Vs: Kysymyksiä parabolic umbrellasta Kysymys olikin, miten metalliesineestä saadaan 'tapettua' se heijastus?
Vs: Kysymyksiä parabolic umbrellasta ja lisää OT:tä, kaivoin ihan huvikseni varastosta mun "Octabankin", aika järeä kapistus, läpimittaa tuollaiset 2,5 metriä. Huomatkaa etukankaassa olevat reijät... Tulee osaksi "polarisoimatonta valoa" läpi, hehe...
Vs: Kysymyksiä parabolic umbrellasta valolähde saadaan poistettua toisella polasuotimella, heijastukset modifioidaan siirtämällä tai poistamalla valo. Jos ei saa näkyä ollenkaan mutta täytyy olla valaistu, käytetään suurta heijastinta jonka kuva poistetaan kameran polasuotimella. Tämä säätö on ihan portaaton, senkun kiertää "hiloja"
Vs: Kysymyksiä parabolic umbrellasta Älä sitten kysy... Jos tarkoitat Photoshop kikkailuja, olen ajalta "ennen photaria" enkä ole kiinnostunut niistä ollenkaan. laita sakke aiheesta esimerkkikuvia esille, voisivat muut kostua tiedoistasi, minua ne eivät enää kiinosta.
Vs: Kysymyksiä parabolic umbrellasta No, kunhan soitan suutani joulusiivousta vältelläkseni. Kyseessä kuitenkin on tuotekuvaajan perusjuttuja, miten hallitaan kiiltävän pinnan heijastuksia metalliesineissäkin. Pointtini tulikin jo esille. Muilla kuin asiaan perehtyneillä ei ole hajuakaan. Se siitä.
Vs: Kysymyksiä parabolic umbrellasta Joo, mun pitäis joulukuusta mennä hakemaan, niin mukavempi se on suutaan soitella täällä. Se ratkaiseva juttu metallipinnoissa on se "family of angles". Kameran saa pois heijastumasta kun käyttää palkkia. Eikös se yleisin tehtävä opinahjoissa ole, että kuvaa kromipallo. Sopivan jouluinen tehtävä, kuusenkoristelun ohessa.
Vs: Kysymyksiä parabolic umbrellasta Tässä nyt puhuttiin polarisaatiosta, ja siinäkin on se yksi metallipintoihin liittyvä juttu, johon viittasin.
Vs: Kysymyksiä parabolic umbrellasta "Miten hallitaan kiiltävän pinnan heijastuksia" - Ei mitenkään, muistetaan fakta, että kiiltävä kappale toimii peilinä, sitä ei voi valaista. Ympäristön voi valaista ja tämä ympäristö näkyy kameralle peilikuvanaan. Eli valaisun peruslähtökohtana täytyy pitää ympäristöä kappaleen näkökulmasta.