Tutkin vielä tarkemmin Arrin objektiivinkiinnityksiä, niin löysin vielä tuon XPL kiinnityksen. In 2015, the XPL mount was introduced with the ALEXA 65, a mount even larger than Maxi PL (XPL: 72 mm diameter). Lens Mounts joten: PL mount - Super 35 LPL mount - full frame XPL mount - ALEXA 65 Joten ehkä full frame kameroista puhuttaessa tuo XPL ja 60mm piirtoympyrä ampuu sen verran yli, ettei niitä kannata pohtia. Panasonicin kameraan fiksuinta varmasti hankkia se LPL objektiivinsovitin.
Ei olekaan! Eikun, mitä höpinöitä? Ei liene edeltä lainkaan. Asiallinen keskustelu jo ekalla sivulla. Olet tainnut taas mennä naapurifoorumille.
Pana ei ole verraten kallis runko. Tukevaa kaipaavaa kiinnostanee hyvinkin. Kunnollisen kokoinen peilitön, johon voi sovittaa vaikka Nikon F E-tyypit tai Canon EF:t. S1H voi olla että kauppa käy elokuvapuolella.
kokolailla tuossa koko peilittömän se perusidea romuttuu Value Angle = 2 × arctan ((Anschlussdurchmesser – Sensordiagonale) / (2 × Auflagemaß)) Über Fujis „Value Angle“, die Bedeutung des Mittelstürmers und warum Arjen Robben keine Option ist | Blog | DOCMA Magazin Peilittömän 2 tärkeintä etua verrattuna DSLR kameraan ja elokuvakamerapuolella PL kiinnitykseen on nuo: 1. objektiivinkiinnityksen suuri halkaisija 2. lyhyt etäisyys objektiivin takalinssiltä kennolle L-Mount diameter of 51.6 millimetres flange distance of 20 millimetres L-Mount | Overview Nikon F-mount External diameter 44 mm Flange 46.5 mm Nikon F-mount - Wikipedia Arri PL Diameter: 54.00 mm Flange focal distance: 52.00 mm Arri PL - Wikipedia Jostain syystä halutaan ostaa Panasonic Lumix DC-S1 kamera ja sitten ostetaan siihen Nikkor F-mount objektiiveja, koska ne ovat edullisempia. Mutta miksei sitten suoraan ostettu Nikon DSLR kameraa? Tai ostetaan Leica SL2 ja LEICA SL-PL-MOUNT adapter ja kiinnitetään SUMMICRON-C objektiiveja ja kuvataan kameran Super35 kroppitilassa. Mutta nyt menetetään full frame suuremman kuvakennon edut verrattuna Leica CL kameraan. Ja toisaalta menetetään lyhyen rekisterietäisyyden mahdollistamat edut. Toisaalta Leica THALIA perustuu Leican S objektiiveihin ja: Leica S-mount flange focal distance 53.00 mm Tuo sama lyhyestä rekisterietäisyydestä hyötyminen jää pois myös käytettäessä Leica THALIA objektiiveja.
Voit käydä tarkastamassa. Minut poistettiin naapurifoorumilta, koska mainitsin Leicasta Panasonic ketjussa.
jaa olinkin itse väärässä - tosiaan Arri LPL on Arri ALEXA LF kamerassa käytettävä kiinnitys. Hämäännyin tuosta, kun Leica THALIAn saa PL ja LPL kiinnityksellä ja Leica lupaa 60mm piirtoympyrän jopa THALIAn PL kiinnityksellä olevalle objektiiville. ALEXA LF ARRI Signature Prime Lenses A Filmmaker's Guide to Sensor Sizes and Formats | ShareGrid Blog Ja sitten siellä ALEXA 65 kamerassa on jo se XPL kiinnitys.
On muitakin houkuttimia kuin kaksi mainitsemaasi. Sähköinen etsinkuva jopa esimerkiksi, toisinaan. Kuvaamisen tarpeita on kovin monenlaisia. Sovitettavuus vanhaan järjestelmään on myös merkin tai kiinnityksen vaihdon ratkaiseva tekijä useasti. Silloin pystyy ottamaan kokeeksi rinnalle uudenlaisen paljon herkemmin. E-infinitys 1700 S1 ‐‐-------------- Lisään vielä että koska Pana on ilmeisen tukeva ja kookas kuten Leicakin, isotkin objektiivit voivat tuntua kivemmilta kuin jossain normi minipeilittömissä. Tällainen näppäilijän näkökulma.
Täällä on omituinen valikoima jo valmiiksi Terve vaan! Ei ole taas tullut juuri vilkaistuakaan dc.nettiin kuukausiin. En tosin yleensäkään sitä säännöllisesti seuraa. Mutta kuvaketjut on siellä kyllä jopa kadehdittavia verraten... välillä.
