Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Laajista nikon D200:lle

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana agostini, 27 Huhtikuu 2011.

1. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36
    Paljon näistä on keskustelua käyty varmaan täälläkin, mutta kertaus on opintojen äiti.
    Kahden optiikan kesken käyn jaakobin painia, tokina 11-16mm f2.8 ja sigma 10-20mm f3.5.

Onko palstalaisilla moisia objektiiveja ollut käytössä, kokemuksia ja keskustelua aiheesta (vaikka muutaman kuvan kera) kuulisin mielelläni ennen päätöksen tekoa.
    Itse olisin kallistumassa sigman puoleen, kontrasti ja värit ovat hiukan paremmat niissä harvoissa kuvissa mitä olen netissä nähnyt...

Ja jos tosiaan on niitä mallikuvia jakaa, niin postatkaa ihmeessä katseltavaksi.
    Kiitos.

Muoks. Linkit

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Vs: Laajista nikon D200:lle

Mulla oli se edellinen malli 10-20/4-5.6 KM 7deessä.
    Erinomainen putki, sattui mulle ainakin hyvä yksilö.
    Käytettynä saa aika edukkaasti.
    T Jukka

3. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

Jukkis@ juu sain viikon verran testailla juurikin tuota vanhempaa sigmaa, ja kyllä mulle jäi siitä hyvä fiilis. Sävykkäitä ja teräviä kuvia sillä syntyy. Pitää seurata myyntipalstoja tässä ajan kanssa. Kiitos theinoselle mallifotosta, niin olikos tuo nyt sillä uudemmalla sigmalla otettu?

4. Vs: Laajista nikon D200:lle

Joo ei tullut mainittua, että on toi f4-5.6 vaihtuvavalovoimainen malli.  Arvelin, että kuvanlaatu olisi sama f3.5 -mallissa mutta en kyllä ole perehtynyt kysymykseen.  Joku viisaampi vois vastata.

5. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

Ok, itseasiassa jos/kun hommaan tuon lasin niin mitä todennäköisemmin se on tuo vanhempi malli kuitenkin.

6. NinjaSamu

NinjaSamu Member

115
    0
    16

Suurin osa kuvista mitä tuon 10-20 sigman läpi on tullut, on aika kaameita. Henkilöitä ei ainakaan kannata haaveilla kuvaavansa. Vinjetoi myös hieman. Tokinasta en ole vielä kuullut haukkuja, en ole tosin nähnyt muita kuin rockwellin sivulla olevia mallikuvia, ja siellähän ei huonoja yleensä ole esillä. Samaisella sivulla tuo toisaalta nimetään parhaaksi ultralaajaksi croppilasiksi.

7. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

Kiitos tästä, mukava kun kerroit. Alkaa olla kohta melko hankalaa valita näistä http://www.kenrockwell.com/tech/digital ... arison.htm"]http://www.kenrockwell.com/tech/digital-wide-zooms/comparison.htm
    Tietty jos olisi järkevä ja fiksu ja pitkälle ajatteleva immeinen niin menisi ja ostaisi nikonin. Mutta kun tykkään tehdä asiat aina kahteen kertaan :D
    Mietintämyssy syvemmälle päähän!

8. Vs: Laajista nikon D200:lle

Superlaajis ei ole oikea väline henkilökuvaukseen, jos ei sitten halua jotain erikoisefektejä.  Siltä osin arvostelu tuntuu epärelevantilta.

9. JPQ

JPQ Member

376
    5
    18

Siksi itsekin (minusta Sigma 10-20mm maksaa liikaa noh siihen nähden mikä laajiksen tarpeeni et mitä sellaisen kuvanlaadulta vaadin jos sellaisen ostan) mietin tokinan 12-24mm lasia ja siksi tuota enkä 11-16mm ettei tarvitse kokoajan vaihtaa. ja sitä paitsi vastoin periaatteitani sanon vanhaa versiota näkyis olevan verkkokaupassa ja periaateeni on etten mainosta laseja jota itsekin himoan.:) ps. mietin jos laajempaa kuin 17mm tarvitsee edes cropissa itse tuntuu että vähäksi menee tarve itsellä. vuosia 18mm milliäkin riitti siis cropissa edelleen sekin luku. pistän tämän tokinan tähän linkkinä tämä kun on oikeasti nettikuvien pohjalta
    11-16mm tokinan kanssa (uudempi Tokina 12-24mm on itselle sellainen etten sillä kuvattuja ole nähnyt)
    ainoa jota miettisin edes ja puhun täydenkennon kokoisista en piennöksistä. Itse vaikka ongelmaton lasi ei olekkaan katsoisin ehkä tätäkin: (olikhoan flaret tämän ongelma)
    http://www.verkkokauppa.com/fi/product/17129/hmxt/Tokina-AT-X-124-AF-Pro-DX-12-24mm-F-4-Nikon
    Tässä photozonen testikuva sivu:
    http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/273-tokina-af-12-24mm-f4-at-x-pro-dx-nikon-lens-test-report--review?start=2
    ps. itse tarvitsisin ulkona lähinnä laajista jos jossain noh kun luontotuppaa olemaan ulkona...

10. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 447
    441
    83

Sigma 10-20 4-5.6 voi vain suositella. Vaikka ei varsinaisesti alkuperäisellä listalla kysyjällä ollutkaan. Käytettynä hinnat alle 300 alkaen.

Objektiivi jota on ollut ikävä D200 -> D700 siirtyessä. Suht suorat piirrot laajassakin päässä ja todellakin skarppi. Yleensä suosin kiinteä (suurin aukko) aukkoisia objektiiveja, mutta toi on kyl suosittelemisen arvoinen kapistus.