Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kyllä minulle vain kelpaisi...

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Tapiola2006, 26 Elokuu 2015.

    ... sanoivat Anti-Leica -joukot ihan mitä tahansa ;)

    https://luminous-landscape.com/leica-s007-first-impressions-review/
     
  1. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Ei ole olemassa mitään Anti-Leica -joukkoja. Psykologisesti on kiinnostavaa, miksi jotkut kokevat sellaisia olevan.

    Asia on päinvastoin. Kaikista on kivaa, että Leica saa aikaiseksi kameran, joka on monilta osin lähes yhtä hyvä kuin vastaava Pentax, joita saa (kun ottaa objektiivin hinnan huomioon) samalla rahalla kolme.

    Anti-joukkoja sensijaan on tuollaisten viestiketjujen otsikoiden suhteen, joista ei saa mitään selkoa, mistä on kyse. Ihan yhtä hyvin voisi kirjoittaa "Leica S (007) vuoden odottelun jälkeen kaupoissa".
     
  2. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Olisiko huono itsetuntoa kun kuvitellaan, että vihollisia on joka puskassa ;-)

    Onhan toi hieno kamera, katsoin esittelyvideotakin. Mutta ei se minulle sopisi, eikä varmaan 99% muistakaan tämän foorumin kuvaajista. Jos joku on tuommoista minulle tyrkyttämässä, niin pakko olisi vastata kysymykseen, että passaan tämän kerran. Voidaan tässä sopia, että annan lähetille neuvon käydä koputtamassa tapiolan ovelle ;-)
     
  3. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Olen valitettavasti sekä mvuori'n, että nomad'in kanssa samoilla linjoilla, itse asiassa Leica hävisi sekä Pentaxin MF:lle, ETTÄ Sonyn A7RII:lle, suosittelen lukemaan tämän samaisen herran mielipiteen Sonysta: https://luminous-landscape.com/sony-a7rii-review-and-hands-on-report/
    Sony itse asiassa hakkaa melkein kaikilla alueilla Pentaxinkin, mikä on jo melkoinen saavutus.
    Mielenkiintoista Sonyn osalta on se, että kaveri piti etsintäkin jo parempana kuin hänen rakastamiaan optisia etsimiä, optisten etsinten aika on hänen mielestään nyt ohi.
    Toinen juttu mikä löytyi sivujuonteena, oli se, että millaisia adaptereita ja miksi kannattaa Sonyyn hankkia: http://briansmith.com/sony-a-mount-lens-sony-a7rii-guide/

    Jos oikein raa-asti sanoisin, niin eipä tuosta Leicasta ole kovinkaan paljoa kehuttavaa, häviää kaikille tämän päivän "kunnon" kameroille ja hintataso on posketon.
     
  4. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    No ei se Leica sentään niin huono ole... Bittijäkin raw:ssa ehkäpä 5 enemmän kuin Sonyssa.

    Kyllä tämä Leica varmasti hyvä kamera on, mutta kuten kirjoitin, en tarvitse. Eikä varmaan kovin moni muukaan joka kameransa itse ostaa.
     
  5. Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    + 5 bittiäkin on aika paljon sävyjä lisää ;)

    Minusta isolla Leicalla oli hyvä kuvata (sen vähän mitä olen sitä tehnyt) ja koostaan huolimatta istuu oikein hyvin käteen. Etsin on erinomainen.

    Mutta joo, onhan niitä makuja erilaisia. Jotkut vannoivat Nissanin Z-sarjan korttelisporttien nimeen, toiset tykkäävät taasen Jaguarin XK120sta.

    Anti-Leica -joukot ovat kyllä liikkeellä (ainakin takaraivossa) jos ykkösargumentti on ko. malli on "huonompi" kuin joku muu huippumalli. Hyviähän ne ovat kaikki omalla tavallaan, eikä niistä nykytarjonnan puitteessa saa huonoa tekemälläkään.
     
  6. c

    c Well-Known Member

    5 364
    104
    63
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    toi sony on kyl aika älytön kamera, ei ole ollut aikaa ennen demokuvia tiirailla...

    fanitan myös kameroissa tota batmobile designiä
     
  7. Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Leveäkätiselle voisi olla sopiva kokonsa puolesta :) Ei varmaan huono. Hyviä kameroita ovat kaikki edellä mainitut...
     
