Oho.. tässä kyllä ammutaan itseään jalkaan: Mekaanisesti huippulaadukas metallirakenne Sigma 45mm f/2.8 DG DN (L-mount) -objektiivi - Kameraliike.fi - Kameraliike.fi Samallahan tässä tulee kertoneeksi, että heidän kaikki muovirakenteiset objektiivit ovat kaukana mekaanisesta laadusta.
Jaa se olikin vain kameraliikkeen oma käsitys asiasta - ei sentään Sigman myyntimiehen kynästä. Myös Panasonic käyttää metalliseoksia - vähintään joissain objektiiveissaan: The metal body feels exceptionally well made and despite the large size, feel very balanced on the S1/R as well. Panasonic Lumix S Pro 50mm f/1.4 Review – Review By Richard
Etkö sä Ur#o muuttanut tän keskustelun "L-Mount kamerarungot" , miten nää kaiken maailman lasit Etkö sä vaihtanut keskustelun "L-Mount kamerarungot" , niin miten parin sadan Canon tai Nikon lasit liittyy L-mount kökkö runkoihin? Leica ei kyennyt saamaan 6 tonnin runkoon (SL2), edes hyvä AF tarkennusta ; painosta, hyvästä akun kestosta, kääntyvästä näytöstä puhumattakaan. Vaikuttaa ettei sulla ole omakohtaista kokemusta mistään edellä mainitusta rungosta tai lasista, vaan lainaat mitä milloinkin, mikä sattuu sopimaan sun järjenvastaisiin vertailuihisi. Et myöskään tunnu ymmärtävän materiaalien merkitystä kovin hyvin, koska esim. titaani on ihan turha materiaali kamerarungoissa ja laseissa, jo pelkästään koska titaanin kimmokerroin on vain noin puolet teräksen vastaavasta ja työstäminen kallista. Siksi lentokoneissa käytetään nykyään yli 50% hiilikuitu- ja muovikomposiitteja. Et myöskään kyennyt perustelemaan väitettäsi, "Peilittömään on huomattavasti helpompi suunnitella halppislinssejä kuin DSLR kameraan" Kannattaisko alkaa kirjottelemaan jostain mistä on kokemusta ja vähentään muitten lainaamista ?
Life in plastic, it's fantastic Shaggy - Mr. Bombastic Pentax K-01 - U Can't Touch This Eihän näissä ole mitään järkeä.
The very short flange distance of 20 millimetres leads to a minimal distance between lens and sensor. This eliminates the need for elaborate retrofocus designs – thereby facilitating a more compact lens construction. L-Mount | Overview Tästä asiasta vielä konkreettinen vertailu, miten dramaattinen tuo ero voi pahimmillaan olla: Elmarit-S 45 f/2.8 ASPH. 45mm F2.8 DG DN | C kuvakenno oikealla
Plastic Fantastic: Hawaijin ja Kalifornian välisellä merialueella velloo tutkimuksen mukaan ainakin 79 000 tonnia muoviroskaa. Tyynenmeren jätepyörre jopa 16 kertaa isompi kuin on luultu – Suursiivous alkaa ensi kesänä Tarvitsetko muovista kameraa? Nyt voit kasata sen itse legopalikoista! https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt523cca0c6cde1bfe/10698_Camera_digital_final.pdf
Niin ilmeisesti itse olet vain harrastelija - et tee valokuvausta työksesi. Naapurifoorumilla joku kyseli objektiivien hintoja ja hänen tarkoitus oli hankkia leipänsä valokuvauksella. Suomessa alalla taitaa kuitenkin olla sen verran kova kilpailu, että kyllä se satanenkin merkitsee. Ymmärsin, että haettiin sitä kaikkein edullisinta ja siksi en itse suositellut Leicaa, vaan toin esiin Panasonic vaihtoehdon, kun muut suosittelivat Canonia. Kyseessä oli kuitenkin tuotekuvaus ja nimenomaan tuotekuvaukseenhan sitä medium format digitaalista käytetään. A guide to product photography workflow & technique A guide to product photography workflow and technique with Vincent Lions Tässä ei haettu sitä edullista, koska tuotekuvaukseen tarvitaan se edullinen. Tässä haettiin sitä edullista, koska te suomalaiset olette kaikki köyhiä tyhjätaskuja ja maassa on kova kilpailu, kuka pääsee ottamaan sen kuvan tuotteesta. Ei tästä tarvitse mennä kuin Ruotsiin ja huomaa, että rahaa liikkuu huomattavasti enemmän. Jos vertaat Suomen ja Ruotsin talouslukuja, niin Ruotsi on selvästi edellä, jos lasketaan dollareissa tai euroissa.
