Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kyllä minulle vain kelpaisi...

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Tapiola2006, 26 Elokuu 2015.

  1. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Aika yllätys, keskari Leicalta.

    Toki Pentaxin 645z:ssa on kaikkea enemmän ja varmasti halvemmalla. Vaan kai tämä joitakin puhuttelee. On ainakin yksinkertaistettu käyttöliittymää. Digi niille, jotka tykkäsivät "Texas-Leicasta". Käsivarakuvaukseen sopiva keskari.

    Maisemakuvauksessa kääntyvä takatelkku ainakin tulee heti puutteeksi Pentaxiin nähden.
     
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Yllätys oli varmaan vuonna 2008 ja uudistetun runkoversion ilmestyminen on vähemmän yllättävää.  Kai sitä muotikuvaajat jonkin verran ovat valinneet järjestelmäkseen.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Leica_S2

    Menneistä yllätyksistä yksi oli Leican sovitteet muille objektiiveille.
    Leica S-Adapter V for lenses of the Hasselblad V-system
    Leica S-Adapter P67 for lenses of the Pentax 67-system
    Leica S-Adapter M645 for lenses of the Mamiya 645-system
    Leica S-Adapter C for lenses of the Contax 645-system
    Leica S-Adapter H for lenses of the Hasselblad H-system

    http://www.thephoblographer.com/2012/07/16/first-impressions-hasselblad-h-lens-adapter-for-leica-s2/#.VeBUkJcQVdg
     
  3. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    No jopas. 7 vuoden ajan Leicalla ollut keskari johon en ole ahkerasta netissä heilumisesta huolimatta törmännut :O
    Ilmeisesti mittaetsin-leicoja on rummutettu niin kovasti, että muut ovat jääneet aivan paitsioon.
     
  4. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Voi pojat, tulet pettymään, Sony nousee vielä kakkoseksi ammattikameroiden valmistuksesta, et pääse siitä eroon, nuo on toiveita vain.
    Sitä vastoin Fujilla ei liene mitään mahdollisuuksia päästä vastaavaan asemaan kuin Sony.
    Oletko muuten huomannut, että Sonylla on loistavia lasejakin, sitä en tiedä kuka ne on suunnitellut ja tehnyt, mutta silläpä ei olekaan mitään merkitystä, vain ja ainoastaan sillä miten pysyy hengissä tässä jo aika hektisessä valmistajakilpailussa jossa kameroiden kilpailu tapahtuu tasolla joka on selkeästi korkeammalla kuin tablettien ja kännyköiden kameroiden taso. Kompakti kamerat tulevat häipymään, kukaan kotinäppäilijä ei enää sellaisia hanki lähitulevaisuudessa.
    Mutta voin olla väärässäkin, tosin mahdollisuus siihen on aika pieni ;D
     
  5. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Näissä vimpaimissa on jokaisessa oma tyypillinen jälkensä, vaikka niissä olisi sama värisuodatuskin ja erityisesti ne poikkeavat toisistaan, jos niissä on erilainen värisuodatin. Objektiiveissa on eroja ominaisuuksissa. Lisäksi sekä rungoissa että objektiiveissa on isoja eroja, jos niillä pitää tehdä töitä ja työn laadusta riippuen vielä erilaiset ominaisuudet korostuvat.
     
  6. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Parhaimmat asiantuntijat löytyvät niiden joukoista, jotka eivät koskaan ole moisia edes pitäneet kädessä, saatikka noilla tehneet töitä.

    Kapa
     
  7. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    "töitä" ;) no kuiteskin
     
  8. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Nyt meni meikäläiseltä pahasti ohi. Selvennätkö Kimo hieman,että tälläinen tyhmäkin ymmärtää.
    Kapa
     
  9. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    On olemassa töitä ja oikeita töitä. Itsehän olen tyhmä kun joudun paskasta ja raskasta työtä urakalla tekemään ;)
     
  10. Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Zeiss :D :D :D

    Ei kameramerkillä, joka ei kykene tekemään yhtään omaa lasia, ole tulevaisuutta, jollei sillä ole tarjottavana jotain ainutlaatuista. Sony ei ole mikään Hasseli.
     
