseen yllätykseen. Voin suositella muillekin lakeudellamatkaajille: Fantasiamuotokuvat ja klassiset alastonkuvat Pohjanmaan Valokuvakeskuksessa, Paukun kulttuurikeskus, Lapua. 3.5. ‑ 28.5.2006. Lady Ostapeck vierailee Pohjanmaan Valokuvakeskuksessa sunnuntaina 21.5.2006. Tilaisuudesta tiedotetaan myöhemmin. LADY OSTAPECKIN FANTASIAMUOTOKUVAT Lady Ostapeck syntyi 1918 Brooklynissä, New Yorkissa. Vanhemmat olivat suomalaisia, mutta äiti kuoli tyttären ollessa 5‑viikkoinen. Isä antoi vauvan kirkon huostaan, joka löysi kasvattiäidiksi Kuortaneelta kotoisin olleen Betty Janssonin. Betty Jansson opetti tytölle suomen kielen, laulut ja kertoi niin paljon hyviä asioita Suomesta, että Ladystä tuli omien sanojensa mukaan suomalaisempi kuin suomalaisista itsestään. Lady O standing. Lady Ostapeck on toiminut useita vuosia valokuvaretusoijana ja sitä ennen pukusuunnittelijana. Hieman eläkkeelle siirtymisen jälkeen hän löysi aivan sattumalta kirpputorilta vanhan Korona View ‑ paljekameran. Kamera tuli muuttamaan hänen koko elämänsä. Hän sisusti Fly Creeken kylässä New Yorkin osavaltiossa sijainneeseen Whimsy Hill ‑taloonsa ateljeen ja ryhtyi valokuvaamaan muotokuvia vanhassa hengessä. Ateljeessa on vanhojen vaatteiden varasto sekä muuta rekvisiittaa eri ajoilta, mistä asiakas voi valita mielensä mukaan muuttuakseen kreivittäreksi, ruhtinaaksi tai miksi ikinä muuksi mistä on haaveillut. Muotokuvat on otettu ikkunasta lankeavassa luonnonvalossa, filmi valottuu Ladyn nostaessa linssisuojuksena toimivan hajuvesipullon korkin laskien samalla 20:teen (nopeasti aurinkoisena päivänä, pilvisenä hitaammin) ja sitten päästäessä korkin takaisin paikalleen. Lady Ostapeck on ns. New Pictorialismin edustaja, vuosisadan vaihteen valokuvataiteen hengenheimolainen. She liked the romantimes. "Jokainen on kreivitär, ruhtinas, rikas, mahtava tai suuresti rakastettu minun Rapid Rectilinear‑linssini edessä." Lady Ostapeck
Oi, nää on mun makuun! Siis tosiaan, vanhempanaki voi vielä saada jotain aikaiseks! Elämä ei siis ehkä olekaan vielä lopussa..
Ja eikös tuo alemman kuvan "she liked the romantimes" olekkin Helin näköinen? Höh, onko tää joku KL:laisten jekku?
Ai mä olen sun mummos näköinen?? Kiitos vaan... Mut Pekka N, kiitos, mut ei toi kaunis nainen mitenkään muistuta mua
Ei ei ei ja vielä kerran, ei. Lady Ostapeck on siis mun mummo (leikisti) ja koko saitti on KL:n tekoa (leikisti). Sä mikään mummo ole, kaukana mummosta. Olis pitänyt ottaa tämä "Ja eikös tuo alemman kuvan "she liked the romantimes" olekkin Helin näköinen? " kommentti pois, niin et olis mennyt luulemaan, että minä kutsun sinua mummoksi.
Jassoo, no se on sitten ranteet auki vaan, mitäs tässä sitten muutakaan....... ***kele kun on tylsä veitsi.....
Eli ranteet auki paistinlastalla ja Jopolla Thelmat ja Louiset kaivarin kallioilta.....Vähintä mitä voit tehdä