Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Laajakulma/Fisheye linssit

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana RoopEs, 20 Lokakuu 2008.

  1. tyrsky1

    tyrsky1

    5
    0
    0
    Vs: Laajakulma/Fisheye linssit

    [QUOTE>
    [/QUOTE]

    Verkkokauppa.com:issa Tokina AT-X 116 PRO DX 11-16mm f/2.8 maksaa 529.90 € + tk. 5.90 €. Hintaeroa uuteen Sigma 10-20:een (Rajalassa 389 €) jää 140 €.
     
  2. Vs: Laajakulma/Fisheye linssit

    Käytettynä täältä 290,-

    Jolloin 529,90+5,90 - 290,00+pk = 245,80€ -pk

    Kuten kirjoitin:

    hieman edit.
     
  3. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Laajakulma/Fisheye linssit

    Osta tuo sigma käytettynä.
    Säästää luontoa.
    Ja mulla on samanlainen eri bajonetilla, olen ollut erittäin tyytyväinen optiikkaan.
    T Jukka
     
  4. RoopEs

    RoopEs

    46
    0
    0
    Vs: Laajakulma/Fisheye linssit

    Tuo Cyberphoton hinta on kyllä naurettava.
    Nimenomaan valovoima olisi kyllä hyödyksi. Ja muutenkin mitä olen lukenut kaikkialta niin monesti suosittelee tokinaa sigman sijasta, vaikka ei siinä molemmat on varmasti hyvä ostos tolla hinnalla. Ja ois ton Sigmankin voinut tosta käytettynä ostaa, mutta nyt on tainnut jo löytyä omistaja sillekin.. eikä ihme tolla hinnalla.

    Säästäisin kyllä mieluusti luontoakin jos vain joku myisi minulle käytettynä tuon Tokinan.
     
  5. RoopEs

    RoopEs

    46
    0
    0
    Vs: Laajakulma/Fisheye linssit

    On nyt tuo Tokina  11-16mm F2.8 ollu muutamisen kuukautta ja hyvin on toiminut ja sopii mun käyttötarkoitukseen :)
     
  6. Vs: Laajakulma/Fisheye linssit

    Jos haikailee arkkitehtuurikuvia, olisi mun ensimäinen valintaperuste vääristymät. Haluaako kalansimämäisen kuvan vai rektilineaarisen (vai molemmat?). Fotarilla voi toki korjailla (laadusta tinkien), mutta lähtökohtaisesti ostaisin suoraan tarpeeseeni sopivan. Tämän jälkeen vaihtoehdot ovat jo paljon suppeammat.

    Fisuissa löyty kiinteistäkin tosi kivoja vaihtoehtoja. Vaikkapa Peleng on ihan kiva laajis tosi reilua kuvakulmaa haettaessa, Zenitar 16mm vähemmän kiva kroppirungossa.

    Yksi yllättävä vaihtoehto voi monella olla myös rungon vaihto täyskennoiseen. 5D liikkunee tonnin nurkilla nykyisin, joten optiikan oston sijasta voi päivittää rungon, etenkin jos kassissa on muuten joku sopiva optiikka kuten 17-40. Alkuperäiselle kysyjälle tämä ei tietysti ole vaihtoehto.