muistikortti: Sony Tough CFexpress Type-B 1,700 MB/s read and 1,480 MB/s write Sony SF-G Tough UHS-II SDXC 300 MB/s read and 299 MB/s write LUMIX DC-S1 Recording media XQD Memory Card, SD Memory Card / SDHC Memory Card* / SDXC Memory Card*, CFexpress Card (CFexpress Ver2.0 Type B) ****** *Compatible with UHS-I/UHS-II UHS Speed Class 3 standard SDHC/SDXC Memory Cards and UHS-II Video Speed Class 90 standard SDXC Memory Cards. Tekniset tiedot - LUMIX DC-S1 DSLM - LUMIX S full-frame järjestelmäkamera - Panasonic Suomi LUMIX DC-S1H Recording media SD Memory Card / SDHC Memory Card* / SDXC Memory Card* *Compatible with UHS-I/UHS-II UHS Speed Class 3 standard SDHC/SDXC Memory Cards and UHS-II Video Speed Class 90 standard SDXC Memory Cards. Tekniset tiedot - DC-S1H LUMIX S Järjestelmäkamera - Panasonic Suomi
Mutta tämä on Leica SL2 ketju - missä kohtaa sitten Panasonic Lumix vaihtoehto hylätään ja valitaankin Leica SL2? Syy on se sama, mitä pohditaan Micro Four Thirds System kameramerkkien välillä. Olympuksen rungon kuvanvakain toimii yhteistyössä vain Olympuksen objektiivin kuvanvakaimen kanssa ja samoin Panasonicin Dual I.S.2 toimii vain, kun käytetään Panasonicin omaa objektiivia. L-Mount kameramerkkien kanssa hakataan päätä siihen aivan samaan seinään. Jos haluaa kameran kuvanvakaimen toimivan yhteistyössä objektiivin kuvanvakaimen kanssa, valitaan joko Leican kamera ja Leican vakaajalla varustettu objektiivi tai Panasonicin kamera ja Panasonicin joku kuvavakaajalla varustetuista objektiiveista. Joten kysymys onkin, kiinnostaako ne Leican zoomobjektiivit vai jääkö hankkimatta?
It’s surprising that Panasonic has swapped to dual SD/SDHC/SDXC UHS-II card slots in a camera designed for high-end video and cinematography. We were told that even for 6K capture it didn’t really warrant the newer and faster CFexpress card support in the S1 and S1R, and that this was only necessary for these cameras’ high-speed RAW capture (the S1R in particular, we presume). Panasonic says UHS-II SD cards are fast enough and that videographers will want identical card slots as they frequently use matched memory cards for shooting. Panasonic Lumix S1H review | Digital Camera World
Leicalla on vanha tuttu ongelma jossa pitäisi saada harrastajia riittävästi ostamaan uusia tuotteita. Että kourallinen huippukuvaajia maailmalla esiintyy markkinoinnin käyttäjäesikuvina, ei ihan meinaa riittää tuottavaan toimintaan tällä tuotealueellaan.
#75 In particular S1R. (Siis ei tarvetta muutoksiin. ) Millainen on sarjakuvauksen kyky S1H:ssa tuon kamalan puutteen kanssa. . Ja miten se vertautuu muihin kameroihin? Entä kuinka nopeasti mikäkin kortti täyttyy silloin? Eiköhän tässä olla sellaisen uuden äärellä, jossa kaikki nää on todella vanhaa muutaman vuoden kuluttua. Vaan melkoinen videokamera S1H vaikuttaa olevan. Jos ihan oikeesti leffaa tehdään ja Arri liian kallis. Tuuletinkin kennolle.