Ensin suhteutetaan kalleimmatkin vehkeet halvoiksi vertaamalla kuvausryhmän palkkoihin, sitten Canon pistää turpiin Panalle satasella.
tätä taulukkoa vähän aika sitten ihmettelin Finland vs. Sweden - economy comparison Eli täällä Itämaassa (ruots. Österland) menee taloudessa sen verran huonosti, että sen vuoksi halutaan aina se edullisin ja yritetään myydä halvalla. Meren tuolla puolella kuitenkin ostat tuotekuvaukseen Hasselblad H6D-400c MS. H6D-400c MS - 400 megapixel medium format camera
Joku aika sitten hevoskärryissä käytettiin puisia kärrynpyöriä. Joskus myöhemmin sitten yleistyi pinnavanne. Hevosettomissa vaunuissa siirryttiin jossain vaiheessa käyttämään peltivannetta. Nykyään peltivanne on kokolailla jo kadonnut ja sen on korvannut kevytmetallivanne. Nyt kevytmetallivanteen on tullut korvaamaan hiilikuituvanne. Eli aikajärjestyksessä näin: - puinen kärrynpyörä - pinnavanne - peltivanne - kevytmetallivanne - hiilikuituvanne Although lighter weight is the primary benefit of a composite wheel—particularly a carbon-fiber one—there are also advantages to be gained in the noise, vibration, and harshness arena. Metal wheels, including steel and aluminum, transmit a great deal of high-frequency NVH from the road through the suspension and into the car's structure. Carbon-fiber wheels damp that energy better, cutting it out of the equation where it begins. As a result, carmakers will be able to engineer quieter cabins without having to add pounds and pounds of sound insulation. "Not only the light weight and the stiffness, but the damping characteristics really just get rid of that high-frequency [vibration], particularly in the luxury electric vehicle space, where you don't have powertrain and exhaust noise and all those other things," Gass explained. Lighter wheels improve acceleration and dece-leration, as the engine and brakes no longer need to work against as much rotating mass. They also reduce gyroscopic effects, making initial turning behavior more sensitive and controlled, and the amount of unsprung weight at each corner—the byproducts of which are improved ride comfort and more desirable handling characteristics thanks to a lessening of the suspension's overall workload. Every aspect of the carbon wheel that aids per-formance also benefits efficiency for the same reason—physics: You're able to do the same or more with less energy. The only difference is the goal. Rather than chasing terminal velocity and optimum lap times, lightweighting a hybrid or electric car helps to maximize its range. With less mass in the wheel to be spun up to speed and then dragged back down, there's less energy going to waste every time the car speeds up or slows down, which can mean miles (or tens of miles) more to a charge or a tank. https://www.automobilemag.com/news/spinning-carbon/ https://www.carbonrev.com/aftermarket Ice Fast 20″ x 1,60 -hiilikuituvanne – 4130.fi Jos muovi olisi ominaisuuksiltaan kelvannut, miksei sitä koskaan käytetty?
Olet väärässä. Hiilikuitu, ja lasikuitu, perustuu muoviin. Ne ovat siis komposiitteja, kuten laatukameroiden polykarbonaattiosatkin. Valaiseva ja oikea termi on lujitemuovi, jossa lujite on esim. hiilikuitu tai lasikuitu. Puhekielessä usein vain lasikuitu, hiilikuitu tai polykarbonaatti joissa joko lujite tai muovi on "unohtunut".
