Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kyllä sitä nyt ollaan niin goottia, niin goottia

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Loitto, 9 Toukokuu 2005.

    Pitipä käydä aamusumussa moikaamassa Mikaelia.

    [​IMG]
     
  1. vn

    vn

    1 464
    0
    0
    Goottisuus saisi dramatiikkaa vastavalosta ehkäpä? Nyt tasaharmaa taivas, laajiksen vääristymä ja sitä kautta kuvakulma eivät oikein iske. Eikä kirkkokaan näytä niin goottiselta.

    Tai sitten tämä kuva ei vain uponnut minuun.

    Vesku
     
  2. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 446
    440
    83
    Usvainen kirkko vois toimia mv:nä paremmin...tulis enemmän "synkkyyttä", ja se goottisuus nousis peremmin esille, ehkä. Nyt jotenkin valoton.
     
  3. Rakeinen, jyrkkäkontrastinen mustavalkokuva on justiin se, mitä goottilaisesta kirkosta odottaa näkevänsä, ja ihan hyvästä syystä. Minä koitin hillittyä värimaailmaa saada toimimaan samassa hengessä, värivalokuvausta kun harrastan jokseenkin pelkästään. Mutta voipi olla, että tuo viehättää minua tuoreeltaan enemmän kuin ansaitsee. Se ei ole harvinaista :)
     
  4. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    597
    2
    18
    Ei iske. Sumu toimii tässä itseään vastaan. Kuva olisi aika "hengetön" ilman sumuakin, mutta se vielä latistaa kontrastia ja vaikutelmaa entisestään. Sommittelu ja kuvakulma myös tylsät.
     
  5. nokku

    nokku Active Member

    2 456
    0
    36
    Tämä Lars Sonckin tasan sata vuotta sitten suunnitelema kirkkokin on kaiken lisäksi ihan suomalaista kansallisromantiikkaa, jossa on kyllä pieniä vivahteita uusgotiikasta (ja jugendista).
     
  6. ...tai hieman seepiatuunattuna ja kontrastia lisättynä...
     
  7. Laajis tappaa tornit.
     
  8. Polttoväli on tuossa itse asiassa 22 mm ja kamerassa DX-kenno, eli ei kovin laajakulma. Kuvakulma on vaan voimakkasti alaviisto. Linjojen kaatamisella halusin korostaa eristyneisyyttä. Synkkä ja iloton kolossi yksin kukkulallaan. Ilmeisesti se ei kuvasta kuitenkaan välity sitten.
     
  9. Eikös Herran huoneen pitäisi olla onnen, ilon ja autuuden tyyssija?