Taitaa filmikuvaus-"brändi" nostaa päätään ja tulla muotiin uudestaan, kun hinnat alkavat kivuta "taivaisiin". Tässä yksi esimerkki: https://www.tori.fi/vi/33717790.htm Huh huh vaan!
On siellä halpaakin: Itse ostin OM1:sen 28mm ja 50mm objektiiveilla neljällä kympillä... Runko ja 50mm erittäin siistejä, 28 tiputettu niin ettei suotimia saa kiinni. Toimiva kuitenkin...
Yhtä tavaraa myyvällä yksityishenkilöllä ei ole mitään pilattavaa markkinaa eikä markkinataloutta. Hän pilaa korkeintaan yhdessä kauppapaikassa tekemänsä yhden myyntiyrityksen.
Tämäkin (100€) on aika arvokas (irvokas) pyyntö, kun ottaa huomioon kuinka yleinen runko ME Super on. Oiskohan siinä Tamronin Adaptal sovite kun on noin kumman näköinen bajonetti ilman zoomia. https://www.tori.fi/vi/32811359.htm#xtor=RSS-346--
Tämä ei ollut ihan yhtä hyvä tarjous kuin se OM1- paketti mutta ok: OM-10, 35mm ja joku pikkuzoomi. Hyvin toimii.40 euroa tämäkin.
Löytöjä osuu välillä, Olymus OM-10+ Manual Adapter+ Zuiko 50mm/f1.8+ Tokina ATX 28-85/ f 3.5-4.5+ laukku ja pikku sälää mm lankalaukaisin ja uusi paristo. Kaikki hienossa kunnossa, 45e rahteineen.
Monikin myyjä pyytää tuotteestaan jopa enemmän millä sais liikkeestä uuden, no saahan sitä pyytää, mutta tänäpäivänä ihmiset ovat hintatietoisia ja helppo selvittää hinnat. Minusta tuommoinen kaupittelu on turhaa. Jos tänäpäivänä ostan uuden tuotteen niin huomenna hinta olisi korkeintaan 70% siitä mitä itse maksoin.
Eipähän tuossa useinkaan taida olla kysymys siitä, että haluttaisiin varsinaisesti hinnoitella väärin, pikemminkin siitä, että ei tunneta lainkaan hintatasoa eikä toisaalta eräiden tuotteiden hinnan alentumisen vauhtia. Kaikki kun eivät aktiivisesti seuraa markkinaa, kun ei ole tarvetta eikä motivaatiota. Toki sitten on vaan huonoja kaupantekijöitä myös, ei kaupanteko ole kaikille luontaista puuhaa...
Lahjoitetaan osastoa linkin A1. Pari vastaavaa sekä AE-1 tuli käytettyna kuvattua sulkimen sähinoihin. Ei mitään hajua paljonko oli laukaistu ennen omia valoituksia noissa parissa mutta suhinat jotenkin kuulosti lopun alulta. Sama voitelun kuivuminen taisi olla A1, AE, AEProg, AT-1, AL-1 malleissa tyypillistä sulkimen jossain osiossa. Korjatkaa jos olen väärässä, kangassulkimet taisi olla samat kaikissa A-sarjaisissa. Valoittivat kuitenkin fine ja hienoja kameroita. Ääripäät noissa hintapyynöissä korostuu kun katselee.