Osaako kukaan neuvoa mistä löytyy todella ammattitaitoinen labbis joka skannaisi 4x5" ja 120-koon filmit laadukkaasti. Itselläni on tasoskanneri Epson V750. Kohtalainen laite.Hämmästyttävintä on että kokeilemani tunnetut helsinkiläiset labbikset eivät pääse parempaan tulokseen kuin minä kotioloissa. Kuitenkin tiedän että ison koon negoista ja dioista pitäisi saada paljon enemmän irti. Asuin muutaman vuoden Tukholmassa jossa toimi Dox niminen labbis. Teki laadukasta työtä mutta taisi mennä konkurssiin. Tom
Vs: Laatuskannaus http://www.dialab.com/6 Ei omaa kokemusta mutta uskoisin että osaavat skannata. Vai oliko tämä niiden jo kokeiltujen joukossa?
Vs: Laatuskannaus Niin, olen joskus käyttänyt myös DiaLabia. Ihan ok mutta odotin 4x5" negoista ja diosta enemmän. Orginaaleissa ei ollut moittimista. Vatanenko skanna kehityksen yhteydessä. Tulen mielelläni käymään.
Vs: Laatuskannaus Moi! Itse olen käyttänyt KAR-Klaus.A.Riedereriä -toimii Helsingin Lauttasaaressa. Itse skannautin 8x10,5x7 originaaleja, firma tekee huippu jälkeä. Tulostin skannatuista 120x140 cm tulosteita ja kestävät lähitarkasteluakin.