Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Laajispokkarivinkkejä?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana lollerboi, 29 Joulukuu 2010.

  1. lollerboi

    lollerboi Member

    121
    0
    16
    Myin vasta Canon S90:n pois lähinnä käytön vähyyden takia. Tämän jälkeen tajusin, että tarvisin ehkä silti halvan digipokkarin satunnaista käyttöä varten: Sen hintaisen, että sitä on halpaa seisottaa hyllyssä tai avaimien ja pikkukolikoiden seassa taskussa pidemmänkin aikaa.

    En vaadi, ehkä noin sadan euron hintaiselta, kameralta mitään mahdottomia. Minua kiinnostaa kuitenkin, että onko tällaisessa lähes hinnat alkaen luokassa mitään kinovastaavuudeltaan 24-millisiä pikkukameroita. Ja jos on, olisiko jollain kyseisiin spekseihin menevä kamera itsellä ja vielä tahtoisi kertoa siitä kokemuksia? Merkin ja mallin saa kertoa myös. Vastailu on toki sallittua vaikkei kyseisen kaltaista kameraa itse omistaisikaan.

    Olen katsellut mm. dpreviewin kautta joitain 24mm Ixuksia mutta ovat aika kalliita.

    Hintaluokka voisi olla tosiaan 100-150 euron tuntumassa.

    Kiitos jo etukäteen!

    t. Valtteri
     
  2. jaguar

    jaguar Active Member

    1 649
    6
    38
    Vs: Laajispokkarivinkkejä?

    Ostin vaimolle Huuto.netistä Canon IXUX 200 IS:n, jossa laaja pää lähtee on 24mm:stä. Sattui tuohon hintaluokkaa. Kai niitä muitakin on. Katselehan.
    Uusi malli 210 IS alkaa ikävästi 28 milliä vastaavasta.
     
  3. Vs: Laajispokkarivinkkejä?

    Satasen 24-millinen pokkari voisi olla aikas hitti kyllä.
     
  4. lollerboi

    lollerboi Member

    121
    0
    16
    Vs: Laajispokkarivinkkejä?

    Juu, etsinnät mahtaa suuntautua käytettyjen puolelle. Gigantista saa 27-millistä Samsungia 69 eurolla. Muutama milli liikaa, hinta olisi jo melko ok.

    jaguar: 2-satasta Ixusta katoinkin aiemmin, oli niitä harvoja melko halpoja laajakulmia. Onko ollut hyvä?