Komia valo. Komia sumu. Tummansininen taivas feidaantuu hienosti alaspäin. Kohinakaan ei haittaa. Perushyvä auringonlaskukuva.
Sävyliuku on niin hento ja herkkä, että tuo kohina kyllä hämää ainakin minua varsin paljon.. Miksi näin, ei ollut jalustaa mukana vai? Kannattaisi ajaa kohinanpoiston läpi kyllä. Kuvan sommittelu, tilanne ja kaikki muu on hyvin kohdallaan ja on varsin laadukas maisemakuva. Kaunista!
Taitaa olla LCD? Ei taaskaan CRT:llä häirinnyt, mutta LCD:llä itseäkin hieman, vaikka terävöin vain 0.2 ja 120% (yleensä 0.3 ja 150%) ja JPG pakkaus söi muka loputkin terävyydestä. Itseasiassa oli, mutta ei malttia käyttää. Sevverta oli kylmää kyytiä ja näppiset jäässä, etten huvikseni opiskan vaihdon lisäksi viitsinyt alkaa kamoja purkamaan. Herkkyys riitti just ja just, enkä itse niin allerginen kohinalle ole, yleensä meinaan sitä jopa lisäillä. Hyvä kuulla, omasokeus painaa luomet umpeen ja vähäinenkin arviointikyky palailee vasta kuukausien perään. --- Kellään muulla ei häiritse tuo sillan esiin tunkeva lamppu? Lampun vieressä on kirkon torni. Soisin sen näkyvän selkeämmin, nyt se vain törröttää. Itseäni ärsyttää myös sillan alapinnan vieno halotus. Ilmeisesti lumen sävyt ovat kontrastiltaan sopivat? Hetken harkitsin, ja kokeilinkin, josko noin tiukka taivas kaipaisi pohjallekin hieman lisää jyrkkyyttä, ehkä tiukempia mustia, mutta ilmeisesti ainakin Jari oli sitä mieltä, että taivas ei ole tiukka vaan herkkä. Tulkinnan vapautta...
Itse asiassa taivaassa ei ole mitään sellaista yksityiskohtaa, johon sitä kohinanpoistoa ei voisi ajaa sen kärsimättä yhtään.. Ei koko kuvaa ole järkeä käsitellä, vaan vain se kohta jossa rae ei ole hyvää. Virheetön liuku on kaunis, minusta vähänkään rakeinen ei.. 2 CRT, ja 2 LCD:tä katseltu On totta, että korostuu enemmän LCD:llä, mutta nousee kyllä esiin myös CRT:ssä.. Mielipidehän se silti vaan on. Niin Aleksi, ei tuo lamppu minusta mitenkään vaikuta epäsopivalta, eikä muukaan, tämän maiseman osat sopivat maastoon minusta hyvin. edit korjailin typoja
Toiset tykkää kanonista toiset kohinasta... Pitänee kokeilla miltä printissä vaikuttaa. Ja vieläpä eri printeissä. Se on sitten selvästi vain tikku omassa silmässä. Saapa nähdä lientyykö riittävästi, ettei saa käsittelystä päähänsä.