Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Maitolasia "muovisena"

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Heli, 14 Tammikuu 2009.

1. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Tietäiskö kukaan mitä on sellainen paksu muovinen (hiukka vajaa sentti?) levy, mikä on vähän maitolasin näköistä? Mitä se on nimeltään?
    Ja mistä sellaista sais ostaa palan? Lieniskös rautakaupoissa tai jossain rakentajakaupoissa, osaako joku osoittaa kerralla oikeaan?

2. Vs: Maitolasia "muovisena"

Ensimmäisenä tuli mieleen akryylilevyt aka muoviset pleksit. Niitä saa jos jonkinvärisinä ja paksuisina. En kyllä ole aivan varma, ovatko nuo jokaisen rautakaupan standardimateriaalia. Hobby Point Helsingissä voisi ainakin myydä niitä - kannattaa soittaa ja kysyä!

Tosin ovat kyllä yleensä paksuudeltaan 2mm - 5mm -luokkaa.

3. Vs: Maitolasia "muovisena"

Heli,

Jos ymmärsin kysymyksesi oikein, niin Etolasta. Joko Herttoniemen tai sitten kehä III:n teollisuusmyymälästä.

T. Kerkko.

4. Vs: Maitolasia "muovisena"

Ihan vv:n kiusaks...

Tota:
    Kuinka suuresta palasta on kyse?
    Mihin tarkoitukseen ? 

Jos saa kysyä

mm Etolasta saa, mutta maksaa polykarbonaattina/akryylinä aikalailla paljon
    (levy on ihan siedettävissä hinnoissa, mutta jos ne sitä joutuu leikkaamaan, niin se maksaa paljon suhteessa työ/aikamäärään), mutta sieltä saattaa löytyä "hukka"palakasasta jäämä paloja joita myydään ihan kilohinnalla.

<SIZE size="60"]ps. maitolasi ?</SIZE>

5. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Vs: Maitolasia "muovisena"

"Pleksi" on kätsyä: Siitä saa kuumentamalla taivuteltua vaikka mitä muotoja.
    helppoa sahata, jopa veistää (kun osaa).

Itse duunannut mm. valopöydän, salamalaitteisiin valonpehmentimiä ja voi siitä tehdä vaikka salaattihaarukan.

Mulle on jäänyt / annettu sitä aikoinaan erinäisiä pläjiä kun oon ollut byggalla duunissa suhaamassa semukärryjä.

Kysy Etolasta, tosta mun naapurista (Mut me oikeeseen kerrokseen: toinen on nallekarhujen, kumppareiden ja peflettien kerros... toinen ns. teollisuus Etola).

Ystävällisin terveisin,
    Erskasi

6. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Joo, kait sellasta pleksiä. Ihan ns. tuotekuvauksia varten ajattelin tehdä sellaisen sopivan kokoisen tason, jota voi alta sopivasti valaista. Jos osais kuumentaakin, niin sitten sellainen jopa isompi, joku puoltoista metrinen pala vois olla hyvä. (Tiedä sitten, minkä kokoisia paloja on mahis saada.) Sais sen käyräksi silleen, tiedättehän?

Kiitoksia avusta, kaikki!

7. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Fööni täysille ja kuumentamaan.

Ja mä tarkotin Herzigan Etolaa.

8. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Missä lie se Kehä III:n Etola? Se olis helpommin kuljettavissa mulle, kun vielä tota Tuusulantietä kuljen...

9. Vs: Maitolasia "muovisena"

Se on sitten "kiiltävä" pintaista
    Heijastavuudeltaan ähes lasia vastaavaa.

Kun tuo kysymäsi maitolasi on tuote jota ei ole lasialalla olemassa.
    Lähinnä taitavat olla:
    Desag kerrosvalattu valkoinen/kirkas lasi
    Opaali 65 laminoitu lasi
    Nämä ovat ns. valkoisia.