Panasonic itse suosittelee käytettäväksi 50 mm T2.1 Schneider-Kreuznach Xenon FF-Prime objektiivia En menisi näitä hankkimaan. Schneider-Kreuznach lupaa näiden tarjoavan 4K resoluution, kun Canon EOS R5 kamera tallentaa jo 8K DCI videokuvaa. Nykypäivänä tarvitaan jo laadukkaammat elokuvaobjektiivit. these compact lenses provide 4K (4096 × 2304 pixels) resolution and cover the full 43.3 mm image circle Xenon FF-Prime Set Arri puolestaan lupaa ARRI Signature Prime objektiivien tarjoavan tarvittavan 8K resoluution ja se 8K kamerahan Panasoniciltakin on kohta jo tulossa. The Signature Primes introduce more of a filmic quality which is needed in UHD and 8k imagery, which means capturing all that resolution but in a very natural way. ARRI Signature Primes Explained - Y.M.Cinema - News & Insights on Digital Cinema Panasonic AK-SHB800GJ 8K full-size CMOS image sensor Panasonic AK-SHB800GJ
Myös Canon EOS R5 kameraan saa sen Wooden Camera to ARRI LPL Mount adapterin(mutta mikä on Canon R Mount?) Canon R Mount to ARRI LPL Mount Adapter Canon R Mount to ARRI LPL Mount Adapter
Panasonic Lumix DC-S1H lähtee kaupasta hintaan 4 200,00 € ARRI ALEXA LF Basic Camera Set hintaan 88 060,00 € Tuohon väliin mahtuu vielä Sony CineAlta VENICE 6K hintaan 48 395,00 €
Teennäiseltä vaikuttaa Nikonilla kuvaavan Panasonic Lumix DC-S1H innostus. Nikon Z8 kameraan on huhuttu tulevan jonkunlainen 8K videokuvaus: capable of handling 12-bit 8K video 61MP Nikon Z8 full-frame mirrorless camera rumored to launch in 2020 | TechRadar Ja toisaalta kuluttajana täysin aiheellista kysyä, että mikä ihmeen 5.9K tai 6K tai 6.5K Nykyään käytetyt teräväpiirtotelevision(HDTV) ja ultrateräväpiirtotelevision(UHDTV) resoluutiot ovat: 720p (HD ready) 1280 × 720 1080p/1080i (Full HD) 1920 × 1080 2160p Ultra HD (UHDTV) 3840 × 2160 4320p 8K UHD 7680 × 4320 The Tokyo Olympic and Paralympic games are still on schedule to take place this summer, and Japan's public broadcaster has been planning for years to make sure its an 8K showcase event. If you're in Japan, 8K broadcasts with 22.2 channel audio are available to home viewers, although it's a little less clear how the rest of us can catch it in the highest level of detail available. Engadget is now a part of Verizon Media NHK’s 8K (well it’s actually 7680 x 4320) broadcasts are now available on a daily basis on a special channel between the hours of 10 am and 10 pm. 8K is now being broadcast in Japan - Newsshooter Tuohon 8K UHD suuntaan ollaan kuitenkin menossa.(ei 8K DCI suuntaan) Toisaalta kun otit nyt sen kameran hinnan puheeksi, niin edullista settiä kasaavalle nuo Schneider Kreuznach Xenon FF-Prime objektiivit olisivat houkutteleva vaihtoehto - ei ole paha hinta: Schneider Kreuznach Xenon 50mm FF-Prime - hintaan 3 567,62 € Schneider Kreuznach Xenon 50mm FF-Prime löytyy kolmella eri kiinnityksellä F (Nikon) EF (Canon EOS) PL (tarvitaan SL-PL-MOUNT ADAPTER) Nyt sitten kameraksi kuitenkin tulisi Panasonic Lumix DC-S1V L-Mount Cinema Camera 11.8MP Full Frame CMOS Sensor 4K @ 96p 3:2 OpenGate 4K @ 120p DCI 4K 4K @ 160p 2.39:1 Rumors: Panasonic Lumix S1V L-Mount Cinema Camera Coming ?
