Vs: Kuvien ym.. kommentointi! Heh. Jätetään samantien pois tiedot teknisistä apuvälineistä joita kuvan tallentamiseen on käytetty On ehkä vähän sellainen juttu tässä kommentoinnissa että tulee itse helposti ladattua (ne muutamat) kuvat sellaisia joissa itse on kokenut jonkinlaista onnistumisen iloa, eli omasta mielestään hyviä tai merkityksellisiä. Joko kuvassa tai tilanteessa. Ja muille se ei niinkään avaudu. Sitten on muutama aktiivinen ja osaava kuvaaja jotka julkaisee paljon: ymmärrän hyvin että on aika kova kynnys uudelle osallistujalle varsinkin sanoa niistä mitään ehkä +1 lukuunottamatta. V-MS
Vs: Kuvien ym.. kommentointi! r-e: Kävin kuvat osiosta 20 sivua läpi tarkoituksenani katsoa ja kommentoida lähettämämiäsi kuvia. Löysin yhden sivulta 6, mutta vaikka kuinka yritin, en osannut sitä rakentavasti kommentoida. Pahoitteluni. Jos ja varmasti kun palautetta kuvista toivot, luulen, että hieman aktiivisempi ote niin kuvien lähettämisen kuin muiden lähettämien kuvien kommentoinnin suhteen voisi auttaa. Mistään piireistä en tiedä mitään. Linkki kuvaasi ohessa, jos muille tulisi siitä ajatuksia: http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,71506.0.html
Vs: Kuvien ym.. kommentointi! Mun mielestä täällä pitäisi antaa rehellisesti palautetta, tarvittaessa kunnolla sapiskaa - ettei vain samanlaiseksi ihan kiva mukavan jutustelun kerhoksi, kuten monet kameraseurat ovat menneet. Suomalainen luonne on vain sellainen, että välillä täytyy lyödä lyttyyn, niin ihminen sisuuntuu ja yrittää parempaa. jos harrastaa valokuvausta, tulee kuvien olla parempia kuin satunnaisen lomanäppäilijän. T Jukka
Vs: Kuvien ym.. kommentointi! Tämä nykyajan ihan kiva, hyvin nähty kommentointi on mukavaa luettavaa ja tekee hyvää itsetunnolle, mutta harvoin vie yksilön valokuvauksellisia taitoja eteen päin. T Jukka
Vs: Kuvien ym.. kommentointi! Minulle tuli tällainen tuolla muualla vastaan. Kommentoija piti kuvaani hienona, mutta hänen mielestään kuvan otsikko ei ollut sopiva, joten hän ihan tosissaan kysyi muilta kumman arvostelu on tärkeämpää kuvan vai otsikon . Kuva olisi kuulemma ollut parempi jos olisin mennyt otsikon vaihtamaan. Että tällaisia kuvaajia ja arvostelijoita Tässä suora lainaus hänen kommentoinnistaan. "Antaisin pojot ihanalle kaupunkikuvalle, mutta nyt en tiedä, mitä tehdä? Voisivatko viisaammat valaista, että annetaanko täällä pisteitä kuvaajan antaman otsikon mukaan, vai omasta mielikuvasta, vai molemmista,,,"
Vs: Kuvien ym.. kommentointi! Kun ottaa tämänkin foorumin sopivan rennosti eikä odota liikoja suitsutusta ja gloriaa - käyttäytyen myös itse edes auttavan kohteliaasti (edes joskus) , voi epäpaikkamme muodostua ihan kivaksikin viihteeksi - arkipäivän rutiinien vastapainoksi. Kannattaa ottaa iisisti ... Täydellisyyttä ei kannata etsiäkään - tämä tunnustaen voi ilomielin välillä piipahtaa katsomassa sähköisen yhteisömme anteja ! - E
Vs: Kuvien ym.. kommentointi! Kyllä nykyvalokuvauksen taso on aika heikko. Sama pätee esim. musiikin harrastajien tasoa, ainakin musiikkiopistossa (tai siis oikeammin musiikkikoulussa). Ihmisistä on tullut kamalan lyhytjännitteisiä ja laiskoja, kyllä laiskoja. 25 vuotta sitten keskimääräinen oppilas olisi nykyään huipputasoa. Ennen vanhaan ihmisillä oli huono omatunto siitä, jos ei ollut harjoitellut. Nykyään harva enää kotona harjoittelee riittävästi. Pitää olla kivaa ja mukavaa koko ajan. Oli hienoa katsoa John Irvingingistä kertova dokumentti tv:stä, kun hän sanoi, että hän pitää siitä, että toistaa jotain asiaa tuhansia kertoja. Myös virkkeitä täytyy muokata, vaihtaa, muokata, vaihtaa, tehdä muistiinpanoja jne. Tällainen kyky keskittyä puuttuu nykyisin monilta ihmisiltä. Sama heijastuu valokuvaukseen ja siihen liittyvään keskusteluun. Se heijastaa nykyaikaa niin hyvin, harvat jaksavat perehtyä kuvan kannalta olennaisiin asioihin, helppo on kuitata kaikki siten, että näin mä tän just tarkoitin. TJukka