Vähemmän heijastavia:
    Etsattulasi
    Hiekkapuhallettulasi
    Satiini/silkkipainettulasi
    Näissä heijastus on vähäisempi käsitellyltä puolelta.

10. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Jaah, että heijastavat. Mutta ei se haittaa ainakaan paljoa.... hmm...

Mitähän se materiaali on, mistä tollaisen tuotekuvaustasot oikeasti tehdään?

Studiovarustamosta löytyi tuotekuvauspöytä, akryylipaneeli, 550 e. Varmaan sen palan saa halavemmalla? Miettii itsekseen köyhä.... Ehkä ois halvempaa ostaa lasia, mut sitten siinä on hajoamisvaara kuitenkin, siks tota muovia ajattelin mieluummin.

11. Vs: Maitolasia "muovisena"

Melkein Biltemaa vastapäätä, ts. Tikkurilan kohdalla mutta kehätien Helsingin puolella. Näkyy kehälle.

T. K.

12. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

Niin, siis suutarilan etola. Ja se teollisuuspuoli on siin alakerrassa. Itseasiassa, toi on ETRA, josta noit muoveja saa....

Ja voisin kyllä sanoa että tollanen isohko (reilu metri pituutta) levynkappale sit maksaa sen verran, että toi Oskun ehdottama foto-walserin pöytä on kyl halpa.

13. Vs: Maitolasia "muovisena"

Katos, tuollainenkin. Tuo olisi varmaan kätevämpi kuin hankalahko valoteltta.

Itse olen pohtinut satunnaiseen harrastelemiseen kirkasta akryylilevyä valoteltan sisään jollain improvisoiduilla jaloilla. Yksi tuotekuvausta harrastanut sellaista suositteli. Saa tuotteen sopialla alavalaistuksella "irti" pohjasta.

--# Mablo

14. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Joo, Oskun ehdotus on hyvä! Vaan emmä tota saksankieltä osaa. Olihan se enkukskin... taitaa mennä tilaukseen.

15. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Joku nopsa tuolta tilannut varmaan kertoo, mikä noilla noin suunnilleen on toimitusaika? Ja tohon hintaan varmaan tulee päälle toimituskulut, mikä toki nostaa ton hintaa...

Eilen harjottelin silleen, että panin lasinpalan alle ja päälle valkoisen pahvin vaan perhana, pahvihan on kuviollista! Pilas kaiken :( Muuten se oliskin riittäny. Ja hmm.. se ala millä kuvasin oli varmaan 30x30 cm, mutta jotain isompaakin mielellään kuvais. Niinh...

16. Vs: Maitolasia "muovisena"

Sen verran tuota enkku versioita luin että toimituskulut päälle, joku kielitaitoisemipi varmaan löytää myös määrän jne.

Tota toi pahvi juttu...
    Miten olisi (siis teoraattinen ehdotus) A4 tai A3 askartelukartonki tai kangas?
    Valkoinen tai sininen/vihreä, itse käytän tummahkoa sinistä sileää levyä, siitä saa "helposti" fotarilla tms. poimittua kohteen erilleen.

17. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Siis toi mun pahvini on juuri valkoista askartelukartonkia ;). Hoono sen kuvion takia. Ehkei se kuvio tule tummemmilla kartongeilla esiin ja ellei valaise alapuolelta.

Ja sen lasin saat halvimmalla ostamalla Ikeasta jonkun ison kehyksen, jossa on muovinen lasi :) Siitä kyl itsestäänkin saa myös maitolasin hiekkapaperilla raapimalla ;)

18. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Tavallista lasia ja sitten himmeä filmimuovi mihin ennen piirrettiin arkkitehtikuvat olis aika kova sana, eikä maksa mitään... Jos sopivasti törmätään, niin voin sulle antaa A2 kokoisen muovin, voi olla isompiakin, mutta pitää penkoa. Missä liikut?