Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kysymyksiä parabolic umbrellasta

Keskustelu osiossa 'Valaisu ja studiokuvaus' , aloittajana LateJ, 24 Marraskuu 2010.

  1. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 327
    2 996
    113
    Vs: Kysymyksiä parabolic umbrellasta

    Kysymys olikin, miten metalliesineestä saadaan 'tapettua' se heijastus?
     
  2. Vs: Kysymyksiä parabolic umbrellasta

    ja lisää OT:tä, kaivoin ihan huvikseni varastosta mun "Octabankin", aika järeä kapistus, läpimittaa tuollaiset 2,5 metriä. Huomatkaa etukankaassa olevat reijät... Tulee osaksi "polarisoimatonta valoa" läpi, hehe...
     
  3. Vs: Kysymyksiä parabolic umbrellasta

    valolähde saadaan poistettua toisella polasuotimella, heijastukset modifioidaan siirtämällä tai poistamalla valo. Jos ei saa näkyä ollenkaan mutta täytyy olla valaistu, käytetään suurta heijastinta jonka kuva poistetaan kameran polasuotimella. Tämä säätö on ihan portaaton, senkun kiertää "hiloja"
     
  4. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 327
    2 996
    113
    Vs: Kysymyksiä parabolic umbrellasta

    Lyhyempi ja todenmukaisempi vastaus olisi ollut:  "En tiedä".
     
  5. Vs: Kysymyksiä parabolic umbrellasta

    Älä sitten kysy...
    Jos tarkoitat Photoshop kikkailuja, olen ajalta "ennen photaria" enkä ole kiinnostunut niistä ollenkaan.
    laita sakke aiheesta esimerkkikuvia esille, voisivat muut kostua tiedoistasi, minua ne eivät enää kiinosta.
     
  6. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 327
    2 996
    113
    Vs: Kysymyksiä parabolic umbrellasta

    No, kunhan soitan suutani joulusiivousta vältelläkseni.

    Kyseessä kuitenkin on tuotekuvaajan perusjuttuja, miten hallitaan kiiltävän pinnan heijastuksia metalliesineissäkin.

    Pointtini tulikin jo esille.  Muilla kuin asiaan perehtyneillä ei ole hajuakaan.  Se siitä.
     
  7. Vs: Kysymyksiä parabolic umbrellasta

    Joo, mun pitäis joulukuusta mennä hakemaan, niin mukavempi se on suutaan soitella täällä.

    Se ratkaiseva juttu metallipinnoissa on se "family of angles". Kameran saa pois heijastumasta kun käyttää palkkia.

    Eikös se yleisin tehtävä opinahjoissa ole, että kuvaa kromipallo. Sopivan jouluinen tehtävä, kuusenkoristelun ohessa.
     
  8. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 327
    2 996
    113
    Vs: Kysymyksiä parabolic umbrellasta

    Tässä nyt puhuttiin polarisaatiosta, ja siinäkin on se yksi metallipintoihin liittyvä juttu, johon viittasin.
     
  9. Vs: Kysymyksiä parabolic umbrellasta

    No joo
     
  10. PasiZ

    PasiZ Active Member

    1 097
    0
    36
    Vs: Kysymyksiä parabolic umbrellasta

    "Miten hallitaan kiiltävän pinnan heijastuksia" - Ei mitenkään, muistetaan fakta, että kiiltävä kappale toimii peilinä, sitä ei voi valaista. Ympäristön voi valaista ja tämä ympäristö näkyy kameralle peilikuvanaan.

    Eli valaisun peruslähtökohtana täytyy pitää ympäristöä kappaleen näkökulmasta.