Juu, sorry, en ole innostunut ensinkään. Ihan vaan jonkinlaista kommunikaatiota pitääkseni kiinnostaa. Mutta kenelle nyt sitten tuo kamera on tulossa? Oletko "ostamassa" aina vain huhuttuja tulevaisuuden malleja? Eikö ole teennäistä? On se H silti melkoinen verraten sisaruksiinsa. Tunnen joitain elokuva/videopuolen tyyppejä ja heidän tekemisiään. Lahden Muotoiluinstituutissa oli video-osasto valokuvaajien lisäksi 90-luvun alussa kun siellä opiskelin. Kun on jäähdytys kamerassa ja rajoitin puuttuu otosta, se voidaan ottaa jo edes hieman vakavammin. LUMIX WORLDWIDE REVIEWS & AWARDS - Panasonic Panasonic S1H gains Raw power with Atomos recording
En löytänyt mistään kovin tieteellistä tai tarkkaa vertailua elokuvaobjektiiveista, mutta jotain löysin: ARRI Signature Primes These are probably the best lenses as far as this comparison is concerned. A Comparison of Cine Prime Lenses for Full Frame Cameras Pohdiskelin tuossa milloin valokuvauskamera saavutti 8K DCI resoluution 8192 x 4320 2009 Hasselblad H4D-50 Sensor size 50 Mpixels (6132 x 8176 pixels) http://static.hasselblad.com/2014/11/uk_us_h4d_range_user-manual_v16.pdf 17.7.2008 Hasselblad H3DII-50 Studiotyöskentelyyn tarkoitettu 8176 x 6132 pikselin kuvasensori löytyy ensimmäisenä Hasselblad H3DII-50-kamerasta. Kodakin kennossa roimat 50 megapikseliä Näyttää laahaavan videokuvauspuoli yli 10 vuotta kehityksessä perässä verrattuna valokuvauskameroihin. Tuo mielestäni mielenkiintoinen, kun elokuvateattereiden vaatimus on tuo DCI 256:135 kuvasuhde ja se tarkoittaa aina pientä 1.07x kroppikerrointa videokuvaukseen, jos käytetään 16:9 kuvasuhdetta. 16:9 kuvasuhde näyttää kuitenkin olevan se toissijainen prioriteetti eikä tule koskaan 100 % kennon leveydellä. Niimpä jos haluaa parasta, täytyykin käyttää DCI 4K kuvaustilaa ja hankkia DCI 4K toistavat laitteet. DCI kuvasuhteen 256:135 - televisioita ei löydy - 8K tietokoneen näyttöä ei löydy - 4K tietokoneen näyttö löytyy: HP DreamColor Z31x Studio Monitor - 4K Home Cinema Projector löytyy: Sony VPL-VW5000ES https://store.hp.com/us/en/pdp/hp-dreamcolor-z31x-studio-display VPL-VW5000ES 4K SXRD Home Cinema Laser Projector - Sony Pro Saattaahan se olla, että joskus myöhemmin tarjolle tulee myös 8K DCI Home Cinema Projector
Jared Polin FroKnowsPhoto jos lähdet kuvaamaan leivontavideota, et tarvise vain yhtä kameraa. Tarvitset neljä kameraa. Lisäksi tarvitset kaksi Arrin taivaspaneelia Arri SkyPanel S60-C S60-C
Tuosta vielä, kun halutaan kehua kameraa Panasonic Lumix DC-S1H.. Juu on se hyvä kamera: Mutta ei haluta käyttää [6K] kuvaustilaa, koska moire. Halutaan kuvata [C4K] 4096x2160 59.94p, 200Mbps ja käytetään Leican SUMMICRON-C elokuvaobjektiivia. Koska objektiivi tuottaa 36 mm piirtopympyrän, joudutaan käyttämään kuvaustilaa: 59.94Hz Super 35mm / Pixel by Pixel [C4K] 4096x2160 59.94p, 200Mbps (4:2:0 10-bit LongGOP)* (H.265/HEVC, LPCM, High-Res Audio) *HLG is selectable. Mutta nyt ei hyödytä mitään full-frame kennosta eikä full frame objektiiveista. Super 35mm kenno ja Super 35mm piirtopympyrän objektiivit riittäisivät. Minua itseäni kiinnostaa vielä laskea, miten tämä vertautuu siihen mahdollisesti tulevaan Panasonic Lumix DC-S1V kameraan, jos lasketaan pikseliä sekunnissa: Panasonic Lumix DC-S1H [6K] 5952x3968 (3:2) 23.98p = 566 820 864 pikseliä sekunnissa Panasonic Lumix DC-S1V [C4K] 4096x2160 120p = 1 061 683 200 pikseliä sekunnissa Jos tuollainen tulee, sieltä tulee varmasti enemmän Canon EOS C700 kameran tapainen tuote, mutta vain sillä erolla, että Panasonicin kamerassa on full frame kenno Canonin Super 35mm kennon sijaan. 38 299,00 € hintaan myydään tuo Canon, mutta ei kannata antaa tähän vielä hämätä. Super 35mm objektiivit ovat edullisempia, joten objektiivineen tuollainen Panasonic tulisi selvästi kalliimmaksi.