  11. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Niin häh?
    Hasseliin optiikat ovat nimenomaan zeissia. Mutta eihän hasseli olekaan mikään mamiya.
     
  12. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

     
  13. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Alat paljastaa taas oikeaa sisintäsi. En muuten ole koskaan väheksynyt minkään alan työntekijöitä. En myöskään kunnioita ihmisiä jotka vihjailevat tietämättömyyttään tai ennakkoluulojensa pohjalta.

    Kapa

    P.s

    Poistin asiattoman tekstin koskien kotisivusi oikeinkirjoitusasua.
     
  14. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Myönnän,  olin väärässä. Olin ehkä jopa katkera. Kotisivuni sulkeutuu Joulukuussa käyttämättömyyden takia kaikkine virheineen.
     
  15. Boucicaut

    Boucicaut Member

    251
    1
    18
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Kelpaishan tuo minullekin jos ilmaiseksi saisi....tosin laittaisin välittömästi myyntiin ja rahoilla hankkisin huomattavasti hinta/laatu-suhteeltaan järkevämmän kameran sekä maksaisin kasan laskuja ja lainanlyhennyksiä.

    P.S. en ole Leica-vihaaja, mutta ko. nimi ei myöskään aiheuta paljonkaan väristyksiä.
     
  16. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 912
    3 372
    113
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Ainakin voi todeta, että  se koira älähti, johon kalikka kalahti.

    Kyllä suomen kansan sananlaskuissa on vinha viisaus.
     
  17. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Otsasi hiessä pitää sinun leipäsi tienaaman. Esimerkiksi tapahtumien kuvaaminen on stressaavaa työtä. Kuvien on onnistuttava siten, että niistä tulee laadukas ammattimainen setti ja usein ratkaisevilla hetkillä ei ole uusintoja. Sormus pujotetaan sormeen kerran ja kakkua leikataan kerran. Fyysistä kuvaaminen on silloin, kun esimerkiksi mainoskuvaaja roudaa pakettiautollisen voimaosia kolmanteen kerrokseen. Monenlaista työtä on tullut tehtyä elämän aikana tehdastyöläisestä konttorirotaksi, eikä nuo kuvaushommat mielestäni kaikkein leppoisimpia ole. Joka duunissa on omat kommervenkkinsa.
     
  18. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 912
    3 372
    113
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Meinaat, ettei kameralla tehdä oikeita töitä?  Kokeiles vaikka koulukuvaajan duunia, semmoinen 350 murkkua samana päivänä....
     
  19. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Hups, vahinkolaaki...
     
  20. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Joo, kyllä kuvaukseen mahtuu kaikkea. SakkeM mainitsemissa tilanteissakin kuvia esim. neljän settiin otetaan 12-16 per nenä. Suljin naksuu muutaman tunnin aika kiihkeästi.
     
  21. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Ylipäänsä on melko erikoinen ajatus, että esimerkiksi fyysisiä ominaisuuksia vaativa työ olisi työnä arvokkaampaa tai parempaa, enemmän työtä, kuin esimerkiksi henkisiä ominaisuuksia vaativa. Tai toisaalta yhtään huonompaa. Olen tehnyt riittävästi molempia ja minulla suurimmat väsymys- ja rasitustilat ovat tulleet vaativista ajatus- tai luomistyötä edellyttäneistä suorituksista. Työn arvo tuskin kuitenkaan on siinäkään. Toisen työ näyttää aina jotenkin vähempiarvoiselta, vähemmän vaativalta, kun sen vastuksia tai vaatimuksia ei riittävästi tunne. Minulle ei vielä ole helppoa työtä osunut kohdalle vaikka olen monenlaista tehnyt, tiukassa on leipä ollut ja uni öisin maistunut.