Tosin ei käytetty myöskään titaania. Löysin joitain vanteita, joissa oli titaaninen pinnoite, mutta pelkällä pinnoitteella ei saa niitä titaanin mekaanisia etuja. Kaksi kolmasosaa titaanimetallista käytetään lentokoneisiin. Titaani – Wikipedia Miettikää, jos Titanic ei olisi ollut vain nimeltään Titanic(titaanimainen), vaan se olisi valmistettu titaanista. Olisiko uponnut? Olisiko ihmishenkiä säästynyt?
Tosin valmistetaan titaaniseoksista kierrejousia: https://www.mw-ind.com/product-types/titanium-springs/ Ja sieltä löytyy tuo asia, joka pitäisi valokuvaajaakin kiinnostaa: 60% Lighter (kun verrataan muista ominaisuuksiltaan vastaavia)
no ..ele ¤%&¤%/¤#¤%% olin jo odottanut, että tulee 24-60 F2.0 zoom, niin tuleekin joku omituinen pimeä - miksi? Panasonic LUMIX S 20-60mm F3.5-5.6 LEAKED image of the new Panasonic LUMIX S 20-60mm F3.5-5.6 lens – L mount system camera rumors and news En ihmettele sitä, että tuodaan moinen objektiivi, vaan ihmettelen, kun tuodaan täysin vastaavia, mitä Panasonicilla löytyy jo Micro Four Thirds System valikoimasta - tuohon vastaa siellä objektiivia 10-30mm F1.8-2.8 LEICA DG VARIO-SUMMILUX 10-25mm / F1.7 ASPH. H-X1025 LUMIX G objektiivit - Panasonic Suomi En ymmärrä - mutta ehkä tämä toimii paremmin sitten niiden edullisten runkojen parina. Nykyisiin laatukameroihin en menisi hankkimaan ei niin laadukasta objektiivia.
Idioottimaiset vertailut vain jatkuvat, näin käy kun ei ole järkeä ymmärtää mihin mikäkin materiaali sopii. Jos siihen kameran runkoon tai objektiiviin kohdisuisi samanlaisia voimia kun auton vanteisiin, olisi perusteltua käyttää eksoottisia materiaaleja, mutta kun niihin ei kohdistu sellaisia voimia. Eikä hiilikuituvanne tule tavallisissa katuautoissa koskaa yleistymään, koska se on ensimmäisestä kanttari tai muusta kolhusta entinen ja turvallisuuden kannalta hiilikuituvanteet pitäisi vaihtaa noin 5 vuoden välein uusiin, kuten jotkut hiilikuituisten fillarin vanteiden valmistajat suosittelevat .
Lähinnä tätä taustaa vasten tuo pohdintani: Panasonic confirms MFT is high on their priority list and they will not make APS-C L-mount cameras Panasonic confirms MFT is high on their priority list and they will not make APS-C L-mount cameras - 43 Rumors Panasonic haluaa omien sanojensa mukaan välttää päällekkäisyyksiä. Juuri tästä syystä ei haluta tuoda APS-C kennollista L-Mount kameraa, koska se olisi kovasti päällekkäinen tuote MFT kameran kanssa. Nyt kuitenkin tuodaan täysin päällekkäisiä tuotteita sekä full frame että MFT puolelle. Samaa Leica tekee Leica SL ja Leica S järjestelmien kanssa - aukkosuhteet ja polttovälit ovat tarkalleen vastaavia molemmissa järjestelmissä.
yksi tuote, jossa yhdistetään titaani ja lasi on silmälasit - lasia linssit ja kehykset titaania Rodenstock R7089 D Material: Titanium Pure titanium or beta titanium, e.g. for low profiles, are used exclusively for Rodenstock titanium frames: both materials are high-strength, but flexible, completely free of nickel, corrosion-resistant and extremely light, colourfast and versatile. One of the best quality frame materials. Rodenstock R7089 Tuossa päästään hyötymään titaanin ja lasin suunnilleen yhtä suuresta lämpölaajenemiskertoimesta. Silmälasit päässä mennään ulos - 40 °C lämpötilassa ja samat lasit päässä ollaan takkatulen äärellä. Eikä koskaan ongelmaa lämpölaajenemisesta johtuen.