Jostain syystä hän tuossa mainostaa käyttävänsä myös full frame 4K kuvaustilaa, mutta tuon täytyy olla mainospuhetta(valhetta) täältä: LENS COVERAGE AND CAMERA COMPARISON TOOL | CVP.com voi tarkastaa, onko tuo mahdollista ja kyllä 35mm polttovälin SUMMICRON-C vinjetoi full frame kennolla niin paljon, ettei tuo voi pitää paikkansa hänen väite: hän käyttää näitä kuvaustiloja 59.94Hz Full-frame [C4K] 4096x2160 29.97p, 400Mbps (4:2:2 10-bit ALL-Intra) 59.94Hz Super 35mm / Pixel by Pixel [C4K] 4096x2160 29.97p, 400Mbps (4:2:2 10-bit ALL-Intra)
Tässä yksi syy lisää, miksei Leica SL2 ole hyvä idea elokuvakameraksi: Leica SL2 has power flaw and should be recalled – Until then I recommend not using for professional 4K shooting Leica SL2 has power flaw and should be recalled - Until then I recommend not using for professional 4K shooting - EOSHD.com - Filmmaking Gear and Camera Reviews
Entä ne L-Mount objektiivit tai objektiivisovittimet(ja sovittimella liitettävät objektiivit)? L-Mount objektiivit ja objektiivisovittimet löytyy yhdeltä sivulta täältä: L-Mount - Panasonic Löytyykö mitään mielenkiintoisaa? Löytyykö jotain omituista? Minua kiinnostaa enemmän, millaisen kuvanlaadun objektiivi tarjoaa sen suurimmalla aukosuhteella. Vertailuna: DXOMARK on testannut seuraavat kilpailevan merkin objektiivit NIKKOR Z 35mm f/1.8 S NIKKOR Z 50mm f/1.8 S Nikonin ongelmana näyttää olevan edelleen tuon vanhan nyrkkisäännön toteutuminen: Objektiivi on parhaimmillaan 1 - 2 askelta himmennettynä. NIKKOR Z 35mm f/1.8 S on parhaimmillaan aukolle f/4 - f/5.6 himmennettynä. NIKKOR Z 50mm f/1.8 S on parhaimmillaan aukolle f/2.8 himmennettynä. Koen tämän ongelmaksi. Maksat kasan euroja aukkosuhteen f/1.8 objektiivista ja saat loistavan aukkosuhteen f/2.8 - f/5.6 objektiivin. Huijausta? Nikon NIKKOR Z 35mm f/1.8 S - DxOMark Nikon NIKKOR Z 50mm f/1.8 S - DxOMark
Tuota, vilkaisepa uudelleen noita terävyys-graafeja. Komeastihan ne vihertävät molemmat suurilla aukoilla eli maksava asiakas saa, mistä on maksanut ainakin minun tulkintani mukaan.
. Jep. Ja voi tutkia myös perusteellisia vertailuja. Tässä neljä sivua esitystä: Nikon Z 50mm f1.8S review - Verdict - | Cameralabs