Vs: Kuvien ym.. kommentointi! Estiä kompaten: Ei todellakaan kannata pyrkiä täydellisyyteen, virheistä oppii eniten. Tietysti, mitä kukin pitää virheenä esim. valokuvassa, onkin ikuinen keskustelun aihe. T Jukka
Vs: Kuvien ym.. kommentointi! Mää en nyt pysty hahmottamaan miksi pitäisi olla niin kuin ennen. Miksi meidän pitäisi olla pitkäjännitteisimpiä kuin muussa jokapäiväisessä elämässä, tälle foorumille astuessamme kunnioittaisimme starojen silmiä ja meditoisimme itsemme epätavalliseen harmoniaan ja arvostelukykyyn. Kamerat mahdollistavat satojen otosten ottamisen ja automatiikka auttaa yleisesti vaikeiksi osoittautuneissa asioissa. Koko elämässä asumisessa, autoilussa, matkustamisessa, syömisessä, koulutuksessa, rakentamisessa pyritään nopeuteen,tehokkuuteen, helppouteen.... Mutta tässä tärkeässä vapaa-aikojemme ilossa meidän tulisi käyttäytyä toisin?
Vs: Kuvien ym.. kommentointi! Ihan hyvä kysymys kyllä. Tai siis kommentti, kysymys sisältäisi kysymysmerkin. Itse vältyn moisilta tilanteilta, kun en katso huonojen otsikoiden linkkejä. Hyvän otsikon liittymättömyys kuvaan, se ei selviä ja silloin voikin käydä käpy ;-)
Vs: Kuvien ym.. kommentointi! Aikanaan lähettelin enemmänkin kuvia ja joistain kuvista sain hyvääkin palautetta, eli parannusehdotuksia. Erityisesti pimiössä tehdyistä kuvista. Palautteiden myötä huomasin jopa sen, että paperi oli ilmeisesti mennyt jotenkin huonoksi, sillä suoraan paketista otettu kuva ilman valotusta meni kehityksen yhteydessä aivan harmaaksi. Mutta, se nyt ei kuulu tähän. Jossain vaiheessa sitten tympäännyin, itsekästä ehkä joo, kun palautetta ei tullut ja samalla pieni piiri kommentoi toistensa tusinakuvia. Nykyäänkin viihdytän itseäni kuvailemalla ja vedostelemalla ja mukavaa on. Mutta tällä foorumilla lueskelen enää näitä yleisiä jorinoita, myydään-/ostetaan-palstaa sekä ihan aidosti ihailen ja koitan ottaa oppia muutamien kuvaajien tuotoksista.
Vs: Kuvien ym.. kommentointi! Hienoa, että itse harrastus on hengissä ja voi hyvin. Kuten varmasti tämän ketjun keskusteluista huomasitkin, moni tänne kuviaan postaava arvostaa palautetta ylipäätäänkin. Jos joskus kommentoit sanasen kaksi kuville joista pidät, olet omalta osaltasi sysäämässä liikkeelle lumipalloa, josta ehkä kasvaa sellaista palautekulttuuria, jota tässäkin ketjussa toivotaan. Parannusehdotuksien antamisesta omalta kohdaltani voisi todeta sen, että sitä mielellään ottaa vastaan, mutta antaminen on erittäin haastavaa.
Vs: Kuvien ym.. kommentointi! Mielestäni nuo luettelemasi asiat ovat kaikki totta. Mutta sepä siinä onkin, tehokkuus, helppous, sitä juuri tarkoitin. Siksi pitäisi käyttäytä toisin, että meistä tulisi pitkäjänteisyyden kautta osaavia ja sitä kautta luovia. Inspiraatio ei tule kannonnokassa haaveksien. Inspiraatio ja uusi idea on usein pitkän ajatteluprosessin tuotos, oikeastaan aina. T Jukka
Vs: Kuvien ym.. kommentointi! Ei tästä ole kuin viikko, kun viimeksi tuli tuhrattua pimiössä viitisen tuntia. On se vaan hauskaa hommaa. Perinteeseen kuuluu Yle Puheen kuuntelu ja pari ruskeaa pulloa En nyt ole laskenut, mutta veikkaisin, että olen kommentoinut useampaa kuvaa kuin mitä itse olen kuvia tänne laittanut. Pitäisi olla sellainen laskuri, että jokaista lisättyä kuvaa kohti pitäisi olla yksi kommentti annettuna. Muuten kuvaa ei saisi lisättyä