Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kysymys ihmisen valaisusta

Keskustelu osiossa 'Valaisu ja studiokuvaus' , aloittajana Kasimir, 9 Syyskuu 2011.

1. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Vs: Kysymys ihmisen valaisusta

Ai no mä näin noi kolme pelaajaa yhtenä vaan. En erottanut niitä toisista.

Olekko sä mvuori kompastunnu nyt omaan näsäviisauteen? Kapa tarkoitti että kohdetta valaistaan molemmin puolin puhki kuten kuvassa. Kyllä mä tajusin sen. Sinä et...hassu setä olet.
    [/quote
    Hyvä rouva, jos sekoitat kolme jääkiekkoilijaa yhteen ihmiseen, sinä olet sekaisin.

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kannattaa lukea C. Ph. E. Bachin teos:"Oikeasta tavasta soittaa klaveeria", jos ormanettien ja aksenttien käyttö kiinnostaa.
    T Jukka

3. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Taitaa olla jo perjantai eiku lauantai ku menee senat...eiku kele...oonko mä kännis vai sä? eiku sähän et oo...eli mä...Sori sori...ku en osaa lainaillakkaan.

4. Vs: Kysymys ihmisen valaisusta

Juke: Näen asian näin:
    Nykyinen työnkulku Diginaailmassa sen määrää, lähinnä kohteen "syväys": on aivan helppoa irroittaa naama, syvätä se, mutta hiuskuontalon syväyksessä onkin jo useimmilla shoppaajilla jo TenkkaPoo.. Tästä on seurauksena että tommonen "vaikea temppu" jätetään mielellään väliin ja "hyväksytään" puhkipalaminen, sillä se oikea työnkulku, se maksaa aikaa, kun rahaakaan ei ole tulossa...

5. Vs: Kysymys ihmisen valaisusta

Syväämiseen on ollut oma ohjelma jo 15 vuotta sitten. Ostakoot sellaisen jos vielä jostain löytyy, mikäli valotuksen hallinta on niin pielessä.

6. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Helpointa ja nopeinta on laittaa jo valaisu kuntoon kuvaa otettaessa, vähentää jälkikäsittelyä aika paljon.Ainakin, jos ei kuvankäsittely kiinnosta eikä herätä intohimoa.
    T Jukka

7. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Eikös juuri jotkin ihmis-karvojen-syväämis-ohjelmat ole, ihan viime aikoina, harpanneet taas kehityksessä eteenpäin rutkasti ?

Niin ainakin jossain digi -alan mukamas uutislehdessä (lue uutuuksien mainostamislehdessä) hiljattain joku sanaseppo väitti.

Itse suosittelen todellisessa tilassa tapahtuvan valaisemisen harjoittelemista. Kun sen hyvin ymmärtää - on kaikenlainen kuvamanipulointikin (lisänä ja kattavampanakin elementtinä) ehkä luontevammin - käytännön tasolla - tavoitettavissa.
    - Est

8. Dramo

Dramo

111
    0
    0

Photoshop CS5:n uusi refine edge tekee ainakin ihmeitä hiuksille:

9. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Joku studioon tarkoitettu syväämisohjelma toimii kaksoisvalotuksella ja suhtkoht nopealla taustasalamalla. Toisella valotuksella välähtää vain taustavalo jolloin siitä saa tehtyä maskin taustan poistoon. Ei sovi liikkuville aiheille.

10. PasiZ

PasiZ Active Member

1 097
    0
    36

FOBA on erikoistunut tuollaisiin, fototekniset myy suomessa. Hinnat ovat sitten ihan jotain muuta kuin harrastaja odottaa.

Mutta kaippa ne kohta tulee kiinalaisina kopioina ;)

11. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Jos taustan valaisee tyristoriohjatuilla (puoliteholla)  ja kohteen vanhanaikaisilla pitkään latautuvilla, niin laukaisemalla kameran kahdesti sarjalla saa kait saman aikaiseksi.  Jollain 0,1 s välillä ei ainakaan paikallaan oleva henkilö paljoa liiku.