  8. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Kyllä minullekin kelpaisi.
    Ottaisin kymmenen kertaa mieluummin tuon leican kuin minkään maailman sonyn tai pentaxin.
    Olisi hyvä kaveri leica m4:lleni.
    Se tuntuu ihan kameralle eikä millekään joulukuuselle, jossa on miljuuna nappia.
    T Jukka
     
  9. Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Kuten kirjoitin olen kuvannut Leicalla (aikaisempi malli) mutta en Pentaxilla enkä uudella Sonylla, joten en voi omakohtaisesti sanoa niistä mitään.

    Pentaxia pidän speksien valossa erittäin hyvänä vaihtoehtona. Ja aivan erityisesti kun huomioi hinnan. Mutta palaan alkuun, sillä  "Kyllä minulle vain kelpaisi" pätee edelleen.
     
  10. Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    "Aika varmoja mielipiteitä taas kerran. Varsinkin kun ottaa huomioon, että kukaan ketjun kirjoittajista ei ole kuvannut ja tuskin tulee koskaan kuvaamaan ketjussa mainituilla kameroilla."

    Hyvin tunnut tietävän muitten kuvaushistoriaa :)
     
  11. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    En ole kuvannut millään noista kolmesta kamerasta, mutta ainoa jonka voisin jossain vaiheessa edes kuvitella koskaan hankkivani on Sony, molemmat muut on täysin utopistisia minun rahoilleni, eli se siitä ;D
     
  12. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Ei pidä vähätellä, tämmöinen kamerahekoilu on valokuvauksen suola. Aina ei jaksa jauhaa jostain kultaisesta leikkauksesta tai humanismin merkityksestä 1900-luvun valokuvaukselle ;-)
     
  13. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 268
    47
    48
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Kannattaisi ehkä kommentoida vaan omasta puolestaan eikä mennä typerien olettaminen varassa. Ainakin jos ei omaa selvännäkijän kykyjä.
     
  14. Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    BTW
    Ne, jotka eivät ko. kameraa ole luonnossa nähneetkään voivat saada käsityksen koosta tästä kuvasarjasta.

    http://www.dpreview.com/articles/2149185801/leica-claims-fastest-in-the-world-for-its-new-cmos-s-type-007

    .................................................................................


    Sonyllakin on varmasti vahva kannattajajoukkonsa, mutta myös muitakin näkemyksiä on tarjolla:

    http://www.sonyalpharumors.com/a7rii-something-designed-for-anoraks-by-anoraks-not-a-camera/
     
  15. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Ei kai tätä Leicaa voi mihinkään Sonyyn verrata. Eroa on ominaisuuksissa, hinnassa, kennon koossa, ajatellussa käyttötarkoituksessa jne.
     
  16. Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Ei minunkaan mielestäni, mutta niin vain sekin joukkoon tuli mukaan. Ehkäpä suuren pikselimääränsä vuoksi tai siksi että se on myös tuore laitos.
     
  17. saloma-3

    saloma-3 Well-Known Member

    1 846
    700
    113
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Ihan mielenkiinnosta täytyy kysyä: Ajateltu käyttötarkoitus. Mihin tämä Leica oikein on tarkoitettu? Miten se eroaa muista kameroista siinä mielessä?
     
  18. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Viittaat ilmeisesti minun viestiin? Ellet tiedä niin kautta aikain kameroita on suunnattu eri tarkoituksiin. Lehtikuvaukseen, urheilukuvaukseen, studiokuvaukseen, näppäilyyn jne. En usko, että tämä Leica yleistyy esim lehtikuvaajien työkaluna. Kovin hyväksi satunnaisen turistikuvaajan näppäilykameraksikaan sitä ei voine väittää. Vai voiko?
     
  19. Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Eiköhän ne mm. tälle puolelle mene:

    http://en.leica-camera.com/Photography/Leica-S/Leica-S-Typ-007/Images
     
  20. Vs: Kyllä minulle vain kelpaisi...

    Kun mentiin tälle linjalle, niin en ota kantaa Leica vs. Pentax väittelyyn, mutta kaikkien puolesta on hyvä, jos Sony lopettaa kameroiden valmistuksen ja keskittyy siihen, mitä osaavat, kennoihin. Iso konserni, joka osti valmiin kameratehtaan, eikä osaa tehdä kameraa puhumattakaan objektiiveista.