Jostain syytä nuo eivät asiakkaalle kelvanneet, vaan haluttiin Leica - ja lopulta Leica taivuteltiin valmistamaan elokuvaobjektiiveja: Jostain syystä usein ei muiden tekemät objektiivit kelpaa, vaan halutaan välttämättä Leica. Leica halutaan objektiiviksi, vaikka kamera olisikin esim. Panasonicin valmistama. CW Sonderoptic GmbH was founded in 2008 to design, manufacture and market Leica-branded cine lenses for film, television and commercial production. The “CW” stands for “Cine Wetzlar”, a reference to both the company’s mission and legacy. It is based at Leitz Park in Wetzlar, Germany, the original hometown of Ernst Leitz and Leica Camera. Meet CW - Leitz Cine Wetzlar Täällä kerrottiin tuo, että Leica THALIA objektiivit suunniteltiin Leica S objektiivien perusteella:
"Nyt on iso osa markkinointimateriaalista siirretty suoraan valmistajien sivuilta tänne." ? Kuten dc.nettiin tuli kritiikkiä.. Totta näyttää olevan. Haitanneeko tuo mittää, on eri asia!
Ei todellakaan jää. Tuolla ei ole tekijälle merkitystä. ‐---------------------- Entä S1H. Ei taidettu ees mainita edellä. Tippunee Leicakin jo videokisoista? Panasonic S1 vs S1H – The 10 main differences UUSI OHJELMISTO LUMIX S1H - Panasonic Suomi
Jaa että nyt menee höpöilyksi. Ihmeellinen kohta kun tätä ketjua ja sen viestejä lukee. Kannattaisiko aloittaa alusta ihan kertauksena. Mitkä molemmat? Kolmesta Panastakin on ollut puhetta.
"Jos joku on hankkinut, hankkii ja jopa kuvaa noilla, käyttökokemuksia voisi laittaa, ja pari kuvaa." Mutta kun ainoa, joka täällä tapaa pari järjestelmää vuodessa ostaa, aina vain kehuu uusimpaansa.
Jaa meinaat, että ostetaan peilitön Canon EOS R5 ja jatketaan vanhoilla EF objektiiveilla. Ne houkuttimethan olivat IBIS ja sähköinen etsin. Annas, kun arvaan - tämän vertailun nähtyäsi vaihdat sekä kameran että objektiivin nykyaikaiseen malliin: Canon RF 50mm f/1.2L USM on Canon EOS R vs Canon EF 50mm f/1.2L USM on Canon EOS 5D Mark IV Peilitön on parempi vaihtoehto sekä kamerarunkonsa että objektiivinsa puolesta. Nikonilla tämä ei ihan vielä toimi, vaan ne parhaat NIKKOR objektiivit ovat DSLR objektiiveja, mutta moni Canonin tuoma RF objektiivi on selvästi vanhoja EF objektiiveja parempia tai EF verrokit puuttuu kokonaan.
Siirtymä. Kittizoomi toki heti uusi tai muu tärkeä. Kun ei myy vanhaa runkoa, mikäs siinä on ihmetellessä uutta tekniikkaa.
En usko että toimii noin. Jos haetaan kameraa sekä valokuvaukseen että videokuvaukseen, tuossa S1H mallissa on ongelmia valokuvauspuolella. S1 on parempi valokuvaukseen. Voisin yrittää väsää vielä yhden DXOMARK vertailun, joka mielestäni osoittaa sen, ettei "vain jompi kumpi" ajatus oikein toimi. Leica SL (Typ 601) oli 24 megapikselin kennolla, mutta koska Panasonic Lumix DC-S1 kamerassa on kennovakaaja ja vuosia uudempi ja parempi 24 megapikselin kenno, tuo vanha Leica SL (Typ 601) vaihdetaan tässä kohtaa uuteen Panasonicin runkoon, vaikka 24 megapikseliä riittääkin. Leica SL (Typ 601) vs Panasonic Lumix DC-S1 vs Panasonic Lumix DC-S1R Leica SL (Typ 601) häviää aika reilusti molemmille Panasonicin rungoille, mutta koska Panasonic Lumix DC-S1 kamerassa on selvästi parempi kuvanlaatu ISO 800 herkkyydellä, mahtuu molemmat Panasonicin rungot helposti samaan kamerakaappiin. Sitten valitaan mukaan lähtevä runko aina tilanteen mukaan: Panasonic Lumix DC-S1 - urheilukuvaus, luontokuvaus, hämärähommat, videokuvaus Panasonic Lumix DC-S1R - maisemakuvaus(jalustalla), muotokuvaus ja jos muuta kuvataan salamalaitteita käyttäen studiossa esim. tuotekuvaus
Laitan vielä tähänkin tuon videon Panasonicin hämäräkuvauksista. The Panasonic S1 with Leica M lenses. It sees in the dark. Ja nyt kun tarkastin, jää myös Leica M10 pois käytöstä: Leica M10 vs Panasonic Lumix DC-S1 vs Megapikselit on usein kivoja, mutta joskus niistä voi olla haittaakin. Tässä nähdään, miten 24 megapikseliä olikin huomattavasti parempi hämäräkuvauksiin kuin johonkin toiseen kuvaustilanteeseen paremmin soveltuva 47 megapikseliä.
Kuten sanoin, mainitsemallasi pikku kropilla ei ole merkitystä videokameraa ostavalle. Mitä ongelmia S1H omaa mielestäsi stilleissä? (#67)
ei se ollut mielipide... se kerrottiin jossain.. eli siihen menee 2 SD korttia, koska videokuvaukseen ei tarvita sitä nopeampaa... valokuvauspuolella kuitenkin kortin nopeudella on merkitystä ja tarvitaan se nopeampi kortti